Lediga jobb som Logistiker i Katrineholm

Se lediga jobb som Logistiker i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Logistiker med teknisk förståelse sökes till kund utanför Eskilstuna

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Din profil
Vi söker en logistiker med teknisk vana och förmåga att förstå och följa ritningar. Du kommer att spela en viktig roll i att optimera våra logistik- och materialhanteringsprocesser, och arbeta nära både produktion och kundansvariga för att säkerställa ett effektivt flöde av material och transporter.

Arbetsuppgifter:

* Ansvara för inventering av produktionsmaterial för att säkerställa korrekt lagerhållning och tillgång till rätt material vid rätt tidpunkt.
* Boka transporter och hantera transportdokumentation för att säkerställa en smidig och kostnadseffektiv leveransprocess.
* Utveckla och effektivisera processer inom materialhantering för att förbättra flödet och minska driftstopp.
* Planera och rapportera i olika affärssystem, såsom Excel och andra logistikverktyg, för att säkerställa korrekt uppföljning och dokumentation.
* Samarbeta med produktion för att säkerställa att material och produkter finns tillgängliga när de behövs, samt arbeta nära kundansvariga för att uppfylla kundernas behov och leveranskrav.

Vi söker dig som:
* Har teknisk förståelse och kan läsa och tolka ritningar för att säkerställa korrekt materialhantering.
* Har erfarenhet av logistik, materialhantering eller relaterade arbetsuppgifter.
* Är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt för att hantera inventering, transportbokningar och rapportering.
* Är bekväm med att arbeta i affärssystem och hantera data i Excel.
* Har en godkänd gymnasieutbildning (gärna inom logistik, teknik eller liknande område).
* Är en lagspelare som har lätt att samarbeta med både produktionsteam och kundansvariga för att optimera processerna.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
* Har körkort och tillgång till egen bil

Meriterande:
* Erfarenhet av arbete med logistik- och affärssystem.
* Erfarenhet av att utveckla och förbättra processer inom materialhantering.


Vi erbjuder:

En utvecklande och stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka och förbättra logistikprocesserna.
Ett engagerat team och nära samarbete mellan olika avdelningar.
Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom logistikområdet.

Arbetet är beläget utanför Eskilstuna och körkort och bil är ett krav. Tjänsten är till en början en visstidsanställnig på 6 månader men med goda chanser till förlängning.
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan och CV redan idag! Visa mindre

Produktionsplanerare

Ansök    Maj 16    Valueone AB    Logistiker
Vår kund expanderar sin planeringsavdelning i Katrineholm och söker nu två engagerade produktionsplanerare för att stärka sin verksamhet under sommarsemestrarna. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, proces... Visa mer
Vår kund expanderar sin planeringsavdelning i Katrineholm och söker nu två engagerade produktionsplanerare för att stärka sin verksamhet under sommarsemestrarna.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som produktionsplanerare kommer du främst att arbeta med dags- och veckoplanering av lagerpåfyllnad samt skapande av produktionsorder. Du kommer att rapportera till chefen för operativ planering och ha många interna kontaktytor.

I rollen ingår även att planera produktion med hänsyn till kapaciteter och råvarutillgångar, samt att avstämma råvarulager, terminallager och skarpa order. Daglig uppdatering av tillverkningsorder, inköpsorder och inkommande order ingår också i arbetsuppgifterna.

Erfarenhet och kompetens
Goda kunskaper i affärssystemet M3.
Meriterande om du har arbetat i systemet Optimity tidigare.


Initialt förväntas arbetet ske på plats i Valla - Katrineholm

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073-152 02 78 alternativt 010 332 29 20. Visa mindre

Logistik-lager

Ansök    Apr 20    Blomberg & Stensson AB    Logistiker
Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med härlig energi på ett företag med stark framtidstro. Hos oss finns det goda möjligheter att utvecklas, både i tjänsten och inom företaget. Du kommer arbeta på vår logistikavdelning med att serva övrig verksamhet inom området logistik, lagerhantering, gods in/ut samt mycket mer. Tjänsten innefattar både fysiskt och administrativt arbete. Teamet du kommer bli en del av har en positiv inställning, är drivna och tar vä... Visa mer
Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med härlig energi på ett företag med stark framtidstro. Hos oss finns det goda möjligheter att utvecklas, både i tjänsten och inom företaget. Du kommer arbeta på vår logistikavdelning med att serva övrig verksamhet inom området logistik, lagerhantering, gods in/ut samt mycket mer. Tjänsten innefattar både fysiskt och administrativt arbete. Teamet du kommer bli en del av har en positiv inställning, är drivna och tar väl hand om varandra. Tjänsten är på heltid och du får fast månadslön.
Du som person har/är:
· Gott sinne för struktur och noggrannhet
· Kvalitetsmedveten
· Uppmärksam och har lätt för att ta till dig instruktioner
· God förmåga att planera din arbetsdag självständigt
· Kan med enkelhet prioritera vilka arbetsuppgifter som skall göras och när
· Lagspelare med bra samarbetsförmåga och med god stresstålighet
· Truckkort med god körvana
· Körkort B, C meriterande
· Gott ordningssinne
· God datorvana, meriterande om du har erfarenhet affärssystemet Monitor (PYRAMID)
· Hög förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift Visa mindre

Logistics Specialist

Ansök    Mar 21    Sveaverken Svea Agri AB    Logistiker
Logistics Specialist The Role • Be proactive to support, co-ordinate and monitor customer order process from order entry to shipment planning/service order till invoice. Also give active support of pre-sales or report if need. Ensure timely and accurate data input. • Coordinate with internal departments to ensure order accomplishment, track the spare parts delivery schedule and give feedback. • Service KPI monitor. Raise red flag for any risk or bottle... Visa mer
Logistics Specialist
The Role
• Be proactive to support, co-ordinate and monitor customer order process from order entry to shipment planning/service order till invoice. Also give active support of pre-sales or report if need. Ensure timely and accurate data input.
• Coordinate with internal departments to ensure order accomplishment, track the spare parts delivery schedule and give feedback.
• Service KPI monitor. Raise red flag for any risk or bottleneck with proposal.
• System master data maintenance including equipment data and other required information collection.
• Documentation timely for customer contracts, work order and other relative files.
• Support operation on local inventory management and ensure the inventory accuracy by stock counting termly.
• Stick on company SOP and policy. Verify approval process before any physical Logistics activity
• Be prepared on special project assignment
• Handle daily shipments
What you can expect from us?
Patient, carefulness and customer oriented
Communication & time management skill
Data analysis skill
Systematic Thinking. Strong initiative and problem solving abilities
Detail focus and devoting continuously improvement
Self-motivated team player
Continuous Learning
What we expect of you?
Strong PC skills and good on Excel
ERP, SAP experience are considered as the advantages
Fluency in both Chinese and English
Swedish is considered as the advantages
City
Katrina Holm, Sweden Visa mindre

Excelfantast med analyskunskaper och servicekänsla!

Ansök    Feb 17    Poolia Sverige AB    Logistiker
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter. Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor vänta... Visa mer
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter.
Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor väntar på dig!

Om tjänsten
Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ.

Du kommer att ingå i en grupp om tre personer som arbetar nära varandra. Gruppen ansvarar för företagets storkundsavtal. Mätpunkterna du tar fram med dina kollegor sammanställs i ett mjukvarubaserat system och data hämtas därefter ut i excelark, som sedan ska struktureras, sammanställas och analyseras. Underlaget resulterar därefter i beslut gällande vilka typer av däck och vilket antal som ska skickas till kund.

Du arbetar således med Excel Microsoft 365, där exempelvis pivottabeller och formelsammanställningar är vanligt förekommande uppgifter. Nedan kan du se vad vi önskar att du hjälper oss med:

• Kundkontakt/support per telefon och mail
• Ordermottagning-delning av hjul i affärssystem Jeeves
• Sammanställa och fakturera kunder enligt avtal
• Planering av hjulskiften
• Hantering/analys/optimering av insamlad mängddata
• In-ut leveranser av hjul
• Prognos utleverans av hjul
• Estimering av hjulbehov
• Mönsterdjup och däcktryck
• Hjulstatuskontrollistor
• Hjulskifteslistor
• Slitagevariabler
• Skadestatistik
• Förtida avmontage av hjul
• Presentera försäljningsstatistik
• Registrera fordon och avtalstariffer
• KPI av kundavtal
• Delta i kundunika utbildningar
• Skapa Formulär Microsoft 365


Vem är du?
För att lyckas i jobbet tror vi att du har en bakgrund inom logistik, statistik, produktionsplanering eller liknande samt en för uppgiften adekvat utbildning. Du får positiva pulspåslag av att jobba i excel och skapar med lätthet formulär och pivottabeller. Du har mångårig erfarenhet av analys av mängddata och konvertera den till nytta för dina kunder. Du är nyfiken och vågar fråga när du inte förstår och drar dig inte för att prioritera om när det behövs.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected].
Själva ansökan vill vi dock att du skickar in via länken.

Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, ser fram emot att höra av dig!

Om verksamheten
Colmec AB är en marknadsledande helhetsleverantör av däck och däcktjänster som erbjuder kunden olika typer av funktionslösningar. Koncernen där Colmec AB ingår bedriver verksamheter i Sverige, Polen, Finland och Norge med produktionsanläggningar för regummering av däck i Sverige och i Polen. Totalt är det 370 anställda i koncernen som omsatte 830 mkr 2020. Colmec AB har sitt huvudkontor i Norrköping och är ett dotterbolag till Colmec Holding AB. Läs gärna mer på deras hemsida www.colmec.se Visa mindre

Excelfantast med analyskunskaper och servicekänsla!

Ansök    Feb 16    Poolia Sverige AB    Logistiker
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter. Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor vänta... Visa mer
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter.
Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor väntar på dig!

Om tjänsten
Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ.

Du kommer att ingå i en grupp om tre personer som arbetar nära varandra. Gruppen ansvarar för företagets storkundsavtal. Mätpunkterna du tar fram med dina kollegor sammanställs i ett mjukvarubaserat system och data hämtas därefter ut i excelark, som sedan ska struktureras, sammanställas och analyseras. Underlaget resulterar därefter i beslut gällande vilka typer av däck och vilket antal som ska skickas till kund.

Du arbetar således med Excel Microsoft 365, där exempelvis pivottabeller och formelsammanställningar är vanligt förekommande uppgifter. Nedan kan du se vad vi önskar att du hjälper oss med:

• Kundkontakt/support per telefon och mail
• Ordermottagning-delning av hjul i affärssystem Jeeves
• Sammanställa och fakturera kunder enligt avtal
• Planering av hjulskiften
• Hantering/analys/optimering av insamlad mängddata
• In-ut leveranser av hjul
• Prognos utleverans av hjul
• Estimering av hjulbehov
• Mönsterdjup och däcktryck
• Hjulstatuskontrollistor
• Hjulskifteslistor
• Slitagevariabler
• Skadestatistik
• Förtida avmontage av hjul
• Presentera försäljningsstatistik
• Registrera fordon och avtalstariffer
• KPI av kundavtal
• Delta i kundunika utbildningar
• Skapa Formulär Microsoft 365


Vem är du?
För att lyckas i jobbet tror vi att du har en bakgrund inom logistik, statistik, produktionsplanering eller liknande samt en för uppgiften adekvat utbildning. Du får positiva pulspåslag av att jobba i excel och skapar med lätthet formulär och pivottabeller. Du har mångårig erfarenhet av analys av mängddata och konvertera den till nytta för dina kunder. Du är nyfiken och vågar fråga när du inte förstår och drar dig inte för att prioritera om när det behövs.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected].
Själva ansökan vill vi dock att du skickar in via länken.

Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, ser fram emot att höra av dig!

Om verksamheten
Colmec AB är marknadsledande i Sverige vad avser regummering av Lastvagnsdäck och Bussdäck. Vårt varumärke BOSS har den största volymen av samtliga Lastvagnsdäck och Bussdäck på den svenska marknaden. Colmec bedriver verksamhet i Sverige och Polen, med egna produktionsanläggningar i båda länderna. Vi är dessutom verksamma i Norge, Danmark och Finland. Colmec har total 380 anställda i koncernen och omsatte 2018 730 miljoner SEK, före koncernelimineringar.

Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ. Visa mindre