Lediga jobb Katrineholms kommun, Kommunledningsförvaltning i Katrineholm

Se alla lediga jobb från Katrineholms kommun, Kommunledningsförvaltning i Katrineholm. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Katrineholm som finns inom det yrket.

Kommunikatör

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! I rollen som kommunikatör tillhör du kommunikationsavdelningen, som är en del av kommunledningsförvaltningen. Din chef är kommunikationschefen, som leder och samordnar det strategiska och praktiska kommunikationsar... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

I rollen som kommunikatör tillhör du kommunikationsavdelningen, som är en del av kommunledningsförvaltningen. Din chef är kommunikationschefen, som leder och samordnar det strategiska och praktiska kommunikationsarbetet. Vi sätter kommuninvånarna i fokus och arbetar tillsammans för att vår kommunikation ska vara engagerad och tillgänglig. Vi är självgående, prestigelösa, flexibla och delar gärna med oss av våra kunskaper till varandra. Verksamheten utvecklas ständigt, vilket gör att tjänstens innehåll kan förändras över tid.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att vara ansvarig kommunikatör för Bildningsförvaltningen, där förskola, grundskola och gymnasieskola ingår. Du kommer att arbeta både praktiskt och strategiskt. I de praktiska arbetsuppgifterna ingår exempelvis interninformation, webbpublicering, sociala medier, kommunikationsplanering och framtagning av informationsmaterial.

Vidare ingår strategiskt arbete som kommunikationsstöd till chefer i kommunorganisationen samt uppdrag i kommungemensamma projekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom media- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller motsvarande eftergymnasial utbildning vid exempelvis yrkeshögskola. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta coachande och konsultativt för att utveckla andras kommunikativa förmåga att skapa förståelse och engagemang.

Du som söker tjänsten är självgående, driven och lösningsorienterad. Det är viktigt att du själv kan prioritera och strukturera det dagliga arbetet, att du har ett gott omdöme och är serviceinriktad. Du vågar ta egna initiativ och öppen för att arbeta i nära samarbete med dina kollegor. Vidare är det meriterande om du kan film och foto då bilder är en bärande del i vårt sätt att kommunicera.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunvägledare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

ARBETSUPPGIFTER
På Kontaktcenter kan invånarna i Katrineholms kommun få hjälp med bland annat:
- Allmän information om kommunen
- Information om öppettider i kommunens olika verksamheter
- Guidning i kommunens E-tjänster
- Att fylla i kommunens olika blanketter
- Att ta emot felanmälan
- Konsumentrådgivning

Tjänsten som kommunvägledare innebär service och information till invånarna när de kontaktar kommunen via besök eller e-post. Du hjälper dem direkt eller vägleder dem vidare till rätt instans. Som kommunvägledare fungerar du som generalist, vilket innebär att du har god allmänbildning och grundläggande kunskaper i hur samhället och dess institutioner fungerar.

Den här rollen passar dig som tycker om att arbeta med service, har ett stort kundfokus och som vill vara med och skapa en positiv dialog med både invånare och besökare!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning samt arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i hur samhället och svenska myndigheter fungerar. Du har IT- och dokumentationsvana samt en god förståelse för hur du skaffar dig ny information.

Som person är du social, trygg och stabil, du har en pedagogisk förmåga och är lugn i din framtoning. Du trivs att arbeta i grupp och har lätt för att samarbeta med andra.

Du är flexibel och har därför lätt för att snabbt ställa om och anpassa dig till ändrade omständigheter och nya förutsättningar. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, styr självständigt ditt arbete och fattar nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde samtidigt som du ser det som naturligt att ta egna initiativ.

Då du kommer att vara i kontakt med många människor är det viktigt att du har en mycket god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Meriterande är om du även kan kommunicera väl på engelska.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Handläggare till Överförmyndarkontoret

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Överförmyndarkontoret består av överförmyndare, handläggare och en granskningsassistent/administratör. Överförmyndarkontoret är en självständig kommunal myndighet som har till uppgift att utöva tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Uppgiften är också att förordna gode män för ensamkommande barn samt att föreslå lämpliga gode män/förvaltare samt företräda samhället i förhandlingar om förvaltarskap i tingsrätt.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare till överförmyndarkontoret så arbetar du med diverse uppgifter på kontoret samt har frekventa kontakter med både ställföreträdare och huvudmän. Dina arbetsuppgifter inkluderar att rekrytera, kontrollera, utbilda och informera ställföreträdare. I rollen som handläggare arbetar du med att författa yttranden och utreda frågor inom verksamhetsområdet. I tjänsten ingår att informera och samverka med andra intressenter, exempelvis rättsväsendet, migrationsverket, andra överförmyndarenheter samt tjänstemän och allmänheten i den egna kommunen.

En viktig del i arbetet som handläggare är granskning av redovisningshandlingar samt arvodering, att utöva tillsyn över aktuella ställföreträdarskap och att fatta rättssäkra beslut på delegation från överförmyndaren. Handläggningen sker främst med stöd av föräldrabalken, förvaltningslagen och lagen om ensamkommande barn.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, exempelvis inom juridik, ekonomi eller samhällsvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning eller med granskande/utredande verksamhet. Kunskaper inom familjerätt och privatekonomi är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och god datorvana.

Tjänsten kräver förmåga att arbeta självständigt och att du har gott omdöme. Ibland kan du behöva agera i situationer där personer är känslomässigt påverkade vilket kräver stabilitet och professionalitet i svåra och/eller spända situationer. Granskningsarbetet kräver uthållighet och noggrannhet och ett intresse för siffergranskning. Då en viktig del av arbetet är att rekrytera och informera ställföreträdare är det viktigt att du har lätt för att snabbt skapa nya relationer på ett professionellt sätt. Då det är en liten arbetsplats med högt tempo är det viktigt att du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunikationschef

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

I dagsläget är våra kommunikatörer anställda på olika förvaltningar i kommunen. För att skapa ännu bättre samarbete och samordning samt ta tillvara på den kompetens som finns kommer en omorganisation att genomföras som gör att alla kommunikatörer samt kommunikationsstrateg kommer tillhöra samma avdelning centralt på kommunledningsförvaltningen. Till den nya kommunikationsavdelningen söker vi nu en kommunikationschef som kommer ansvara för avdelningen och dess utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunikationschef har du det övergripande ansvaret för kommunens externa och interna kommunikation och du leder och utvecklar kommunikationsavdelningen. Då avdelningen genomgår en omorganisation och formas på ett nytt sätt kommer du vara med och sätta ramarna för kommunikationsavdelningens arbete.

Kommunikationsavdelningen kommer bestå av ungefär 10 medarbetare där ditt uppdrag som kommunikationschef innebär att stötta och leda medarbetarna på avdelningen i deras arbete med intern och extern kommunikation i press/media, webb, sociala medier och varumärkesfrågor.

Du har budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för kommunikationsavdelningen. Du är ett stöd till kommunledningen och kommer att ingå i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp samt rapporterar direkt till kommundirektören.

Du kommer att ha en viktig roll i arbetet med att stärka Katrineholms kommuns varumärke - både som organisation och som geografisk plats!

KVALIFIKATIONER
Till tjänsten som kommunikationschef söker vi dig med flerårig chefserfarenhet och som har utvecklat en trygghet i ditt ledarskap! Du har relevant akademisk utbildning och gärna erfarenhet av att arbeta inom liknande områden. Du har god förståelse för vad det innebär att arbeta i en offentlig organisation.

I Katrineholms kommun värdesätter vi modiga ledare och för oss betyder mod att våga utmana strukturer, bryta mönster och tänka nytt och samtidigt våga utmanas, våga fråga, våga misslyckas och att ta lärdom av erfarenheterna. Ditt ledarskap präglas av att du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har lätt att skapa förtroende, tillit och trygghet hos dina medarbetare samtidigt som du skapar engagemang och delaktighet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi ser att du är trygg och stabil. I svåra och stressade situationer är du kontrollerad och behåller ett realistiskt perspektiv, du fokuserar på rätt saker och agerar professionellt.

Samarbetet med andra människor är viktigt för dig och du har lätt för att utveckla relationer. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och uppmärksammar andras synpunkter och kompetens och ger dem utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten. Din egen kompetens och kunskap delar du med dig av där du ser att den behövs. Du förtydligar mål för gruppen och för varje enskild medarbetare.

Din planering, organisering och prioritering av arbetsuppgifter bidrar till att skapa effektivitet och du bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Du utnyttjar tiden effektivt genom att identifiera och organisera resurser som behövs för att utföra uppgifter inom tidsram.

Körkort B krävs för tjänsten.

Intervjuer för tjänsten kommer att hållas 19/11 samt 20/11.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Engagerad systemförvaltare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Som systemförvaltare tillhör du personalavdelningens löneenhet, som ingår i kommunledningsförvaltningen, där löneadministratörer, systemförvaltare, arkivassistent och lönechef blir dina närmsta arbetskamrater. Du kommer att bli väl omhändertagen av erfarna och positiva medarbetare som idag fokuserar på ständiga förbättringar, smartare arbetssätt och digitalisering. Hos oss är arbetsglädje ett viktigt ledord!

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare arbetar du långsiktigt med drift av kommunens HR-system och ser till att dessa utvecklas så att de stödjer verksamheterna och skapar bästa möjliga förutsättningar för användarna. Du kommer att förvalta Personec P löne-och personalsystem, Winlas anställningsavtal och Adato - chefsverktyg för rehabilitering.

Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med stimulerande arbetsuppgifter, där du blir en del i en större helhet. Du har möjlighet att tillsammans med vår erfarne systemförvaltare planera och styra din egen tid. Du kommer att hantera lönekörningar, uppdateringar och uppgraderingar, supportärenden och behörigheter. Samt planera och genomföra utvecklings- och förändringsprocesser utifrån dina intressen.
Det ingår även att ta fram statistik med syfte att följa upp verksamhetens effektivitet och kvalitet och vara delaktig i analysarbetet.
Vidare kommer du att samarbeta med avdelningens löneadministratörer och HR-konsulter och tillsammans utveckla funktioner för att skapa användarvänlighet i systemen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lönehantering och/eller systemvetenskap alternativt att du tillförskaffat dig liknande kunskaper genom arbetserfarenhet. Det är meriterande med flerårig arbetserfarenhet med personaladministrativa system.

Du är en van användare av Office-paketet och har minst grundläggande kunskaper i Excel.

För att lyckas i rollen som systemförvaltare är du som person relationsskapande och har lätt för samarbeta med andra människor. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och uppmärksammar deras synpunkter och idéer.

En stor del av rollen handlar om att utveckla och förbättra de funktioner som finns och att skapa nya utifrån efterfrågat behov, därför är det av vikt att du drivs av att utveckla, förändra och förbättra. Du har ett nytänkande sätt som kan omsättas i praktiken och du kommer ofta med nya idéer. Du delar med dig av din egen kunskap i syfte att utveckla och förbättra.

Arbetet ger dig stora möjligheter att påverka innehållet i arbetsuppgifterna och hur du genomför dem, detta ställer i sin tur krav på att du tar ansvar för dina uppgifter och självständigt styr och strukturerar upp ditt arbete. Du har givetvis möjlighet till stöd och råd från dina kollegor men det är av vikt att du inte har problem att fatta nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde när det krävs.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonomichef

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ekonomichef som ska leda och utveckla kommunens ekonomiarbete tillsammans med medarbetarna på ekonomi- och upphandlingsavdelningen. I uppdraget ingår att att driva och samordna arbetet med upphandling, redovisning, uppföljning och budget- och planeringsarbete samt att, ur ett helhetsperspektiv, driva utvecklingsprocesser. Du biträder kommunstyrelsen i dess ekonomiska uppsiktsansvar och svarar även för beslutsunderlag och rapporter. Ditt arbete ska bidra till att verkställa politiska mål, riktlinjer och beslut.

Du har personalansvar över 17 medarbetare som tillhör den centrala ekonomi- och upphandlingsavdelningen. Genom ett coachande förhållningssätt stöttar du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling. Din roll är att skapa förutsättningar för medarbetarna att växa inom ramen för uppdraget samt ansvara för att deras arbetsmiljö är hälsosam och inkluderande. I din roll ingår även att stötta ekonomerna på förvaltningarna för att det övergripande ekonomiarbetet ska bedrivas likadant i hela kommunen.

Ekonomi- och upphandlingsavdelningen ska bidra med stöd till kommunens förvaltningar så att de får rätt förutsättningar att hantera tilldelade resurser effektivt och med ekonomi i balans, i det arbetet kommer du att ha en betydande roll. Som ekonomichef har du ett starkt inflytande över ekonomifrågorna i kommunen och här får du möjlighet att, tillsammans med engagerade och drivna kollegor, utveckla området.

KVALIFIKATIONER
Till tjänsten som ekonomichef söker vi dig som med engagemang vill bidra med dina kunskaper och personliga egenskaper. Du har en akademisk utbildning inom relevant område och flerårig erfarenhet av liknande tjänst och känner dig genom det trygg i ditt ledarskap. Du har erfarenhet av kommunal verksamhet och därmed även de politiska beslutsvägarna.

I Katrineholms kommun värdesätter vi modiga ledare och för oss betyder mod att våga utmana strukturer, bryta mönster och tänka nytt och samtidigt våga utmanas, våga fråga, våga misslyckas och att ta lärdom av erfarenheterna. Ditt ledarskap präglas av att du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har lätt att skapa förtroende, tillit och trygghet hos dina medarbetare samtidigt som du skapar engagemang och delaktighet.

För oss är det viktigt att du har ett intresse av att arbeta i dialog med chefer och medarbetare och en stor del av uppdraget innebär att kommunicera ekonomisk information. I och med detta ser vi att ditt kommunikationssätt är tydligt och även inlyssnande. Du har lätt att göra dig förstådd och säkerställer att mottagaren förstår.

Rollen som ekonomichef kräver både eget beslutsfattande och en förmåga att anpassa sig till politiskt fattade beslut därför har du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och att hitta nya arbetssätt och möjligheter när förutsättningarna förändras. Dina beslut fattas utifrån en snabb och rimlig konsekvensanalys och du agerar utifrån dessa beslut trots begränsad information eller svåra omständigheter.

Du identifierar hur kommunens områden påverkar varandra och tänker strategiskt med helhetsperspektiv och organisationens bästa i fokus.

Körkort B krävs för tjänsten.

Intervjuer för tjänsten kommer att hållas 25/11 samt 2/12.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Serviceinriktad HR-konsult

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Vi på HR-enheten är en grupp med olika erfarenhet och kunskap som tillsammans bidrar till hög kompetens. Vi jobbar både strategiskt och operativt ut mot kommunens förvaltningar och hos oss hittar du HR-konsulter, utvecklingsledare, hälsoutvecklare, beteendevetare, förhandlare, rehabiliteringskonsult samt HR-strateg.

Vi har nära till skratt och god gemenskap är en självklar del av vår arbetsdag. Då vår kollega går på föräldraledighet söker vi nu dig som vill vara en del av oss. Vi är en stor organisation med många spännande verksamheter som bidrar till möjligheten för utveckling i din roll.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-konsult kommer du att arbeta i en generalistroll där du tillhandahåller professionellt konsultativt stöd och sakkunnig rådgivning i operativa och strategiska personalfrågor gentemot kommunens chefer. I rollen som HR-konsult får du möjligheten att jobba brett med frågor inom bland annat arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering samt arbetsrätt. Du ansvarar för att självständigt driva dina egna uppdrag och uppgifter men kommer även att ingå i olika förbättrings- och förändringsarbeten. HR-området är brett där behoven av stöd förändras, vilket medför att generalistrollen ständigt utvecklas.

För att du på ett så bra sätt som möjligt ska komma in i dina arbetsuppgifter och bli en del av vår gemenskap kommer du ha möjlighet att gå bredvid en kollega under din första tid hos oss.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning från personalvetarprogrammet eller eftergymnasial utbildning som vi bedömer likvärdig samt tidigare arbetslivserfarenhet av serviceyrken. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av brett HR-arbete samt kunskap om kommunal verksamhet och dess avtalsområde.

Som person är du trygg och stabil, du behåller lugn och fokus i svåra situationer. Eftersom du kommer att vara i kontakt med många människor är det viktigt att du trivs med att jobba med andra och att du gärna skapar samt behåller relationer. I rollen som HR-konsult ändras ständigt förutsättningarna där ingen dag är den andra lik, vilket gör att du behöver vara flexibel och enkelt kunna prioritera om när förändringar sker. Du tar ansvar över dina arbetsuppgifter och driver självständigt ditt arbete framåt med stöd av dina kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten är ett föräldravikariat och tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Systemförvaltare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Som systemförvaltare tillhör du personalavdelningens löneenhet, som ingår i kommunledningsförvaltningen, där löneadministratörer, systemförvaltare, arkivassistent och lönechef blir dina närmsta arbetskamrater. Du kommer att bli väl omhändertagen av erfarna och positiva medarbetare som idag fokuserar på ständiga förbättringar, smartare arbetssätt och digitalisering. Hos oss är arbetsglädje ett viktigt ledord!

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare arbetar du långsiktigt med drift av kommunens HR-system och ser till att dessa utvecklas så att de stödjer verksamheterna och skapar bästa möjliga förutsättningar för användarna. Du kommer att förvalta Personec P löne-och personalsystem, Winlas anställningsavtal och Adato - chefsverktyg för rehabilitering.

Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med stimulerande arbetsuppgifter, där du blir en del i en större helhet. Du har möjlighet att tillsammans med vår erfarne systemförvaltare planera och styra din egen tid. Du kommer att hantera lönekörningar, uppdateringar och uppgraderingar, supportärenden och behörigheter. Samt planera och genomföra utvecklings- och förändringsprocesser utifrån dina intressen.
Det ingår även att ta fram statistik med syfte att följa upp verksamhetens effektivitet och kvalitet och vara delaktig i analysarbetet.
Vidare kommer du att samarbeta med avdelningens löneadministratörer och HR-konsulter och tillsammans utveckla funktioner för att skapa användarvänlighet i systemen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap eller likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning eller av löneadministrativt arbete.

Du är en van användare av Office-paketet och har minst grundläggande kunskaper i Excel.

För att lyckas i rollen som systemförvaltare är du som person relationsskapande och har lätt för samarbeta med andra människor. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och uppmärksammar deras synpunkter och idéer.

En stor del av rollen handlar om att utveckla och förbättra de funktioner som finns och att skapa nya utifrån efterfrågat behov, därför är det av vikt att du drivs av att utveckla, förändra och förbättra. Du har ett nytänkande sätt som kan omsättas i praktiken och du kommer ofta med nya idéer. Du delar med dig av din egen kunskap i syfte att utveckla och förbättra.

Arbetet ger dig stora möjligheter att påverka innehållet i arbetsuppgifterna och hur du genomför dem, detta ställer i sin tur krav på att du tar ansvar för dina uppgifter och självständigt styr och strukturerar upp ditt arbete. Du har givetvis möjlighet till stöd och råd från dina kollegor men det är av vikt att du inte har problem att fatta nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde när det krävs.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nyfiken redovisningschef/biträdande ekonomichef

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna o... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen. Till kommunledningsförvaltningen hör bland annat redovisningsenheten dit vi nu söker en redovisningschef.

ARBETSUPPGIFTER
Redovisningschefen har det övergripande ansvaret för redovisning och uppföljning för hela kommunen och i uppdraget ingår att leda och utveckla kommunens redovisningsenhet som består av 12 medarbetare. Genom ett coachande förhållningssätt stöttar du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling. Din roll är att skapa förutsättningar för medarbetarna att växa inom ramen för uppdraget samt ansvara för att deras arbetsmiljö är hälsosam och inkluderande.

Rollen som redovisningschef innebär framför allt strategiska arbetsuppgifter där du, tillsammans medarbetarna på enheten, ansvarar för att driva och utveckla arbetssätt, processer och systemstöd. Du ansvarar också för planering av det löpande arbetet med redovisning och har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i arbetet med bokslut, rapportering och årsredovisningar för kommun och bolag.

Här får du möjlighet att, tillsammans med engagerade och drivna kollegor, utveckla kommunens redovisningsenhet!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom det ekonomiska området. Du har tidigare arbetat som chef och ledare. Du har en grundkunskap och förståelse för redovisning för att kunna möta specialisterna som finns på enheten. Meriterande är om du varit del i att utveckla redovisningsprocesser och att leda bokslutsarbete.

För att trivas i rollen är det viktigt att du har lätt för att skapa förtroende hos andra människor samt att du har ett stort engagemang och egen initiativförmåga. Ditt ledarskap präglas av att du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål samtidigt som du skapar engagemang och delaktighet. Tillsammans med din kompetens och dina personliga egenskaper är du en tillgänglig ledare som får dina medarbetare att växa genom din förmåga att utveckla, engagera, stödja och följa upp resultat.

Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Det är viktigt för dig att uppmärksamma andras synpunkter och kompetens och du ser till att ge alla utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten. Du bidrar till att förtydliga för gruppen dess arbetsuppgifter och mål samt delar med dig av din kunskap där du ser att den behövs.

Ditt sätt är lugnt och stabilt och i stressiga situationer behåller du ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Du agerar professionellt i svåra och utmanande situationer.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån och identifierar och organiserar resurser som behövs för att utföra uppgifter.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunikationsstrateg till kommunledningsförvaltningen

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vi på kommunikationsenheten söker en arbetsledande kommunikationsstrateg. Tjänsten är placerad på IT- och Kommunikationsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Du blir en del av vårt centrala kommunikationsteam... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vi på kommunikationsenheten söker en arbetsledande kommunikationsstrateg. Tjänsten är placerad på IT- och Kommunikationsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Du blir en del av vårt centrala kommunikationsteam med totalt fyra medarbetare. Vi arbetar strategiskt och operativt för att stödja våra verksamheter och skapa förutsättningar för en god intern och extern kommunikation. Alltid med utgångspunkt från vår vision 2025, Katrineholm – Läge för liv och lust. Vi driver och samordnar kommunens kommunikationsinsatser inom fyra övergripande ansvarsområden: strategi, styrning, stöd och kommunikationskanaler. Vi hjälps åt, samtidigt som vi har olika specialistområden.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunikationsstrateg är du motorn i vårt kommunikationsarbete. Du leder det dagliga arbetet i kommunikationsteamet. Du ansvarar också för årsplanering och samordning av långsiktiga kommunövergripande kommunikationsinsatser. Du leder kommunikationsrådet - kommunikatörernas forum för kommunövergripande samordning och utveckling. Du inspirerar och engagerar till en ökad medvetenhet och kompetens kring kommunikationsfrågor internt i organisationen.

Du driver även projekt och har egna ansvarsområden som till exempel utveckling och samordning av styrdokument, sociala medier och intranät. Du arbetar med rådgivning, beställning samt uppföljning. Du omvärldsbevakar ditt specialistområde och hänger med i nya lagar, regler och tekniker.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom relevant område. Du är van att driva extern och intern kommunikation i olika kanaler oavsett om det är tryck, digitalt, rörligt eller i text. Du har erfarenhet av ledarskap och har jobbat med kommunikation både strategiskt och operativt. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor. Du har stort intresse och engagemang för samhällsfrågor i allmänhet och kommunikation i digitala och sociala kanaler i synnerhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är drivande och coachande samt skapar engagemang och delaktighet. Du ser möjligheter i förändringar och har lätt för att skapa och underhålla relationer samt har en utvecklad självinsikt.

Du kan identifiera visioner och se frågor ur ett bredare perspektiv. Du har lätt för att förstå komplexa sammanhang och kan förpacka det i kommunikationslösningar som är anpassade och engagerande för våra målgrupper. Vidare är du är initiativrik, ansvarstagande och noggrann samt har förmåga att prioritera och arbeta strukturerat.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre