Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Katrineholm

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör

Ansök    Jun 27    Experis AB    Informatör/Kommunikatör
För en hållbar samhällsutveckling arbetar vi resurseffektivt och kretsloppsanpassat med service och miljö varje dag. Det gör vi för dig som bor i, verkar i eller besöker vår region - även kallat Sörmlands hjärta. Vi ägs av de tre kommunerna Flen, Katrineholm och Vingåker. Läs gärna mer om oss på www.sormlandvatten.se Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt... Visa mer
För en hållbar samhällsutveckling arbetar vi resurseffektivt och kretsloppsanpassat med service och miljö varje dag. Det gör vi för dig som bor i, verkar i eller besöker vår region - även kallat Sörmlands hjärta. Vi ägs av de tre kommunerna Flen, Katrineholm och Vingåker. Läs gärna mer om oss på www.sormlandvatten.se

Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi tar tillvara på våra restprodukter genom att producera och leverera klimatvänlig biogas samt återföra växtnäring till produktiv åkermark.

Vi söker dig som vill arbeta för hållbar samhällsutveckling med spännande arbetsuppgifter under ledorden engagemang, öppenhet och delaktighet.



Vi är i en expansiv utvecklingsfas, vilket gör att vi behöver förstärka vår kommunikationsavdelning med en kommunikatör som är en självständig och ansvarstagande med kreativt tänkande och god samarbetsförmåga.

Vad ska du göra?

Vi och branschen står inför stora förändringar och utmaningar, vilket föranleder till ett utökat behov av kommunikation. Vårt mål är att arbeta proaktivt med kreativa lösningar med tydliga strategiska kommunikationsplattformar, varumärkesstrategier och kund- och marknadsaktiviteter. Du blir en del av vår kommunikationsavdelning och kommer tillsammans med dina kollegor att ha en viktig roll i att utveckla Sörmland Vatten och Avfalls kommunikationsplattformar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar att främst driva extern kommunikation, men även att fungera som stöd för intern kommunikation inom företaget. Det innebär att skapa kommunikationsplaner och kommunikationsmaterial för olika projekt, kampanjer och förändringsprocesser. Vidare ingår att ta fram och implementera styrande dokument för kommunikationen och att utbilda organisationen i att använda dessa dokument. En annan viktig del av arbetet är att planera, genomföra och följa upp olika evenemang. Dessutom ingår bildhantering, produktion av rörligt media, arbete med kampanjer samt textproduktion och att skapa pressmeddelanden.

Vem är du?

Du har en akademisk utbildning inom relevant område och gärna påbyggnadskurser inom kommunikation och/eller retorik. Vi ser gärna att du har en verksamhetsbakgrund inom offentlig sektor. Du har hög digital kompetens och mycket god språklig förmåga på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och driven. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete för att leverera resultat enligt uppsatta tidsramar med god kvalitet. Arbetet kräver förmågan att snabbt ställa om och fokusera vid kriser. Du ser till helheten och kan prioritera om och anpassa insatser utifrån bolagets behov. Du är serviceinriktad, prestigelös och trygg i dig själv och uppskattar att dels kunna vara operativ i ditt arbetssätt samtidigt som du har en förmåga att tänka strategiskt och samarbeta med kollegor.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper

Vi erbjuder

Som medarbetare på Sörmland Vatten får du en möjlighet att arbeta i ett företag som arbetar med miljö och service varje dag. Med denna tjänst erbjuder vi dig en spännande och varierande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete. Du kommer få möjlighet att arbeta i ett välorganiserat och samarbetsvilligt team. Bland våra medarbetare hittar du engagerade personer som brinner för samhällsutveckling.

Hos oss har du tillgång till flextid, friskvårdsbidrag och förmånsportalen Benify. Du har möjlighet att träna en timme på arbetstid och att arbeta på distans. Vi erbjuder även möjlighet för dig att semesterväxla vilket gör att du kan växla in din semesterersättning till extra semesterdagar. Vi tillämpar halvdagar och ledig klämdag vilket ger extra ledighet med ca 5 dagar.

Placeringsort är Katrineholm och resor i Flens, Katrineholms och Vingåkers kommuner ingår i tjänsten varvid ett B-körkort är ett krav.

Vi arbetar för en arbetsplats som genomsyras av mångfald och inkludering. Vi välkomnar sökande oavsett ålder, etnisk/kulturell bakgrund, kön, religion, sexuell läggning eller funktionsförutsättning

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Sörmland Vatten och Avfall AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Gutke, 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör med fokus på innehållsproduktion

Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Strålsäkerhetsmyndigheten växer och utvecklar sitt kommunikationsarbete för att möta nya utmaningar. Är du en skicklig kommunikatör som vill åta dig rollen som innehållsproducent? Till Strålsäkerhetsmyndighetens kommunikationsenhet söker vi en innehållsproducent som kan vässa våra budskap och öka vår tydlighet i alla våra kanaler och kommunikationsplattformar. ... Visa mer
Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle?
Strålsäkerhetsmyndigheten växer och utvecklar sitt kommunikationsarbete för att möta nya utmaningar.

Är du en skicklig kommunikatör som vill åta dig rollen som innehållsproducent?

Till Strålsäkerhetsmyndighetens kommunikationsenhet söker vi en innehållsproducent som kan vässa våra budskap och öka vår tydlighet i alla våra kanaler och kommunikationsplattformar.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får


• arbeta operativt med kommunikationsarbete med en strategisk dimension
• ansvar för att utveckla budskap och innehåll framförallt i text men också video och bild
• utveckla och sätta myndighetens tonalitet i våra digitala kanaler
• ansvara för kampanj- och kommunikationsarbete
• ansvara för kommunikationsarbete kopplat till kris och beredskap
• omsätta ny teknik för att utveckla budskap och innehåll i våra kanaler och kommunikationsplattformar
• utveckla ditt kommunikationsarbete genom många kontaktytor inom och utom myndigheten
• vara ett nära stöd till ledning, chefer och medarbetare

Du som söker tjänsten kan välja mellan att placeras i Solna eller Katrineholm. Resor mellan kontoren förekommer och resor i tjänsten förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• gedigen och dokumenterad erfarenhet av att planera, utveckla och genomföra kvalificerat innehållsarbete genom primärt text
• arbetat i en redaktionell miljö eller motsvarande
• erfarenhet av att omvandla komplicerat innehåll till begriplig och engagerande text
• högskole-/universitetsutbildning inom kommunikation eller journalistik eller likvärdig utbildning.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av kommunikationsarbete inom eller med nära koppling till offentlig förvaltning
• erfarenhet av kommunikationsarbete i syfte att skapa beteendeförändring

Personliga egenskaper

För att fungera bra i rollen som innehållsproducent behöver du vara initiativtagande och pådrivande. Vi ser gärna att du är nyfiken på ny teknik och använder digitaliseringens möjligheter i ditt arbete. Du kommer gärna med egna initiativ och har ett helhetsperspektiv. Du har lätt för att se vad som behöver göras och prioriteras på en övergripande nivå utifrån verksamhetens behov. Du har också en hög integritet som gör det lätt för dig att agera professionellt och stå på dig om det behövs. Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att bygga och utveckla relationer.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden. 

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Pressjour ingår i tjänsten. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävs för tjänsten.

Om oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna. 

Enheten Kommunikation och upplysning ansvarar för myndighetens intern och externa kommunikation. Det innebär bland annat att enheten tar fram och förankrar myndighetsgemensamma budskap, förvaltar och utvecklar myndighetens kommunikationskanaler samt samordnar myndighetens arbete med medierelationer. Vidare bevakar enheten omvärldens bild av myndigheten och stödjer talespersoner med budskaps- och intervjuträning. Vi ansvarar även för att administrera och marknadsföra myndighetens externa intäktsfinansierade utbildningar. Vi arbetar även kontinuerligt med att utveckla krisorganisationens kommunikationsfunktion.

Enheten består idag av 8 medarbetare inklusive chef.

Enheten tillhör avdelningen för Normering och kunskapsutveckling. Under våren kommer enhetens placering förflyttas till generaldirektörens stab.        

Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. 

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Andreas von Schmalensee, 0709 216 904.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 20 mars 2024.

Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev.

Arbetsprover kommer att tas in.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Kommunikatör med fokus på nyhetsarbete och mediekontakter

Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert?  Till myndighetens enhet för kommunikation och upplysning söker vi nu en kommunikatör med placering på vårt huvudkontor i Katrineholm. Enheten är en del av myndighetens avdelning för normering och kunskapsutveckling och har sju medarbetare. Du rapporterar till kommunikationschefen. Enheten ansvarar bland annat för • Myndighetens kommunikationspolicy och -strategi, samt riktlinjer och rutiner för kommu... Visa mer
Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert? 

Till myndighetens enhet för kommunikation och upplysning söker vi nu en kommunikatör med placering på vårt huvudkontor i Katrineholm.

Enheten är en del av myndighetens avdelning för normering och kunskapsutveckling och har sju medarbetare. Du rapporterar till kommunikationschefen.

Enheten ansvarar bland annat för


• Myndighetens kommunikationspolicy och -strategi, samt riktlinjer och rutiner för kommunikationen 
• Nyhetsarbete och mediekontakter
• Myndighetens kommunikationskanaler (extern och intern webb, traditionella och sociala medier)
• Visuell identitet
• Planering, genomförande och uppföljning av kommunikationsinsatser
• Kriskommunikation
• Extern utbildningsverksamhet

 

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi söker dig som aktivt vill vara med och driva och utveckla myndighetens kommunikation med målet att skapa strålsäkra beteenden i samhället.

Du ansvarar för olika typer av kommunikation, med fokus på ett aktivt nyhetsarbete gentemot media, intressenter och allmänhet inom områden som kärnkraft, vård, radon, sol, solarier och laser. Du arbetar såväl strategiskt och operativt med många olika typer av kanaler och verktyg, inte minst sociala medier, för att nå våra målgrupper.

Du samarbetar med övriga kommunikatörer på enheten och med myndighetens medarbetare och chefer för att utveckla myndighetens kommunikation.

Du kan komma att ingå i myndighetens pressjour.

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Är du den vi söker?
Du har högskoleutbildning inom kommunikation, journalistik eller motsvarande. Och du har minst år fem års dokumenterad yrkeserfarenhet inom kommunikation eller journalistik

Du ska även ha dokumenterad erfarenhet av att


• arbeta med nyhetsarbete, såväl strategiskt som operativt
• förmedla komplexa budskap till olika målgrupper
• arbeta med kommunikationsprojekt för att skapa beteendeförändringar
• publicera i Episerver eller liknande publiceringsverktyg
• arbeta strategiskt och operativt med sociala medier
• kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.

För att fungera bra i rollen som kommunikatör hos oss behöver du


• vara van vid att självständigt driva arbetet framåt
• ha god förmåga att hitta nya lösningar och angreppssätt
• ha mycket god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm.

Tjänsten är placerad i Katrineholm.

Läs om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Andreas von Schmalensee, telefon 08-799 43 11.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61 , och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan senast den 14 juli 2022.

Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Demopersonal i Katrineholm september-december

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos. Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos.
Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Vi vill utöka vår personalbas med ytterligare glad och driven personal då vi börjat få förfrågningar från kunder som vill köra butiksdemos i höst.
Dagar och tider:
Varierar mellan uppdragen, men oftast är det:
Onsdag-fredag kl 11-19
Lördag kl 10-17
Lön: 140 kr/h (ink sem.ers och ob)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv "FJ demo" som referensnummer i din profil.
2. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
3. I nästa steg kommer vi skicka ut jobbförfrågningar till din mejl som du då svarar på om du kan och vill jobba.


?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång i höst! Visa mindre

Kommunikatör till Sörmland Vatten och Avfall AB

Ansök    Sep 18    Experis AB    Informatör/Kommunikatör
. Vill du arbeta för hållbar samhällsutveckling med spännande arbetsuppgifter under ledorden engagemang, öppenhet och delaktighet? Vilka är vi? Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi tar vara på våra restprodukter genom att producera och leverera klimatvänlig biogas samt återföra växtnäring till pro... Visa mer
.

Vill du arbeta för hållbar samhällsutveckling med spännande arbetsuppgifter under ledorden engagemang, öppenhet och delaktighet?

Vilka är vi?
Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi tar vara på våra restprodukter genom att producera och leverera klimatvänlig biogas samt återföra växtnäring till produktiv åkermark. För en hållbar samhällsutveckling arbetar vi resurseffektivt och kretsloppsanpassat med service och miljö varje dag. Det gör vi för dig som bor i, verkar i eller besöker vår region - även kallat Sörmlands hjärta. Vi ägs av de tre kommunerna Flen, Katrineholm och Vingåker. Läs gärna mer om oss på www.sormlandvatten.se

Vi söker en driven kommunikatör i en samhällsviktig organisation
Vi är i en expansiv utvecklingsfas, vilket gör att vi behöver förstärka vår kommunikations-avdelning för att möta det framtida utmaningarna.

Vad ska du göra?
Vi och branschen står inför stora förändringar och utmaningar, vilket föranleder till ett utökat behov av kommunikation. Vårt mål är att arbeta proaktivt med kreativa lösningar med tydliga strategiska kommunikationsplattformar, varumärkesstrategier och kund- och marknadsaktiviteter. Du blir en del av vår kommunikationsavdelning och kommer tillsammans med dina kollegor att ha en viktig roll i att utveckla Sörmland Vatten och Avfalls kommunikationsplattformar.

Vidare kommer du att arbeta med att säkerställa kvalité och utseende för våra dokument, (exempelvis presentationer, rapporter som kommuniceras internt och externt). Du kommer att skapa dokument- och presentationsmallar samt ta fram kommunikationsmaterial och digitala plattformar.

Vem är du?
Som person har du egen drivkraft, är proaktiv, modig, initiativrik och arbetar lösningsfokuserat och uthålligt för att nå uppsatta mål. Du är prestigelös och trygg i dig själv och uppskattar att dels kunna vara operativ i ditt arbetssätt samtidigt som du har en förmåga att tänka strategiskt och samarbeta med kollegor. Du har ett helhetsperspektiv i ditt arbete och kan arbeta målstyrt.

Öppenhet, Delaktighet och Engagemang är viktigt för dig.

Du har erfarenhet och/eller utbildning av:

* att driva främst extern kommunikation men är även ett stöd för intern kommunikation i bolaget.
* att skapa kommunikationsplaner och kommunikationsmaterial för projekt, kampanjer och förändringsprocesser.
* att ta fram och implementera styrande dokument för kommunikationen och utbilda organisationen i att använda dessa.
* att planera, genomföra och följa upp event.
* att arbeta med bildhantering, produktion av rörligt media, kampanjer samt textproduktion.
* att skapa pressmeddelanden.

Meriterande:

* erfarenhet av program för bildhantering, skapande av rörligt media (som exempelvis Adobes produkter).
* goda kunskaper i Word och PowerPoint.
* goda kunskaper i Wordpress samt kampanjverktyg i sociala medier.
* erfarenhet av att bygga och förstärka ett varumärke.
* erfarenhet av att arbeta med event och proaktiv kommunikation.

Krav
Placeringsort är Katrineholm och resor i Flens, Katrineholms och Vingåkers kommuner ingår i tjänsten varvid ett B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder
Som medarbetare på Sörmland Vatten får du en möjlighet att arbeta i ett företag som arbetar med miljö och service varje dag - för oss som bor och verkar i regionen idag och för kommande generationer. Vi ser vår personal som en viktig resurs och satsar därför mycket på kompetensutveckling och att skapa en god arbetsmiljö för allas välmående genom olika aktiviteter och förmåner.

Vi erbjuder rätt kandidat en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Vi arbetar för en arbetsplats som genomsyras av mångfald och inkludering. Vi välkomnar sökande oavsett ålder, etnisk/kulturell bakgrund, kön, religion, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Sörmland Vatten och Avfall AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Gutke, 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Driftig kommunikatör till Sinf

Var med och bygg vår nya synlighet till stöd för framtidens företag. Du får var med i ett gott gäng framåtsträvare som jobbar hårt för att serva medlemmarna i vår arbetsgivarorganisation. Målsättningen är att lyfta vårt arbete och utveckla vår leverans till medlemsföretag och branschföreningar. Där är du en viktigt del i arbetet för att underlätta och snabba upp servicen och hantera administrationen och bistå med att sköta vårt vassa arbete i sociala medie... Visa mer
Var med och bygg vår nya synlighet till stöd för framtidens företag. Du får var med i ett gott gäng framåtsträvare som jobbar hårt för att serva medlemmarna i vår arbetsgivarorganisation. Målsättningen är att lyfta vårt arbete och utveckla vår leverans till medlemsföretag och branschföreningar. Där är du en viktigt del i arbetet för att underlätta och snabba upp servicen och hantera administrationen och bistå med att sköta vårt vassa arbete i sociala medier och utveckla hemsidor. Du lägger även vår kommunikationsplan med stöd av marknadsteamet.
Vi erbjuder en arbetsplats med stark serviceanda, variation, stort driv och utrymme för kreativitet. Vårt mål är att leverera råd och stöd till medlemsföretagen så att de blir framgångsrika. Det gör vi på ett personligt och professionellt sätt. Där är din roll med administrationen och närheten till kreativa arbetssätt och kunskap om sociala medier och nätet viktig.
Våra kunder är både industri- och tjänsteföretag, därtill branschorganisationer. Din roll är också att underhålla och skapa samarbeten, utveckla hemsida, vässa synlighet och räckvidd på nätet, skriva protokoll, sända in ändringar till myndigheter, administrera, stötta VD och jurister och ha dialog med medlemsföretagen för att utveckla både dem och oss.
Hos Sinf stöttar du i ett härligt team för att hjälpa till i vår kommunikation både för Sinf och för branschföreningar.
Vi är företagens rådgivare och problemlösare och vi arbetar på ett modernt och proaktivt sätt med ett stort driv och hög servicenivå.
Fokus ligger på att i alla lägen kommunicera, utveckla företagen och branschföreningarna, öka synligheten för att få nya medlemmar. Sinf erbjuder kanslifunktion för en rad branscher. Det är därför viktigt med koppling till industrin och/eller företagande. Du får gärna ha systemkunskap och lätt att hantera olika mjukvaror. Du bör ha ett pragmatiskt synsätt, en stark servicekänsla, ha ordningssinne, vara lösningsinriktad och van att fatta egna beslut. Du trivs att arbeta i högt tempo, samarbetar väl med andra och kan värdera och prioritera dina arbetsuppgifter inklusive ta dem i mål. Du behöver ha tempo i att skapa driva dina arbetsuppgifter i mål.
Det är värdefullt med kunskap i att:
Sociala medier som Linkedin, Facebook, Twitter, TikTok och Snapchat
Officepaketet
SuperOffice
Redaktionellt arbete, så som att skriva artiklar och pressmeddelande



Dessutom uppskattas erfarenhet av:
Emarketeer
Wordpress
Webinarjam
Fortnox

Uppskattade kunskaper är teknikintresse och intresse för sociala medier. Det krävs att du har en närhet till företagande tex varit företagare eller haft företagande i familjen.
Tjänsten är på 100% med mål att bli en tillsvidareanställning. Den påbörjas som en visstidsanställning.
Arbetet utgår delvis hemifrån eller från vårt kontor på nära gångavstånd från Stockholm Central. Du som söker kan därför bo även i näraliggande regioner.
Du erbjuds
Du erbjuds en spännande och energifylld arbetsplats. Sinf är en arbetsplats i utvecklingsfas där du har stora möjligheter och där dina egenskaper får utvecklas.
Ansökan
Ansökningar behandlas löpande så vi emotser ansökningar snarast. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Skicka ansökan till [email protected].
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta VD Sanna Arnfjorden Wadström [email protected] 070-6096500 eller Branschutvecklare Elina Wikström [email protected] 0708-569953.
Vi tar gärna emot frågor från dig som söker jobb men tackar vänligt men bestämt nej till kontakter rörande annonsering eller tillhandahållande av rekryteringstjänster. #jobbjustnu Läs mer om Sinf på www.sinf.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Information and Communication Manager

The Client SinterCast is the world's leading supplier of process control technology for the reliable high volume production of Compacted Graphite Iron (CGI). As a specialist supplier of precision measurement and process control solutions to the metals industry, SinterCast also supplies a suite of tracking technologies, including the SinterCast Ladle Tracker® and SinterCast Cast Tracker® to improve process control, productivity and traceability in a variety... Visa mer
The Client
SinterCast is the world's leading supplier of process control technology for the reliable high volume production of Compacted Graphite Iron (CGI). As a specialist supplier of precision measurement and process control solutions to the metals industry, SinterCast also supplies a suite of tracking technologies, including the SinterCast Ladle Tracker® and SinterCast Cast Tracker® to improve process control, productivity and traceability in a variety of applications.

SinterCast is growing and needs to supplement its staff at its technology center in Katrineholm. A-Staffing in Katrineholm is therefore looking for an Information and Communication Manager for direct recruitment to SinterCast.

Job description
Working directly with Executive Management, the Information and Communication Manager will support and enhance our communication ensuring that Financial Reports and Press Releases comply to a listed company standard.

Your responsibilities will include:

• Final preparation and distribution of Interim Reports, Annual Reports and Press Releases
• Support the President & CEO to increase the awareness of the SinterCast brand and to enhance investor communication
• Maintain and develop the SinterCast Website, the SinterCast Intranet and SinterCast LinkedIn account.
• Personnel management of the Web and Graphic Design Assistant
• Manage ESG activities, including preparation of ESG report and sustainability messaging
• Assist in preparation of shareholder events, exhibitions and trade fairs

Profile
Reporting to the Finance Director, the successful applicant will have experience from a similar role within a commercial environment. Excellent computer and web/intranet skills and excellent knowledge of English and Swedish will be a distinct advantage to your application. Based at our Technical Centre in Katrineholm, Sweden this position offers exciting opportunities for a self-motivated, service-minded and driven individual.

Lön och anställningsvillkor
A-Staffing sköter rekryteringen. Anställning sker direkt hos SinterCast. Tjänsten är på heltid och tillsvidare för rätt person. Behovet är omgående men tillsättning kommer att ske efter överenskommelse.

Ansökan
Ansökan sker via länk direkt till A-Staffing.

Om oss
A-Staffing (f.d VMP Group) är auktoriserade inom bemanning samt medlemmar i Byggföretagen, Almega kompetensföretagen och Installatörsföretagen (IN) så du kan vara säker på vår kompetens samt att du alltid har rätt anställningsvillkor.

Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001.

A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Katrineholm

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Katrineholm för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis ... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Katrineholm för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Katrineholm" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Vikarierande kommunikatör

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta brett med kommunikation, både internt och externt. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen på Kommunledningsförvaltningen. Du kommer att vara kommunikativ kontaktperson för Bildningsförvaltningen, en förvaltning som ansvarar för förskola, grund- och gymnasieskola, Kulturskola, KomTek (kommunal teknikskola) och mottagningsenheten Bryggan.

På kommunikationsavdelningen ingår du i ett team som jobbar tillsammans med redaktionell kommunikation för att nå ut till invånare och medarbetare. Du kommer att kommunikativt stötta Bildningsförvaltningen i förändringsprocesser, profilering och i olika projekt. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kommunikationsplanering, redaktionellt arbete i samtliga kanaler, grafisk produktion, foto och film.

KVALIFIKATIONER
Du är en kommunikatör som uppskattar att arbeta med många olika sorters uppdrag. Du sätter dig snabbt in i olika sammanhang och sammanfattar budskapen på ett lättbegripligt sätt. Du är bra på att ta egna initiativ, driver självständigt de uppdrag du får och ser till att ditt arbete håller hög kvalitet och levereras i tid. Som person är du lyhörd, relationsskapande och har lätt för att bygga förtroende.

Krav för tjänsten är att du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan akademisk utbildning/yrkeshögskoleexamen som vi bedömer som likvärdig.

Meriterande är om du har:
- Goda kunskaper i svenska språket och stilistisk förmåga.
- Kunskaper i grafisk produktion och publicering i digitala kanaler, även foto och film.
- Kunskaper i att arbeta i Adobe CS.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunikatör

Åsa folkhögskola i Sköldinge, Katrineholm Vill du bidra till vår vision att ”Vidga vyer och väcka engagemang”? Om oss Vår vision är att vidga vyer och väcka engagemang, vi vill bidra till att människor kan påverka sin livssituation och samhället. Utifrån dessa ramar utarbetar vi självständigt ett kursprogram och en verksamhet som speglar samhällets, individens och samtidens behov. Skolan erbjuder folkhögskolekurser, uppdragsutbildningar, samt konferen... Visa mer
Åsa folkhögskola i Sköldinge, Katrineholm

Vill du bidra till vår vision att ”Vidga vyer och väcka engagemang”?


Om oss
Vår vision är att vidga vyer och väcka engagemang, vi vill bidra till att människor kan påverka sin livssituation och samhället. Utifrån dessa ramar utarbetar vi självständigt ett kursprogram och en verksamhet som speglar samhällets, individens och samtidens behov. Skolan erbjuder folkhögskolekurser, uppdragsutbildningar, samt konferensverksamhet och ligger i Sköldinge, mitt i vackra Sörmland. Skolan har en uppskattad restaurang och konferensanläggning samt ett internat där ca 100 deltagare bor. Åsa folkhögskola är politiskt och religiöst obunden. Huvudman för skolan är Region Sörmland

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en kommunikatör/skribent som kan formgivning av material till trycksaker och till digitala medier.
Du arbetar med all produktion utav informationsmaterial, formger original, tar fram bildspråk och disponerar
texten så att den är anpassad och intresseväckande för målgruppen. Du har känsla för nya trender och förmågan att integrera dessa i traditionellt informationsmaterial. Du kommer även att arbeta med utåtriktade projekt så som mässor, Folkhögskolans dag, m.fl. uppdrag där vår skola kan ta plats och synas. En del administrativa arbetsuppgifter förekommer i samband med våra sommarkurser så som planering och dialog med gästlärare och organisationer.

Din kompetens
För detta arbete söker vi dig som:
• har media/kommunikationsutbildning med både teoretisk och praktisk inriktning.
• har arbetat som kommunikatör, webbredaktör eller liknande.
• har erfarenhet av att arbeta med omvärldsbevakning, sociala medier och sökordsoptimering.
• har erfarenhet av webbpublicering i EpiServer, Wordpress, DNN eller liknande.
• har goda kunskaper i svenska och engelska, gärna ytterligare något språk.
• behärskar Officepaketet, InDesign, Illustrator, Photoshop och annat för arbetsuppgifterna relevant program.
• har intresse av fotografering/filmning.
• har en väl utvecklad förmåga att självständigt planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter.
• har erfarenheter av uppföljning av kommunikationsaktiviteter, gärna digitala.
• har körkort B, då verksamheten kan komma bedrivas på olika platser runt om i Sörmland.

Du är kreativ, lyhörd och gillar att jobba med förändringar och utveckling. Du är en driven skribent med vana att strukturera stora mängder information.
Som person är du självgående och strukturerad med förmåga att arbeta med flera projekt samtidigt. Du har lätt att skapa kontakter, samt är beredd att hugga tag i stort och smått. Du har analytisk förmåga och kan strukturera och organisera arbetet. Du har engagemang och driv och är både kreativ och noggrann och inte minst, jobbar med humor och glädje!
Arbetsprover kommer att begäras in av de sökande som går vidare till intervju.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ chef Williams Pereira, 070-609 98 86.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Åsa folkhögskola!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-03-03.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Kommunikatör

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Vi söker dig som vill arbeta brett med kommunikation, både internt och externt. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Du kommer att vara kommunikativ kontaktperson för Viadidakt, en förvaltning som erbjuder vuxenutbildning och arbetsmarknadsinsatser i både Katrineholm och Vingåker. Du har ett brett samhällsintresse och vill jobba med utbildnings, näringslivs- och integrationsfrågor.


ARBETSUPPGIFTER
På kommunikationsavdelningen ingår du i ett team som jobbar tillsammans med redaktionell kommunikation för att nå ut till invånare och medarbetare. Du kommer att kommunikativt stötta Viadidakt i förändringsprocesser, profilering och i olika projekt. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kommunikationsplanering, redaktionellt arbete i samtliga kanaler, grafisk produktion, foto och film.

KVALIFIKATIONER
Du är en kommunikatör som uppskattar att arbeta med många olika sorters uppdrag. Du sätter dig snabbt in i olika sammanhang och sammanfattar budskapen på ett lättbegripligt sätt. Du är bra på att ta egna initiativ, driver självständigt de uppdrag du får och ser till att ditt arbete håller hög kvalitet och levereras i tid. Som person är du lyhörd, relationsskapande och har lätt för att bygga förtroende. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet, till exempel att du är självgående, nyfiken, flexibel och har god samarbetsförmåga.

- En högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan akademisk utbildning/yrkeshögskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Meriterande med erfarenhet av kommunikationsarbete i en politiskt styrd organisation.
- Goda kunskaper i svenska språket och stilistisk förmåga.
- Goda kunskaper i grafisk produktion och publicering i digitala kanaler, även foto och film.
- Kunskaper av att arbeta i Adobe CS.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunikatör till spännande kund i Katrineholm

Kommunikatör till spännande kund i Katrineholm Har du tidigare erfarenhet av kommunikationsarbete? Är du dessutom utbildad inom kommunikationsområdet och söker efter en spännande utmaning? Vi söker nu för kunds räkning en kommunikatör med stort driv och engagemang. arbetsbeskrivning. I rollen erbjuder vi dig ett utvecklande och spännande arbete där du får vara med och driva och utveckla kommunikationen. Här får du ansvar för att initiera, planera, gen... Visa mer
Kommunikatör till spännande kund i Katrineholm
Har du tidigare erfarenhet av kommunikationsarbete? Är du dessutom utbildad inom kommunikationsområdet och söker efter en spännande utmaning?

Vi söker nu för kunds räkning en kommunikatör med stort driv och engagemang.

arbetsbeskrivning.

I rollen erbjuder vi dig ett utvecklande och spännande arbete där du får vara med och driva och utveckla kommunikationen. Här får du ansvar för att initiera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter. I rollen samarbetar du med övriga kommunikatörer på avdelningen och med övriga medarbetare och chefer.

I dina arbetsuppgifter ingår att

• projektleda olika kommunikationsinsatser från idé till uppföljning.
• ta fram relevant innehåll till kommunikationsaktiviteter och kanaler.
• delta i planering och utveckling av kommunikationen.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

omfattning.

Heltid.

Uppdraget är tidsbegränsat med start omgående och pågår under ca 3 månader.

kvalifikationer.

För att trivas i rollen ser vi att du är van att självständigt driva ditt arbete framåt, du är driven och har en god förmåga att hitta lösningar och angreppssätt. Du har en god samarbetsförmåga och är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt.



Du har:

• Högskoleexamen eller motsvarande inom kommunikationsområdet eller likvärdig utbildning.
• Flera års erfarenhet av kommunikationsarbete.


Du ska även ha dokumenterad erfarenhet av att:

• leda och genomföra kommunikationsprojekt
• förmedla komplexa budskap till olika målgrupper
• arbeta med kommunikationsprojekt
• arbeta strategiskt med sociala medier
Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift, främst på svenska men även på engelska.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdag: 2019-09-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Andrea Trägårdh på Randstad, 072-186 53 95 eller [email protected]

om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Kommunikatör/Informatör

Kommunikationsgruppens uppdrag är att arbeta för att Katrineholmsbygdens församling uppfattas som en öppen, närvarande och kommunicerande kyrka, bland anställda och förtroendevalda, bland medlemmar i Svenska kyrkan och samhället i övrigt. Kommunikationsgruppen har ett övergripande ansvar för församlingens interna och externa kommunikation. Det innebär både en strategisk och opertiv roll. Vi söker dig som har examen inom information/kommunikation, eller ... Visa mer
Kommunikationsgruppens uppdrag är att arbeta för att Katrineholmsbygdens församling uppfattas som en öppen, närvarande och kommunicerande kyrka, bland anställda och förtroendevalda, bland medlemmar i Svenska kyrkan och samhället i övrigt.


Kommunikationsgruppen har ett övergripande ansvar för församlingens interna och externa kommunikation. Det innebär både en strategisk och opertiv roll.
Vi söker dig som har examen inom information/kommunikation, eller kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Goda kunskaper i InDesign, Illustrator, Photoshop och Microsoft office. Det är ett plus om du även behärskar Premier Pro.
Anställningen är ett vikariat under ordinarie innehavares föräldraledighet. planerad juni 2021 till augusti 2022
Naturligtvis är du medlem i Svenska kyrkan. Visa mindre

Kommunikatör

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! I rollen som kommunikatör tillhör du kommunikationsavdelningen, som är en del av kommunledningsförvaltningen. Din chef är kommunikationschefen, som leder och samordnar det strategiska och praktiska kommunikationsar... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

I rollen som kommunikatör tillhör du kommunikationsavdelningen, som är en del av kommunledningsförvaltningen. Din chef är kommunikationschefen, som leder och samordnar det strategiska och praktiska kommunikationsarbetet. Vi sätter kommuninvånarna i fokus och arbetar tillsammans för att vår kommunikation ska vara engagerad och tillgänglig. Vi är självgående, prestigelösa, flexibla och delar gärna med oss av våra kunskaper till varandra. Verksamheten utvecklas ständigt, vilket gör att tjänstens innehåll kan förändras över tid.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att vara ansvarig kommunikatör för Bildningsförvaltningen, där förskola, grundskola och gymnasieskola ingår. Du kommer att arbeta både praktiskt och strategiskt. I de praktiska arbetsuppgifterna ingår exempelvis interninformation, webbpublicering, sociala medier, kommunikationsplanering och framtagning av informationsmaterial.

Vidare ingår strategiskt arbete som kommunikationsstöd till chefer i kommunorganisationen samt uppdrag i kommungemensamma projekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom media- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller motsvarande eftergymnasial utbildning vid exempelvis yrkeshögskola. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta coachande och konsultativt för att utveckla andras kommunikativa förmåga att skapa förståelse och engagemang.

Du som söker tjänsten är självgående, driven och lösningsorienterad. Det är viktigt att du själv kan prioritera och strukturera det dagliga arbetet, att du har ett gott omdöme och är serviceinriktad. Du vågar ta egna initiativ och öppen för att arbeta i nära samarbete med dina kollegor. Vidare är det meriterande om du kan film och foto då bilder är en bärande del i vårt sätt att kommunicera.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunikatör som vill påverka beteenden

Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert? Till myndighetens kommunikationsenhet på huvudkontoret i Katrineholm söker vi nu en kommunikatör. Kommunikationsenheten ansvarar bland annat för • myndighetens kommunikationspolicy och -strategi, samt riktlinjer och rutiner för kommunikationen  • myndighetens kommunikationskanaler (extern och intern webb, traditionella och sociala medier) • grafisk profil och myndighetsövergripande presentationer • plan... Visa mer
Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert? Till myndighetens kommunikationsenhet på huvudkontoret i Katrineholm söker vi nu en kommunikatör.

Kommunikationsenheten ansvarar bland annat för


• myndighetens kommunikationspolicy och -strategi, samt riktlinjer och rutiner för kommunikationen 
• myndighetens kommunikationskanaler (extern och intern webb, traditionella och sociala medier)
• grafisk profil och myndighetsövergripande presentationer
• planering, genomförande och uppföljning av kommunikationsinsatser
• kriskommunikation
• översättning av strategiskt viktiga dokument från (svenska till engelska).

Kommunikationsenheten tillhör Utvecklingsavdelningen och består för närvarande av en enhetschef och åtta medarbetare.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du självständigt och i samarbete med övriga medarbetare och chefer på myndigheten får


• vara med och driva och utveckla myndighetens kommunikation med målet att skapa strålsäkra beteenden i samhället
• arbeta med att påverka beteenden hos tillståndshavare och allmänhet inom områden som kärnkraft, vård, radon, sol, solarier och laser
• ansvara för olika typer av kommunikation, med fokus på digitala kanaler
• ansvara för att initiera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter
• projektleda olika kommunikationsinsatser från idé till uppföljning
• ta fram relevant innehåll till kommunikationsaktiviteter och -kanaler
• delta i planering och utveckling av myndighetens kommunikation.

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen kan komma att säkerhetsklassas vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Är du den vi söker?
Du har


• högskoleexamen inom kommunikationsområdet
• cirka fem års erfarenhet av kommunikationsarbete

Du ska även ha dokumenterad erfarenhet av att


• leda och genomföra kommunikationsprojekt
• förmedla komplexa budskap till olika målgrupper
• arbeta med kommunikationsprojekt för att skapa beteendeförändringar
• publicera i Episerver eller liknande publiceringsverktyg
• arbeta strategiskt med sociala medier.

För att fungera bra i rollen som kommunikatör behöver du


• vara van vid att självständigt driva arbete framåt
• ha god förmåga att hitta nya lösningar och angreppssätt
• vara prestigelös, lyhörd och flexibel
• ha god samarbetsförmåga
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, främst på svenska men också på engelska.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra drygt 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Sedan den 1 oktober har myndigheten verksamhet i både Solna och Katrineholm. Tjänsten är placerad i Katrineholm.

Läs om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta kommunikationschef Andreas von Schmalensee, telefon 0709-216 904

Fackliga företrädare är Lars Bennemo, Saco-S, telefon 08-799 41 99, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.

Välkommen att skicka din ansökan senast den 12 augusti 2019.

Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar

Besök vår webbplats

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre