Lediga jobb som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning i Katrineholm

Se lediga jobb som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Sommarjobba som bolånerådgivare

Har du ett intresse för ekonomi och har erfarenheter av kundbemötande samt är intresserad av ett sommarjobb inom bank? Är du serviceinriktad, nyfiken och gillar att ta egna intiativ? Då har vi tjänsten för dig. Urvalet kommer ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! OM TJÄNSTEN Just nu söker vi på Academic work för kunds räkning medarbetare som kan komma och stärka upp under sommaren till deras bolåneavdelning. I tjänsten som bolånerådg... Visa mer
Har du ett intresse för ekonomi och har erfarenheter av kundbemötande samt är intresserad av ett sommarjobb inom bank? Är du serviceinriktad, nyfiken och gillar att ta egna intiativ? Då har vi tjänsten för dig. Urvalet kommer ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi på Academic work för kunds räkning medarbetare som kan komma och stärka upp under sommaren till deras bolåneavdelning. I tjänsten som bolånerådgivare har du kontakt med bankens bolånekunder digitlat och via telefon och svarar på allmänna frågor kring bolån. Du lägger även upp lån, kollar krediter samt tar räntediskussioner med kunder.

Du erbjuds


* En utvecklande arbetsplats där man har kul tillsammans på jobbet
* Hjälpsamma kollegor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Agera rådgivare till kunder kring bolån och bolånsfrågor
- Lägga upp bolån
- Hantera digitala verktyg

VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete samt kundbemötande

Meriterande om du:


* Har swedsec rådgivarlicens


Som person är du


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Flexibel


Övrig information


* Start: April
* Omfattning: Heltid, April-Augusti
* Placering: Katerineholm eller Nyköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Strateg inom välfärd och folkhälsa

Hållbar regional utveckling, Nyköping, Eskilstuna eller Katrineholm Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Välfärd och folkhälsa är en verksamhet inom hållbar regional utveckling i Region Sörmland. Vi som arbetar här är ett gäng kreativa, nyfikna och lösningsfokuserade strateger. Vi arbetar med att driva, utveckla, samordna och stötta i frågor inom den sociala samhällsutvecklingen. Arbetet utgår från en jämlik fördelning... Visa mer
Hållbar regional utveckling, Nyköping, Eskilstuna eller Katrineholm

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Välfärd och folkhälsa är en verksamhet inom hållbar regional utveckling i Region Sörmland. Vi som arbetar här är ett gäng kreativa, nyfikna och lösningsfokuserade strateger. Vi arbetar med att driva, utveckla, samordna och stötta i frågor inom den sociala samhällsutvecklingen. Arbetet utgår från en jämlik fördelning av livsvillkor, hälsa och välfärdsutveckling med huvudfokus på disciplinerna folkhälsa och mänskliga rättigheter.
Vårt syfte är att skapa ett hållbart, välmående samhälle bestående av välmående människor.

Dina arbetsuppgifter
Hos oss arbetar du med utveckling som gör skillnad för människor, samtidigt som du utvecklas i din strategroll tillsammans med engagerade och utmaningsdrivna kollegor.
Du arbetar brett med frågorna, framför allt på en strategisk nivå, samt även med operativa insatser där olika åtaganden omsätts i konkret handling.
Ditt arbete syftar till individens rätt till jämlika förutsättningar för en god hälsa, och du arbetar med att möta komplexa samhällsutmaningar och driva utvecklingsprocesser genom och tillsammans med alla berörda samhällsaktörer såsom till exempel kommuner och civilsamhället.

Vi arbetar med hela bredden av dessa tvärsektoriella frågor, och ditt arbete kan variera mellan de olika målområdena som finns för det nationella folkhälsomålet. Det kan till exempel handla om att ta fram beslutsunderlag, kvalitetssäkra verksamhet, driva processer samt arbeta med analyser och utvärderingar.
Vi bistår både den politiska ledningen och tjänstemannaledningen med stöd och underlag, vi bistår även verksamheter med kunskapsstyrning och stöd samt ger externa aktörer en ökad möjlighet att arbeta kvalitetssäkert med den sociala samhällsutvecklingen i länet.

Vill du arbeta med varierande uppdrag i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med oss, värdesätter arbetsglädje högt och är resultatinriktad så är du rätt person för uppdraget.

Din kompetens
Ett krav är att du har dokumenterade erfarenheter av utvecklingsarbete. Det är meriterande om du även haft en drivande roll och att arbetet lade stor vikt på inkludering, gärna med en nytänkande och utforskande ansats. Akademisk examen inom ett område med samhällsinriktning, såsom till exempel statsvetenskap, mänskliga rättigheter, folkhälsa eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig är ett krav.
Det kompetensområde vi nu ska förstärka omfattar bland annat integration, jämställdhet och barnrätt, och det är områden där du känner dig trygg och som du har erfarenhet och kunskap inom.
Du har goda kunskaper gällande innovativa och inkluderande insatser på individ- och befolkningsnivå för ett socialt hållbart samhälle, både på strategisk och operativ nivå. Du har även goda kunskaper inom verksamhetsutveckling och har en stark analysförmåga.
Du bör ha gedigen erfarenhet av utvecklingsarbete i komplexa organisationer, gärna inom ett tvärsektoriellt område. Erfarenhet av politiskt styrd organisation är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef välfärd och folkhälsa Maria Vejdal, 070-380 97 98.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på välfärd och folkhälsa!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-04-18.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Strateg inom välfärd och folkhälsa

Välfärd och folkhälsa, Nyköping, Katrineholm eller Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Region Sörmland ansvarar för områden som är viktiga för alla som bor, lever och verkar i Sörmland. Regionen ska säkerställa att Sörmlands invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik, ett rikt kulturutbud och en god miljö. Regionen har också reger... Visa mer
Välfärd och folkhälsa, Nyköping, Katrineholm eller Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Region Sörmland ansvarar för områden som är viktiga för alla som bor, lever och verkar i Sörmland. Regionen ska säkerställa att Sörmlands invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik, ett rikt kulturutbud och en god miljö. Regionen har också regeringens uppdrag att driva det regionala utvecklingsarbetet och samordna utvecklingsinsatser inom områden som samhällsplanering, infrastruktur, näringsliv, besöksnäring och kompetensförsörjning.

Verksamhetsområdet hållbar regional utveckling (HRU) bildades januari 2019 i samband med regionbildningen och det då utökade uppdraget i form av att skapa förutsättningar för en attraktiv och hållbar utveckling för hela Region Sörmland.

Välfärd och folkhälsa är en verksamhet inom hållbar regional utveckling i Region Sörmland. Vi som arbetar här är ett gäng kreativa, nyfikna och lösningsfokuserade strateger. Vi arbetar med att driva, utveckla, samordna och stötta i frågor inom den sociala samhällsutvecklingen. Arbetet utgår från en jämlik fördelning av livsvillkor, hälsa och välfärdsutveckling med huvudfokus på disciplinerna folkhälsa och mänskliga rättigheter.
Vårt syfte är att skapa ett hållbart, välmående samhälle bestående av välmående människor.

Dina arbetsuppgifter
Hos oss arbetar du med utveckling som gör skillnad för människor, samtidigt som du utvecklas i din strategroll tillsammans med engagerade och drivna kollegor.
Du arbetar brett med frågorna, framför allt på en strategisk nivå, samt även med operativa insatser där olika åtaganden omsätts i konkret handling.
Ditt arbete syftar till individens rätt till jämlika förutsättningar för en god hälsa, och du arbetar med att möta komplexa samhällsutmaningar och driva utvecklingsprocesser genom och tillsammans med alla berörda samhällsaktörer såsom till exempel kommuner och civilsamhället.

Vi arbetar med hela bredden av dessa tvärsektoriella frågor, och ditt arbete kan variera mellan de olika målområdena som finns för det nationella folkhälsomålet. Det kan till exempel handla om att genomföra befolkningsundersökningar, ta fram beslutsunderlag, kvalitetssäkra verksamhet, driva processer samt arbeta med analyser och utvärderingar.
Vi bistår både den politiska ledningen och tjänstemannaledningen med stöd och underlag, vi bistår även verksamheter med kunskapsstyrning och stöd samt ger externa aktörer en ökad möjlighet att arbeta kvalitetssäkert med den sociala samhällsutvecklingen i länet. Den här tjänsten behöver stärka oss särskilt i hur vi kan samverka ännu bättre med externa aktörer som exempelvis civilsamhället.

Vill du arbeta med varierande uppdrag i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med oss, värdesätter arbetsglädje högt och är resultatinriktad så är du rätt person för uppdraget.

Din kompetens
Ett krav är att du har dokumenterade erfarenheter av utvecklingsarbete. Det är meriterande om du även haft en drivande roll och att arbetet lade stor vikt på inkludering, gärna med en nytänkande och utforskande ansats. Akademisk examen inom ett område med samhällsinriktning, såsom till exempel statsvetenskap, mänskliga rättigheter, folkhälsa eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig är ett krav.
Det kompetensområde vi nu ska förstärka omfattar bland annat samverkan med civilsamhället, inflytande och delaktighet och det är områden där du känner dig trygg och som du har erfarenhet och kunskap inom. Erfarenhet av arbete inom civilsamhället, eller med medborgardialog och befolkningsenkäter är meriterande.
Du har goda kunskaper gällande innovativa och inkluderande insatser på individ- och befolkningsnivå för ett socialt hållbart samhälle, både på strategisk och operativ nivå. Du har även goda kunskaper inom verksamhetsutveckling och har en stark analysförmåga.
Du bör ha gedigen erfarenhet av utvecklingsarbete i komplexa organisationer, gärna inom ett tvärsektoriellt område. Erfarenhet av politiskt styrd organisation är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef välfärd och folkhälsa, Maria Vejdal, 070-380 97 98.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på välfärd och folkhälsa!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-02-28.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Utredare till granskningsenheten

Vill du jobba i staten och bidra till att två av Sveriges viktigaste trygghetssystem fungerar på rätt sätt? Vi på IAF arbetar med tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och aktivitetsstödet för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. IAF söker nu utredare till granskningsenheten.   Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en kunskapsorganisation där din kompeten... Visa mer
Vill du jobba i staten och bidra till att två av Sveriges viktigaste trygghetssystem fungerar på rätt sätt? Vi på IAF arbetar med tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och aktivitetsstödet för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.

IAF söker nu utredare till granskningsenheten.

 

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en kunskapsorganisation där din kompetens bidrar till vårt resultat. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt och metoder.

Vårt kontor finns i fräscha lokaler i hjärtat av Katrineholm med utmärkta förbindelser till t ex Stockholm och Norrköping. Vi erbjuder goda möjligheter att arbeta på distans och om du pendlar har du möjlighet att arbeta under restiden.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna består av tillsyn och uppföljning i form av att göra kvalificerade granskningar och utredningar och skriva rapporter. Uppdragen genomförs vanligen i grupp men också individuellt. Uppgifterna innebär därför både medverkan i uppdragsgrupper, ibland i rollen som uppdragsledare, och självständigt arbete. Resultaten av våra granskningar redovisas vanligtvis i rapportform till våra tillsynsobjekt och regeringen samt i många fall även muntligt.

Kompetensprofil

Vi söker dig som har akademisk utbildning, minst en avslutad kandidatexamen i första hand inom statskunskap, offentlig förvaltning, ekonomi eller juridik. Du har minst tre till fem års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och rapportskrivning, företrädesvis inom offentlig sektor. Du behöver behärska framför allt kvalitativa metoder för datainsamling och analys.

Det är meriterande med:


• kunskap om frågor som rör socialförsäkring, arbetslöshetsförsäkringen eller det arbetsmarknadspolitiska området.
• erfarenhet av tillsynsarbete
• erfarenhet av projekt/uppdragsledning
• grundläggande förståelse för statistik och numeriska analyser samt för juridiska texter (lagtext, rättsutredningar, etc).

 

Vi förutsätter att du:


• har god analytisk förmåga
• är strukturerad och kan prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt
• har mycket god samarbetsförmåga
• är självgående, kan ta ansvar för dina uppgifter och ta egna initiativ
• är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt samt har god pedagogisk förmåga
• är utåtriktad och kan representera myndigheten såväl internt som externt
• är trygg, stabil och har god självinsikt samt förmåga att skilja på det personliga och professionella.
• är anpassningsbar och öppen för och aktivt bidrar till de förändringar som verksamheten och omvärlden kräver

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

Anställningsinformation

Tillträde sker snarast och efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsterna är placerade i Katrineholm och vi erbjuder distansarbetsavtal som innebär möjlighet till distansarbete upp till 45 procent av arbetstiden.

 

Kontaktpersoner

Cathrine Carlberg, enhetschef, 0150-48 70 60

 

Fackliga kontaktpersoner

ST: Dan Svensson, tfn 0150-48 70 79, [email protected]

Saco-S: Elisabeth Frid, tfn 0150-48 70 58, [email protected]

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 21 mars 2022. Vi tar emot ansökningar i vårt rekryteringsverktyg. 

 

 

IAF gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Kvalificerad handläggare till förvaltningskontoret

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Vi är ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där vi bland annat bygger två nya skolor.

Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”.

Nu söker vi efter en kvalificerad handläggare som vill vara en del av förvaltningskontorets personal.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kvalificerad handläggare arbetar du i huvudsak med myndighetsutövning, som exempelvis innebär registrering av handlingar samt uppföljningar. Du kommer även att vara ett administrativt stöd gällande att skriva fram ärenden till nämnd. Vidare kommer du att ta fram, bearbeta och analysera statistik för att sedan presentera det för berörda inom förvaltningen. Att registrera och administrera i vårt ärendehanteringssystem Lex är vanligt förekommande. Rollen är varierande och kan komma att förändras över tid, samt till viss del anpassas efter dina kompetenser och erfarenheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som har en högskoleutbildning, där det är meriterande om den är riktad mot administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av administrativt arbete där det är meriterande om du arbetat som registrator och/eller har erfarenhet av framtagning och analys av statistik. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i olika system och med olika digitala verktyg. Det är meriterande om du arbetat i ärendehanteringssystemet Lex. Vidare är du är en god kommunikatör och har lätt för att uttrycka dig tydligt i det svenska språket i tal och skrift.

Som kvalificerad handläggare hanterar du flera och varierande uppgifter samtidigt, vilket ställer krav på att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt är noggrann. Du styr självständigt ditt arbete och är bra på att prioritera, organisera och strukturera. Som person har du en god samarbetsförmåga och är uppmärksam samt tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du analytisk och hittar lösningar på komplexa problem. Genom din flexibilitet har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter i ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras. Du är prestigelös i förändringar och agerar för att främja egen utveckling och fortsatt arbete.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Patientsäkerhetsansvarig till rättspsykiatrin

Regionjukhuset Karsudden Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm är ett rättspsykiatriskt sjukhus med 143 vårdplatser, som erbjuder högspecialiserad rikssjukvård. Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Målet för rättspsykiatrisk vård är att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykiatrisk vår... Visa mer
Regionjukhuset Karsudden

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm är ett rättspsykiatriskt sjukhus med 143 vårdplatser, som erbjuder högspecialiserad rikssjukvård. Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV).

Målet för rättspsykiatrisk vård är att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykiatrisk vård ska även beakta samhällsskyddet genom att vården arbetar för att förebygga återfall i brott.
På Regionsjukhuset Karsuddens präglas vården och behandlingen av ett personcentrerat arbetssätt där varje enskild patient inkluderas i planeringen och utförandet av sin vård i syfte att uppnå målet.

För våra medarbetare erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling i en engagerad, kunskapsintensiv och lärande organisation.
Genom hög delaktighet och kompetenta ledare och medarbetare skapar vi tillsammans Regionsjukhuset Karsudden, - ett sjukhus för framtiden.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som patientsäkerhetsansvarig på Regionsjukhuset Karsudden är utmanande. Du kommer, tillsammans med oss och som stöd till ledning och verksamhet, att få använda all din kunskap, kreativitet, pedagogik, driv och förmåga att analysera mönster och samband för att utveckla patientsäkerhetsarbetet på sjukhuset.
I ditt uppdrag utvecklar du former för patientmedverkan i alla delar av patientsäkerhetsarbetet och säkerställer en fortsatt utveckling av patientsäkerhetsarbetet inom hela verksamheten. På sjukhuset genomförs avvikelsehantering och patientsäkerhetsdialoger löpande, som syftar både till uppföljning och till fördjupade analyser som ska leda fram till utveckling av patientsäkerhetsarbetet.
Vi vill skapa en lärande miljö med olika former av utbildningar och delad kunskap där du bidrar med underlag till innehåll och input om lämpliga pedagogiska former.
Genom anmälningar, internutredningar, händelse- och riskanalyser samlar du i rollen som patientsäkerhetsansvarig in underlag för åtgärder såväl på avdelning- som på sjukhusnivå.
Du samarbetar tvärprofessionellt och stödjer verksamheten på sjukhuset och arbetar även tillsammans med övriga regionen, för att kunna göra helhetsbedömningar av patientsäkerhetsrisker och samordna de åtgärder som behövs för att förbättra kvalitet och säkerhet.

Din kompetens
Du är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, där du också arbetat och är förtrogen med hantering av vårdavvikelser. Då arbetsuppgifterna i många fall kräver kvalitetsmedvetenhet så är du van vid att arbeta mot mål och kvalitetsstandard.
Du har erfarenhet av systematiskt patientsäkerhetsarbete och har arbetat med utveckling och implementering av nya rutiner och arbetssätt inom vårdsektorn.
Då Regionsjukhuset Karsudden är en verksamhet i förändring, som fokuserar på att utveckla och kvalitetssäkra vården behöver du ha ambitionen och viljan att arbeta i en dynamisk miljö där du behöver kunna balansera flexibilitet och struktur i ditt arbetssätt, samt ha förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla ett budskap till mottagaren.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid (100%). Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetområdeschef Jörgen Bragner, HR-chef Sofia Andersson, nås liksom fackliga företrädare via sjukhusets reception 0150-560 10.


Kom och jobba hos oss på Regionsjukhuset Karsudden!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-06-13
Intervjuer kan komma att ske löpande.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Utredare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Viadidakt är förvaltningen för vuxenutbildning- och arbetsmarknadsfrågor för både Katrineholms och Vingåkers kommun. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Viadidakt är förvaltningen för vuxenutbildning- och arbetsmarknadsfrågor för både Katrineholms och Vingåkers kommun. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att skapa sig förutsättningar för egen försörjning.

ARBETSUPPGIFTER
Vi är i behov av att förstärka vår arbetsstyrka med en utredare. Du kommer att behöva rivstarta med två större uppdrag. Det ena är att under ledning av våra vuxenutbildningsrektorer uppdatera och, vid behov, ta fram relevanta styrdokument inom skolområdet. Det andra uppdraget är att bedriva en omfattande omvärldsbevakning i syfte att utveckla Viadidakts verksamhet.
Som utredare är du en viktig del i arbetet med att utveckla Viadidakts verksamhet genom att sammanställa information, genomföra kartläggningar och göra utredningar inom förvaltningens verksamhetsområden. Dina rapporter, faktaunderlag och olika former av skrivelser ska kunna användas som beslutsunderlag i förvaltningsledningen och i Viadidaktnämnden. Arbetsinnehållet kommer att variera utifrån verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker en utredare med förmåga att arbeta brett inom förvaltningens verksamhetsområden. Du bör ha tidigare erfarenheter av liknande uppdrag eller ha arbetat i en ledande befattning inom kommunal vuxenutbildning. Du har en för uppdraget relevant högskoleutbildning. Att du har god kännedom om och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är av stor vikt för oss utifrån uppdragens karaktär.

Personliga egenskaper
Den person vi söker behöver vara, utöver det som är självklart för rollen som utredare dvs. strukturerad, självgående, analytisk och skrivkunnig, en person som drivs av att bidra till verksamhetsutveckling. Din kommunikativa förmåga, smidighet i relationer och personliga mognad kommer att väga tungt i kombination med de formella kunskaperna. Du behöver passa väl in i vår arbetsgrupp så att vi kan fortsätta att lägga allt fokus på verksamheten och att effektivt leda den framåt.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Beslutshandläggare till Katrineholm

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Precis som övriga samhället påverkas vårt arbete av pandemin och vi söker därför nya medarbetare för tillträde så snart som möjligt och som längst tom 31 juli 2021.

Detta för att vi på bästa sätt ska kunna möta arbetssökandes behov.

Till Katrineholm söker vi nu ett antal beslutshandläggare. 

Arbetsuppgifter

Arbetsförmedlingen arbetar för att bidra till att arbetssökande snabbare kan matchas mot arbetsgivares behov av kompetens. Under hösten 2020 kommer vi att intensifiera arbetet med att öka antalet arbetssökande som får hjälp i sitt arbetssökande med matchningstjänster och där kommer du att ha en viktig roll.

Ditt ansvarsområde och arbetsuppgifter är att fatta beslut så att arbetssökande får ta del av matchningstjänster. Det innebär att du kommer att arbeta med arbetsmarknadspolitiska insatser och myndighetsutövning utifrån givna regelverk och riktlinjer. Du kommer assistera arbetsförmedlare i beslutsprocessen genom att

- Ha kontakt med arbetssökande
- Förbereda och fatta beslut
- Godkänna utbildningsplan
- Dokumentation
- Uppföljning 

Administration är en stor del av arbetet.

Du kommer att arbeta främst i olika digitala kanaler i de kontakter du har med arbetssökande och leverantörer av matchningstjänster. Du kommer att arbeta i flera olika systemstöd. Kundnöjdhet är alltid centralt och du arbetar för en hög effektivitet kring beslutsfattande.

Arbetet sker utifrån Arbetsförmedlingens värdegrund och du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra samt har förmåga att handla efter detta vid beslutsfattande.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år alternativt högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
- Mycket goda kunskaper i svenska, god förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Vana av att arbeta i digitala kanaler
- Mycket goda kunskaper i MS Office

Färdigheter:

Du ska ha förmåga att arbeta utifrån givna regelverk och riktlinjer.

Du ska också ha god förmåga att hantera information, se hur delar hänger ihop och ser din del i helheten.

God förmåga att analysera, planera, prioritera och dokumentera rätt saker i ditt arbete.

Du ska kunna lyssna aktivt på kundens behov, vara serviceinriktad samt ha god samarbetsförmåga.  

Du har intresse för arbetsmarknadsfrågor, du håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är en visstidsanställning med tillträde snarast och som längst tom 31 juli 2021. Tjänsten är på heltid, men kan anpassas efter arbetsutbud.

Läs mer om Arbetsförmedlingen på https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

Ansökan

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem, välkommen med din ansökan senast 2020-07-23. För att din ansökan skall vara komplett ska du bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg som styrker att du uppfyller kvalifikationskraven. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester förekommer i den här rekryteringen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Kristina Bengtsson, Arbetsförmedlingschef, 010-486 81 46

Katarina Enqvist-Bolin, Arbetsförmedlingschef, 010-486 25 88 

Elin Åkerström, HR-partner, [email protected]

Anna Käck Herlin, HR-partner, [email protected]

Ebba Hägglund, Rekryteringspartner, [email protected]

Fackliga företrädare

Carola Persson, SEKO, 010-486 85 11

Johan Eklund, ST, 010-486 24 24  t.o.m v30

Mikael Sandberg, ST, 010-4869287 v. 31

Johan Westergren, Saco-S, 010-488 29 07

Lennart Thuresson, Saco-S, 010-487 58 07



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Utredare med inriktning vuxenutbildning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Viadidakt är förvaltningen för vuxenutbildning- och arbetsmarknadsfrågor för både Katrineholms och Vingåkers kommun. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Viadidakt är förvaltningen för vuxenutbildning- och arbetsmarknadsfrågor för både Katrineholms och Vingåkers kommun. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att skapa sig förutsättningar för egen försörjning.

ARBETSUPPGIFTER
Just nu har vi behov av att förstärka vår arbetsstyrka med en utredare. Du kommer i första hand att ha två större uppdrag. Det ena är att under ledning av våra vuxenutbildningsrektorer uppdatera och, vid behov, ta fram relevanta styrdokument inom skolområdet. Det andra är att vara en del av den omfattande omvärldsbevakning vi gör i syfte att utveckla hela Viadidakts verksamhet.
Som utredare är du en viktig del i arbetet med att utveckla Viadidakts verksamhet genom att sammanställa information, genomföra kartläggningar och göra utredningar inom förvaltningens verksamhetsområden. Dina rapporter, faktaunderlag och olika former av skrivelser ska kunna användas som beslutsunderlag i förvaltningsledningen och i Viadidaktnämnden. Arbetsinnehållet kommer att variera utifrån verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker en utredare med förmåga att arbeta brett inom förvaltningens verksamhetsområden. Tidigare erfarenheter av liknande uppdrag eller arbete i en ledande befattning inom vuxenutbildning är meriterande. Du har en för uppdraget relevant högskoleutbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och vi ser gärna sökande med rektorsbakgrund.

Personliga egenskaper
Den person vi söker behöver vara, utöver det som är självklart för rollen som utredare dvs. strukturerad, självgående och analytisk, en person som drivs av att bidra till verksamhetsutveckling. Din kommunikativa förmåga, smidighet i relationer och personliga mognad kommer att väga tungt i kombination med de formella kunskaperna. Du behöver passa väl in i vår arbetsgrupp så att vi kan fortsätta att lägga allt fokus på verksamheten och att effektivt leda den framåt.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Patientsäkerhetsansvarig som brinner för delaktighet och personcentrad vård

Regionsjukhuset Karsudden Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm är ett rättspsykiatriskt sjukhus med 143 vårdplatser, som erbjuder högspecialiserad rikssjukvård. Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Målet för rättspsykiatrisk vård handlar om att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykia... Visa mer
Regionsjukhuset Karsudden

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm är ett rättspsykiatriskt sjukhus med 143 vårdplatser, som erbjuder högspecialiserad rikssjukvård. Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV).

Målet för rättspsykiatrisk vård handlar om att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykiatrisk vård ska även beakta samhällsskyddet genom att vården arbetar för att förebygga återfall i brott.
På Regionsjukhuset Karsuddens präglas vården och behandlingen av ett personcentrerat arbetssätt där varje enskild patient inkluderas i planeringen och utförandet av sin vård i syfte att uppnå målet.

För våra medarbetare erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling i en engagerad, kunskapsintensiv och lärande organisation.
Genom hög delaktighet och kompetenta ledare och medarbetare skapar vi tillsammans Regionsjukhuset Karsudden, - ett sjukhus för framtiden.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som patientsäkerhetsansvarig är ditt uppdrag att utveckla former för patientmedverkan i alla delar av patientsäkerhetsarbetet och att säkerställa en fortsatt utveckling av patientsäkerhetsarbetet inom hela verksamheten.
Du stödjer verksamheten på sjukhuset och arbetar även tillsammans med övriga regionen, för att kunna göra helhetsbedömningar av patientsäkerhetsrisker och samordna de åtgärder som behövs för att förbättra kvalitet och säkerhet.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:


• Verksamhetsuppföljning och egenkontroll
• Utbildning- och handledningsinsatser
• Patientsäkerhetsdialoger
• Avvikelsehantering
• Klagomålshantering
• Anmälningar och internutredningar
• Händelse- och riskanalys
• Dokumentation
• Uppföljning och fördjupade analyser inom patientsäkerhetsområdet samt omvärldsbevakning och utveckling av patientsäkerhetsarbetet.


Din kompetens
Du är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, där du också arbetat och är förtrogen med hantering av vårdavvikelser. Då arbetsuppgifterna i många fall kräver kvalitetsmedvetenhet så är du van vid att arbeta mot mål och kvalitetsstandard.
Du har erfarenhet av systematiskt patientsäkerhetsarbete och har arbetat med utveckling och implementering av nya rutiner och arbetssätt inom vårdsektorn.
Då Regionsjukhuset Karsudden är en verksamhet i förändring, som fokuserar på att utveckla och kvalitetssäkra vården behöver du ha ambitionen och viljan att arbeta i en dynamisk miljö där du behöver kunna balansera flexibilitet och struktur i ditt arbetssätt, samt ha förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla ett budskap till mottagaren.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid (100%). Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetområdeschef Jörgen Bragner, HR-chef Sofia Andersson, nås liksom fackliga företrädare via sjukhusets reception 0150-560 10


Kom och jobba hos oss på Regionsjukhuset Karsudden!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-04-19.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)






Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Patientsäkerhetsansvarig till rättspsykiatrin

Regionsjukhuset Karsudden Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm är ett rättspsykiatriskt sjukhus med 143 vårdplatser, som erbjuder högspecialiserad rikssjukvård. Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Målet för rättspsykiatrisk vård är att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykiatrisk vår... Visa mer
Regionsjukhuset Karsudden

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm är ett rättspsykiatriskt sjukhus med 143 vårdplatser, som erbjuder högspecialiserad rikssjukvård. Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV).

Målet för rättspsykiatrisk vård är att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykiatrisk vård ska även beakta samhällsskyddet genom att vården arbetar för att förebygga återfall i brott.
På Regionsjukhuset Karsuddens präglas vården och behandlingen av ett personcentrerat arbetssätt där varje enskild patient inkluderas i planeringen och utförandet av sin vård i syfte att uppnå målet.

För våra medarbetare erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling i en engagerad, kunskapsintensiv och lärande organisation.
Genom hög delaktighet och kompetenta ledare och medarbetare skapar vi tillsammans Regionsjukhuset Karsudden, - ett sjukhus för framtiden.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som patientsäkerhetsansvarig är ditt uppdrag att utveckla former för patientmedverkan i alla delar av patientsäkerhetsarbetet och att säkerställa en fortsatt utveckling av patientsäkerhetsarbetet inom hela verksamheten.
Du stödjer verksamheten på sjukhuset och arbetar även tillsammans med övriga regionen, för att kunna göra helhetsbedömningar av patientsäkerhetsrisker och samordna de åtgärder som behövs för att förbättra kvalitet och säkerhet.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:


• Verksamhetsuppföljning och egenkontroll
• Utbildning- och handledningsinsatser
• Patientsäkerhetsdialoger
• Avvikelsehantering
• Klagomålshantering
• Anmälningar och internutredningar
• Händelse- och riskanalys
• Dokumentation
• Uppföljning och fördjupade analyser inom patientsäkerhetsområdet samt omvärldsbevakning och utveckling av patientsäkerhetsarbetet.


Din kompetens
Du är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, där du också arbetat och är förtrogen med hantering av vårdavvikelser. Då arbetsuppgifterna i många fall kräver kvalitetsmedvetenhet så är du van vid att arbeta mot mål och kvalitetsstandard.
Du har erfarenhet av systematiskt patientsäkerhetsarbete och har arbetat med utveckling och implementering av nya rutiner och arbetssätt inom vårdsektorn.
Då Regionsjukhuset Karsudden är en verksamhet i förändring, som fokuserar på att utveckla och kvalitetssäkra vården behöver du ha ambitionen och viljan att arbeta i en dynamisk miljö där du behöver kunna balansera flexibilitet och struktur i ditt arbetssätt, samt ha förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla ett budskap till mottagaren.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid (100%). Tillträde enligt överenskommelse.


Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetområdeschef Jörgen Bragner, HR-chef Sofia Andersson, nås liksom fackliga företrädare via sjukhusets reception 0150-560 10.


Kom och jobba hos oss på Regionsjukhuset Karsudden!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-06-07
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Handläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Viadidakt är en gemensam förvaltning för Katrineholms och Vingåkers kommuner. Vi arbetar med frågor som rör vuxenutbildning och arbetsmarknad. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Viadidakt är en gemensam förvaltning för Katrineholms och Vingåkers kommuner. Vi arbetar med frågor som rör vuxenutbildning och arbetsmarknad. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två handläggare till Vuxnas lärande! Som handläggare på vuxnas lärande ansvarar du för elevregistreringar i elevsystemet Alvis för samtliga studerande inom vuxenutbildningen. Du tar fram statistik och gör analyser som sedan ligger till grund för områdets systematiska kvalitetsarbete. I befattningen ingår även att göra rapporter till CSN, SCB och ta fram underlag till vuxnas lärande.

Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att göra uppföljningar, kvalitetsanalyser och redovisning av externa utbildningsanordnare.
Att ansvara för ekonomisk uppföljning och redovisning av statsbidragsfinansierade utbildningar är några av dina arbetsuppgifter. Tjänsten innebär administration kopplat till chefsstöd såsom att ta fram underlag till rapporter, statsbidragsansökningar med mera.
Övriga administrativa uppgifter och elevservice kan bli aktuella.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inriktad mot
administration, statistik och- eller kvalitetsarbete. Du har även aktuell kunskap samt erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter såsom; analys av statistik, kvalitetsrapporter, ekonomiska uppföljningar m.m. Vi ser även att du som söker har goda IT-kunskaper.

Som person uppvisar du stor självständighet och är van att möta behov i ett första led och kan fungera som filter gentemot chefen och katalysator för elever och medarbetare. För att trivas med tjänsten tycker du om att arbeta i högt tempo har ett positivt sinne och utpräglad känsla för service. Du gillar att arbeta med ständiga förbättringar i verksamheten. Vi värdesätter ett positivt förhållningssätt till både arbetskamrater, andra yrkesgrupper och arbetsuppgifter.

Vi söker dig som är noggrann, du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är professionell i din yrkesroll, du har väl grundade och tydliga värderingar samt förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor i ett etiskt perspektiv. Du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du uppmärksammar andras synpunkter och kompetens samt ger dem utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Forskningssekreterare

Vill du använda din kompetens inom forskning för att skapa ett strålsäkert samhälle? Forskningsenheten ansvarar för myndighetens forskningsverksamhet och består för närvarande av en enhetschef och tre forskningssekreterare. Vi arbetar i ett team där varje forskningssekreterare arbetar utifrån kunskap om sitt sakområde. För närvarande behöver vi komplettera enheten med en forskningssekreterare med djup kompetens inom strålskydd. Strålsäkerhetsmyndigheten f... Visa mer
Vill du använda din kompetens inom forskning för att skapa ett strålsäkert samhälle?
Forskningsenheten ansvarar för myndighetens forskningsverksamhet och består för närvarande av en enhetschef och tre forskningssekreterare. Vi arbetar i ett team där varje forskningssekreterare arbetar utifrån kunskap om sitt sakområde. För närvarande behöver vi komplettera enheten med en forskningssekreterare med djup kompetens inom strålskydd.

Strålsäkerhetsmyndigheten finansierar forskning inom strålsäkerhetsområdet, kärnsäkerhet, strålskydd och nukleär icke-spridning, för cirka 80 miljoner kronor per år. Syftet är att stärka myndighetens och Sveriges kompetens inom området. En rådgivande forskningsnämnd, med ledamöter från universitet och högskolor, bistår med beredning av större forskningsprojekt. Myndigheten har nyligen utrett Sveriges nationella långsiktiga kompetensförsörjning och formar nu, utifrån utredningens resultat, en delvis ny inriktning för forskningsenhetens verksamhet.


Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt arbete där du får
• hålla kontakten med forskargrupper inom strålsäkerhetsområdet
• bygga ett nätverk inom EU:s forskningsfinansiering
• i nära samarbete med sakavdelningarna, initiera, planera, följa upp och utvärdera forskningsprojekt
• bereda projektansökningar och utlysningar
• informera om forskning inom strålsäkerhetsområdet, internt och externt.

Du behöver hålla dig uppdaterad om forskningen och kompetensförsörjningssystemet inom strålskyddsområdet. Du får därför möjlighet till egen forskning med upp till 20 procent av tjänstens omfattning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Resor i tjänsten förekommer.

Är du den vi söker?
Du har
• doktorsexamen inom strålskyddsområdet, företrädesvis inom något av områdena strålningsbiologi, radioekologi eller dosimetri.

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av forskningsstrategiarbete och forskningsfinansiering på nationell eller internationell nivå
• kännedom om EU:s forskningsfinansieringssystem
• erfarenhet av att arbeta med planeringssystem (på Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar vi i Stratsys och Excel)
• erfarenhet av arbete med forskningsberedning.

För att fungera bra i rollen som forskningssekreterare behöver du
• självständigt och med noggrannhet kunna organisera, driva och prioritera arbetsuppgifter
• kunna bygga goda relationer för att skapa kontaktnät nationellt och internationellt
• vara kommunikativ och ha en mycket god samarbetsförmåga
• uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar.
Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm. Tjänsten är placerad i Katrineholm.

Läs om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta forskningschef Per Seltborg, telefon 08-799 42 82.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, telefon 08-799 43 61 och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan senast den 23 februari 2020.

Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar

Besök vår webbplats

Vår rekryteingsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Handläggare till Överförmyndarkontoret

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Överförmyndarkontoret består av överförmyndare, handläggare och en granskningsassistent/administratör. Överförmyndarkontoret är en självständig kommunal myndighet som har till uppgift att utöva tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Uppgiften är också att förordna gode män för ensamkommande barn samt att föreslå lämpliga gode män/förvaltare samt företräda samhället i förhandlingar om förvaltarskap i tingsrätt.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare till överförmyndarkontoret så arbetar du med diverse uppgifter på kontoret samt har frekventa kontakter med både ställföreträdare och huvudmän. Dina arbetsuppgifter inkluderar att rekrytera, kontrollera, utbilda och informera ställföreträdare. I rollen som handläggare arbetar du med att författa yttranden och utreda frågor inom verksamhetsområdet. I tjänsten ingår att informera och samverka med andra intressenter, exempelvis rättsväsendet, migrationsverket, andra överförmyndarenheter samt tjänstemän och allmänheten i den egna kommunen.

En viktig del i arbetet som handläggare är granskning av redovisningshandlingar samt arvodering, att utöva tillsyn över aktuella ställföreträdarskap och att fatta rättssäkra beslut på delegation från överförmyndaren. Handläggningen sker främst med stöd av föräldrabalken, förvaltningslagen och lagen om ensamkommande barn.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, exempelvis inom juridik, ekonomi eller samhällsvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning eller med granskande/utredande verksamhet. Kunskaper inom familjerätt och privatekonomi är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och god datorvana.

Tjänsten kräver förmåga att arbeta självständigt och att du har gott omdöme. Ibland kan du behöva agera i situationer där personer är känslomässigt påverkade vilket kräver stabilitet och professionalitet i svåra och/eller spända situationer. Granskningsarbetet kräver uthållighet och noggrannhet och ett intresse för siffergranskning. Då en viktig del av arbetet är att rekrytera och informera ställföreträdare är det viktigt att du har lätt för att snabbt skapa nya relationer på ett professionellt sätt. Då det är en liten arbetsplats med högt tempo är det viktigt att du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre