Lediga jobb Poolia Sverige AB i Katrineholm

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Katrineholm. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Katrineholm som finns inom det yrket.

Business Controller till internationellt bolag i Flen!

Ansök    Apr 5    Poolia Sverige AB    Business controller
Om tjänsten Vill du vara med och påverka vår viktiga resa mot ett mer cirkulärt samhälle genom att stötta Sveriges största arbetsgivare till att ta välunderbyggda beslut? Där varje slut är en ny början? Vill du dessutom följa med på en flytt och nystart där vi återuppbygger och moderniserar ett erkänt skickligt hantverk? I nya lokaler, där vi skapar oss fantastiska förutsättningar för framtiden? Då hoppas vi att du vill följa med och bygga framtiden med ... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara med och påverka vår viktiga resa mot ett mer cirkulärt samhälle genom att stötta Sveriges största arbetsgivare till att ta välunderbyggda beslut? Där varje slut är en ny början? Vill du dessutom följa med på en flytt och nystart där vi återuppbygger och moderniserar ett erkänt skickligt hantverk? I nya lokaler, där vi skapar oss fantastiska förutsättningar för framtiden? Då hoppas vi att du vill följa med och bygga framtiden med oss.

Uppdraget är på konsultbasis, med önskad start så fort som möjligt och sträcker sig 6 månader framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som Business controller består dels av av sedvanligt ekonomiarbete såsom fakturering, bokslut, uppföljning, estimat och andra relaterade arbetsuppgifter. En annan del är att utveckla både rollen och dig själv som en anpassning mot den transformation vi befinner oss mitt i. Du kommer välkomnas av ett mindre krossfunktionellt team och rapportera till Head of Business Control i Flen.

Vem är du?
Vi tänker att du har viss bakgrund av ekonomiarbete, är driven och lösningsfokuserad. Du är en lagspelare med starkt driv som tar egna initiativ och löpande bidrar till utvecklingen av både processer och de olika team du kommer ingå i. Din roll är viktig och du kommer interagera och supportera på daglig basis med verksamheten. Koncernspråket är engelska och du behärskar det i både tal- och skrift. Vi tror på ständig utveckling och ser stora möjligheter att på sikt växa i din roll, tveka därför inte att söka då vi värdesätter personliga egenskaper högt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Är du vår nästa nationella återförsäljningsansvarig?

Ansök    Jun 10    Poolia Sverige AB    Säljledare
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubo... Visa mer
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubota med återförsäljare ur ett affärsfokus.

Om tjänsten
Rollen som återförsäljningsansvarig innebär att du på ett nationellt plan stöttar hela återförsäljarnätet samtidigt som du utvecklar det framåt. Huvudfokuset för rollen är försäljning och marknadsföring av Kubotas lantbruksprogram och du kommer i rollen att vara ytterst ansvarig för återförsäljare över hela Sverige. Likväl som arbetet sker självständigt kommer du att ha daglig kontakt med olika återförsäljare, såväl som dina fantastiska kollegor hos Nellemann Machinery. Du erbjuds en flexibel och utmanande roll där ingen dag är den andra lik.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir:
• Utveckla återförsäljarnätet och aktivt söka nya utvecklingsmöjligheter och affärsområden
• Hjälpa och stötta nuvarande återförsäljarnät
• Assistera vid planering, uppsättning och delta i mässor, utställningar och maskinvisningar
• Upprätthålla god kontakt med stora kunder
• Sätta och ansvara för budgetar

Vem är du?
Som återförsäljningsansvarig har du en omväxlande och självständig roll, som även innebär att du som person bör vara självständig, driven och ha en god initiativförmåga. Vi ser att du är en lagspelare ut i fingerspetsarna som värderar det samarbete med både kollegor och återförsäljare som rollen kräver. Lyhördhet och närvaro för dina olika kontakter gör att du blir framgångsrik i rollen och kommunikation är A och O. Eftersom en del resor kommer att förekomma i arbetet bör du tycka om tjänsteresor, allt från mässor till besök hos återförsäljare.

För att trivas i och axla rollen har du följande bakgrund:
• Arbetat med någon typ av försäljning
• Erfarenhet av Lantbruk och maskiner
• Social och god kommunikativ förmåga

Rollen är en tillsvidareanställning direkt hos Nellemann Machinery. Start sker enligt överenskommelse, dock så snart som möjligt. Tveka inte att skicka din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!
Har du några frågor om tjänsten? Kontakta gärna [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av MG, Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark. Visa mindre

Ekonomiassistent till Presto i Katrineholm!

Ansök    Feb 27    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten Vi söker för närvarande en ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra för ett konsultuppdrag hos Presto AB. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att hantera leverantörsfakturor och säkerställa att de behandlas effektivt och noggrant i enlighet med företagets riktlinjer och deadlines. Kvalifikationer: Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. God kunskap om Jeeves ekonomisystem är stark... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker för närvarande en ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra för ett konsultuppdrag hos Presto AB. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att hantera leverantörsfakturor och säkerställa att de behandlas effektivt och noggrant i enlighet med företagets riktlinjer och deadlines.

Kvalifikationer:

Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra.
God kunskap om Jeeves ekonomisystem är starkt meriterande.
Förmåga att arbeta självständigt och effektivt under tidspress.
Noggrannhet och hög grad av noggrannhet i arbetsuppgifterna.
Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att samarbeta med olika team inom organisationen.
Erfarenhet av Medius, eller liknande system, är en fördel.
Placering: Katrineholm

Anställning: Du blir anställd av Poolia under uppdraget hos Presto AB.

Tillträde: Snarast möjligt

Varaktighet: Konsultuppdrag med möjlighet till förlängning

Vem är du?
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som trivs i en fartfylld miljö och gillar att arbeta i en företagskultur där det händer mycket. Du är någon som siktar högt, tänker nytt, och vågar ifrågasätta. Dessutom är du van att arbeta självständigt och har en stark vilja att utvecklas.

Erfarenhet:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett års erfarenhet av arbete med ekonomi och administration, exempelvis som ekonomiassistent, redovisningsassistent, eller liknande
• Stor vana att arbeta i ekonomisystem och Excel. Meriterande om du har erfarenhet av systemen Jeeves, Insikt, InExchange.


Om verksamheten
Presto är en framgångsrik organisation som präglas av tillväxt, hög effektivitet och en decentraliserad organisation. De är ett vinnarlag som drivs av engagerade medarbetare, och de ser fram emot att välkomna dig till teamet.
Tveka inte med din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Om du är redo att vara med på Prestos framgångsresa, skicka in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Är du vår nästa nationella återförsäljningsansvarig?

Ansök    Mar 1    Poolia Sverige AB    Säljledare
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubo... Visa mer
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubota med återförsäljare ur ett affärsfokus.

Om tjänsten
Rollen som återförsäljningsansvarig innebär att du på ett nationellt plan stöttar hela återförsäljarnätet samtidigt som du utvecklar det framåt. Huvudfokuset för rollen är försäljning och marknadsföring av Kubotas lantbruksprogram och du kommer i rollen att vara ytterst ansvarig för återförsäljare över hela Sverige. Likväl som arbetet sker självständigt kommer du att ha daglig kontakt med olika återförsäljare, såväl som dina fantastiska kollegor hos Nellemann Machinery. Du erbjuds en flexibel och utmanande roll där ingen dag är den andra lik.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir:
• Utveckla återförsäljarnätet och aktivt söka nya utvecklingsmöjligheter och affärsområden
• Hjälpa och stötta nuvarande återförsäljarnät
• Assistera vid planering, uppsättning och delta i mässor, utställningar och maskinvisningar
• Upprätthålla god kontakt med stora kunder
• Sätta och ansvara för budgetar

Vem är du?
Som återförsäljningsansvarig har du en omväxlande och självständig roll, som även innebär att du som person bör vara självständig, driven och ha en god initiativförmåga. Vi ser att du är en lagspelare ut i fingerspetsarna som värderar det samarbete med både kollegor och återförsäljare som rollen kräver. Lyhördhet och närvaro för dina olika kontakter gör att du blir framgångsrik i rollen och kommunikation är A och O. Eftersom en del resor kommer att förekomma i arbetet bör du tycka om tjänsteresor, allt från mässor till besök hos återförsäljare.

För att trivas i och axla rollen har du följande bakgrund:
• Arbetat med någon typ av försäljning
• Erfarenhet av Lantbruk och maskiner
• Social och god kommunikativ förmåga

Rollen är en tillsvidareanställning direkt hos Nellemann Machinery. Start sker enligt överenskommelse, dock så snart som möjligt. Tveka inte att skicka din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!
Har du några frågor om tjänsten? Kontakta gärna [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av MG, Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark. Visa mindre

Excelfantast med analyskunskaper och servicekänsla!

Ansök    Feb 17    Poolia Sverige AB    Logistiker
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter. Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor vänta... Visa mer
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter.
Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor väntar på dig!

Om tjänsten
Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ.

Du kommer att ingå i en grupp om tre personer som arbetar nära varandra. Gruppen ansvarar för företagets storkundsavtal. Mätpunkterna du tar fram med dina kollegor sammanställs i ett mjukvarubaserat system och data hämtas därefter ut i excelark, som sedan ska struktureras, sammanställas och analyseras. Underlaget resulterar därefter i beslut gällande vilka typer av däck och vilket antal som ska skickas till kund.

Du arbetar således med Excel Microsoft 365, där exempelvis pivottabeller och formelsammanställningar är vanligt förekommande uppgifter. Nedan kan du se vad vi önskar att du hjälper oss med:

• Kundkontakt/support per telefon och mail
• Ordermottagning-delning av hjul i affärssystem Jeeves
• Sammanställa och fakturera kunder enligt avtal
• Planering av hjulskiften
• Hantering/analys/optimering av insamlad mängddata
• In-ut leveranser av hjul
• Prognos utleverans av hjul
• Estimering av hjulbehov
• Mönsterdjup och däcktryck
• Hjulstatuskontrollistor
• Hjulskifteslistor
• Slitagevariabler
• Skadestatistik
• Förtida avmontage av hjul
• Presentera försäljningsstatistik
• Registrera fordon och avtalstariffer
• KPI av kundavtal
• Delta i kundunika utbildningar
• Skapa Formulär Microsoft 365


Vem är du?
För att lyckas i jobbet tror vi att du har en bakgrund inom logistik, statistik, produktionsplanering eller liknande samt en för uppgiften adekvat utbildning. Du får positiva pulspåslag av att jobba i excel och skapar med lätthet formulär och pivottabeller. Du har mångårig erfarenhet av analys av mängddata och konvertera den till nytta för dina kunder. Du är nyfiken och vågar fråga när du inte förstår och drar dig inte för att prioritera om när det behövs.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected].
Själva ansökan vill vi dock att du skickar in via länken.

Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, ser fram emot att höra av dig!

Om verksamheten
Colmec AB är en marknadsledande helhetsleverantör av däck och däcktjänster som erbjuder kunden olika typer av funktionslösningar. Koncernen där Colmec AB ingår bedriver verksamheter i Sverige, Polen, Finland och Norge med produktionsanläggningar för regummering av däck i Sverige och i Polen. Totalt är det 370 anställda i koncernen som omsatte 830 mkr 2020. Colmec AB har sitt huvudkontor i Norrköping och är ett dotterbolag till Colmec Holding AB. Läs gärna mer på deras hemsida www.colmec.se Visa mindre

Business Controller till myndighet i Norrköping!

Ansök    Apr 1    Poolia Sverige AB    Business controller
Vill du arbeta affärsstödjande mot verksamhet med fokus på finans i en otroligt utvecklande roll? Har du viss erfarenhet av controlling sedan tidigare samt ett intresse för området? Då är detta din möjlighet. Uppdraget kommer att vara cirka 1-2 år och konsultuppdraget går via oss på Poolia, med start omgående enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ... Visa mer
Vill du arbeta affärsstödjande mot verksamhet med fokus på finans i en otroligt utvecklande roll? Har du viss erfarenhet av controlling sedan tidigare samt ett intresse för området? Då är detta din möjlighet.

Uppdraget kommer att vara cirka 1-2 år och konsultuppdraget går via oss på Poolia, med start omgående enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som controller arbetar du som konsult med ekonomistyrning, planering och uppföljning och stöttar verksamheten i ekonomiska frågor. Du är delaktig i arbetet med att upprätthålla en effektiv controllerfunktion för kunden som se till att verksamheterna levererar i enlighet med de uppsatta mål som finns.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Månatlig rapportering, analys och uppföljning av verksamhetensområdets resultat
• Budget och prognosarbete
• Rapportering och ekonomisk analys till ledningsgrupp
• Stötta verksamheten i ekonomiska frågor och driva frågor
• Ansvara för att verksamhetsområdet följer interna regler och policys inom ekonomiområdet
Vidare kommer du att ingår i ett team av 10 controllers som stöttar kundens olika verksamhetsområden och projekt. Som Controller kommer konsulten arbeta nära verksamhetens så väl som med övriga controllers i teamet.


Vem är du?
Du som söker har minst högskoleutbildning inom ekonomi alternativt annan relevant utbildningsbakgrund. Vi ser gärna att du har tre års erfarenhet av controlling i större organisationer (minst 1 000 anställda). Din pedagogiska förmåga är god och du har lätt för att förklara ekonomiska samband och system. Du är analytisk och van vid att strukturera stora mängder data.

Din kommunikativa förmåga är utomordentlig, du kan både förklara komplexa problem samt uttrycker dig obehindrat i svenska, både i tal och skrift. Vidare besitter du en god förmåga att ta förankrade beslut och driva frågeställningar i mål. Du bör ha mycket goda kunskaper i excel och powerpoint.


Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Denna avgränsning är vår styrka och har gett oss gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

Excelfantast med analyskunskaper och servicekänsla!

Ansök    Feb 16    Poolia Sverige AB    Logistiker
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter. Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor vänta... Visa mer
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter.
Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor väntar på dig!

Om tjänsten
Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ.

Du kommer att ingå i en grupp om tre personer som arbetar nära varandra. Gruppen ansvarar för företagets storkundsavtal. Mätpunkterna du tar fram med dina kollegor sammanställs i ett mjukvarubaserat system och data hämtas därefter ut i excelark, som sedan ska struktureras, sammanställas och analyseras. Underlaget resulterar därefter i beslut gällande vilka typer av däck och vilket antal som ska skickas till kund.

Du arbetar således med Excel Microsoft 365, där exempelvis pivottabeller och formelsammanställningar är vanligt förekommande uppgifter. Nedan kan du se vad vi önskar att du hjälper oss med:

• Kundkontakt/support per telefon och mail
• Ordermottagning-delning av hjul i affärssystem Jeeves
• Sammanställa och fakturera kunder enligt avtal
• Planering av hjulskiften
• Hantering/analys/optimering av insamlad mängddata
• In-ut leveranser av hjul
• Prognos utleverans av hjul
• Estimering av hjulbehov
• Mönsterdjup och däcktryck
• Hjulstatuskontrollistor
• Hjulskifteslistor
• Slitagevariabler
• Skadestatistik
• Förtida avmontage av hjul
• Presentera försäljningsstatistik
• Registrera fordon och avtalstariffer
• KPI av kundavtal
• Delta i kundunika utbildningar
• Skapa Formulär Microsoft 365


Vem är du?
För att lyckas i jobbet tror vi att du har en bakgrund inom logistik, statistik, produktionsplanering eller liknande samt en för uppgiften adekvat utbildning. Du får positiva pulspåslag av att jobba i excel och skapar med lätthet formulär och pivottabeller. Du har mångårig erfarenhet av analys av mängddata och konvertera den till nytta för dina kunder. Du är nyfiken och vågar fråga när du inte förstår och drar dig inte för att prioritera om när det behövs.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected].
Själva ansökan vill vi dock att du skickar in via länken.

Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, ser fram emot att höra av dig!

Om verksamheten
Colmec AB är marknadsledande i Sverige vad avser regummering av Lastvagnsdäck och Bussdäck. Vårt varumärke BOSS har den största volymen av samtliga Lastvagnsdäck och Bussdäck på den svenska marknaden. Colmec bedriver verksamhet i Sverige och Polen, med egna produktionsanläggningar i båda länderna. Vi är dessutom verksamma i Norge, Danmark och Finland. Colmec har total 380 anställda i koncernen och omsatte 2018 730 miljoner SEK, före koncernelimineringar.

Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ. Visa mindre

Redovisningskonsult till Checkat, möjlighet till distans!

Ansök    Jan 31    Poolia Sverige AB    Redovisningskonsult
Nu söker vi en driven, kvalificerad redovisningskonsult som vill vara med på Checkats fortsatta resa mot att digitalisera och effektivisera sina kunders bokföring. Hos Checkat blir du aldrig en i mängden! Checkat är en entreprenörsdriven och framåtsträvande byrå med hög växel på sin tillväxtresa. Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos Checkat där du arbetar som konsult ut mot byråns kunder. Möjlighet till distansarbete på heltid eller deltid fi... Visa mer
Nu söker vi en driven, kvalificerad redovisningskonsult som vill vara med på Checkats fortsatta resa mot att digitalisera och effektivisera sina kunders bokföring. Hos Checkat blir du aldrig en i mängden! Checkat är en entreprenörsdriven och framåtsträvande byrå med hög växel på sin tillväxtresa.

Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos Checkat där du arbetar som konsult ut mot byråns kunder. Möjlighet till distansarbete på heltid eller deltid finns för rätt person,

Om tjänsten
Checkat erbjuder en redovisningstjänst med ambition att täcka kundernas hela ekonomifunktion, allt från företagsstart till deklaration. Med omsorgsfullt utvalda samarbetspartners förser de sina kunder med de vassaste digitala arbetsverktygen som täcker hela ekonomifunktionen. Checkat jobbar kundorienterat. Som redovisningskonsult har du nära dialog med kunden och känner till deras verksamhet väl. Kunden får även en aktör att vända sig till, oavsett om det gäller ekonomiska frågor eller frågor gällande ekonomisystemet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Genom din kunskap och ditt engagemang hjälper du Checkats kunder att optimera sin verksamhet för ökad lönsamhet och förståelse för frågor som rör ekonomi. Med ett proaktivt förhållningsätt och en god förståelse för kundernas verksamhet ger du stöd och rådgivning, genom fysiska och digitala möten. För dig som är driven och ambitiös finns stora utvecklingsmöjligheter.

I rollen förväntas du att självständigt och med trygghet ansvara för:
• Bokslut
• Årsredovisningar
• Deklarationer
• Rådgivning

Vem är du?
Som redovisningskonsult hos Checkat har du en omväxlande och självständig roll vilket kräver engagemang och initiativförmåga. En kommunikativ ådra samt lyhördhet passar väl in då du via fysiska såväl som digitala möten har mycket kontakt med det värdefullaste Checkat har, sina kunder.

Du som söker har goda kunskaper inom redovisningsområdet och en god förmåga att sätta dig in i flera olika bolags verksamheter, vilket du med fördel förvärvat genom arbete på redovisningsbyrå. Vidare behöver du vara så pass trygg och senior i din roll som redovisningskonsult att du kan ge råd och tips för att stötta dina kunder och proaktivt hjälpa dem utveckla sina verksamheter.

Om verksamheten
Checkat är en digital redovisningsbyrå i Linköping med fokus på rapporter och rådgivning. Utöver moderna IT-lösningar får kunden en personlig ekonomikonsult som brinner för att optimera kundens verksamhet för ökad lönsamhet och förståelse för den interna ekonomin. Hos Checkat får även små företag hjälp med budget och uppföljning. Läs mer om företaget på: https://www.checkat.se/ Visa mindre

Ambitiös redovisningskonsult till Checkat!

Ansök    Jan 25    Poolia Sverige AB    Redovisningskonsult
Nu söker vi en driven, kvalificerad redovisningskonsult som vill vara med på Checkats fortsatta resa mot att digitalisera och effektivisera sina kunders bokföring. Hos Checkat blir du aldrig en i mängden! Checkat är en entreprenörsdriven och framåtsträvande byrå med hög växel på sin tillväxtresa. Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos Checkat där du arbetar som konsult ut mot byråns kunder. Rekryteringsprocessen sköts av Poolia och frågor om rol... Visa mer
Nu söker vi en driven, kvalificerad redovisningskonsult som vill vara med på Checkats fortsatta resa mot att digitalisera och effektivisera sina kunders bokföring. Hos Checkat blir du aldrig en i mängden! Checkat är en entreprenörsdriven och framåtsträvande byrå med hög växel på sin tillväxtresa.

Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos Checkat där du arbetar som konsult ut mot byråns kunder. Rekryteringsprocessen sköts av Poolia och frågor om rollen ställs till kontaktperson. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att söka redan idag!

Om tjänsten
Checkat erbjuder en redovisningstjänst med ambition att täcka kundernas hela ekonomifunktion, allt från företagsstart till deklaration. Med omsorgsfullt utvalda samarbetspartners förser de sina kunder med de vassaste digitala arbetsverktygen som täcker hela ekonomifunktionen. Checkat jobbar kundorienterat. Som redovisningskonsult har du nära dialog med kunden och känner till deras verksamhet väl. Kunden får även en aktör att vända sig till, oavsett om det gäller ekonomiska frågor eller frågor gällande ekonomisystemet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Genom din kunskap och ditt engagemang hjälper du Checkats kunder att optimera sin verksamhet för ökad lönsamhet och förståelse för frågor som rör ekonomi. Med ett proaktivt förhållningsätt och en god förståelse för kundernas verksamhet ger du stöd och rådgivning, genom fysiska och digitala möten. För dig som är driven och ambitiös finns stora utvecklingsmöjligheter.

I rollen förväntas du att självständigt och med trygghet ansvara för:
• Bokslut
• Årsredovisningar
• Deklarationer
• Rådgivning

Vem är du?
Som redovisningskonsult hos Checkat har du en omväxlande och självständig roll vilket kräver engagemang och initiativförmåga. En kommunikativ ådra samt lyhördhet passar väl in då du via fysiska såväl som digitala möten har mycket kontakt med det värdefullaste Checkat har, sina kunder.

Du som söker har goda kunskaper inom redovisningsområdet och en god förmåga att sätta dig in i flera olika bolags verksamheter, vilket du med fördel förvärvat genom arbete på redovisningsbyrå. Vidare behöver du vara så pass trygg och senior i din roll som redovisningskonsult att du kan ge råd och tips för att stötta dina kunder och proaktivt hjälpa dem utveckla sina verksamheter.

Om verksamheten
Checkat är en digital redovisningsbyrå i Linköping med fokus på rapporter och rådgivning. Utöver moderna IT-lösningar får kunden en personlig ekonomikonsult som brinner för att optimera kundens verksamhet för ökad lönsamhet och förståelse för den interna ekonomin. Hos Checkat får även små företag hjälp med budget och uppföljning. Läs mer om företaget på: https://www.checkat.se/ Visa mindre

Erfaren ekonom för deltidstjänst!

Ansök    Jun 8    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Är du en ekonom, gärna med bred erfarenhet eller inom redovisning med ett gott sinne för siffror? Gillar du att arbeta nära ledning i en stöttande roll med mycket ansvar i en växande organisation? Då kan denna roll vara det du söker! Behovet är omgående och intervjuer och urval kommer därför att ske löpande. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Rollen är på 50% och starten är omgående. Du kommer att arbeta nära ledningen med stött... Visa mer
Är du en ekonom, gärna med bred erfarenhet eller inom redovisning med ett gott sinne för siffror? Gillar du att arbeta nära ledning i en stöttande roll med mycket ansvar i en växande organisation? Då kan denna roll vara det du söker!

Behovet är omgående och intervjuer och urval kommer därför att ske löpande. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Rollen är på 50% och starten är omgående. Du kommer att arbeta nära ledningen med stöttning i det ekonomiska området. Det handlar om brett ekonomiskt arbete, med främsta fokus på redovisning, fakturering, utbetalning av fakturor. Du kommer dessutom att ansvara för hela affären för säljorder, från inköp till fakturering.

Du kommer att ha en central roll i verksamheten där stort ekonomiskt ansvar läggs, du bör därför ha några års erfarenhet inom området samt en trygghet i att snabbt gå in i rollen och ta ansvaret självständigt.

Vem är du?
För att axla rollen har du erfarenhet av ekonomi, troligtvis inom redovisning eller en bred ekonomisk roll. Du har även civilekonomexamen eller liknande.

Som person är du noggrann, driven och har en hög integritet och trivs att arbeta självständigt i ett högt tempo. Att arbeta i nära dialog med kollegor tilltalar dig. Du kommer bäst till din rätt i en mindre organisation under tillväxt där du får stort eget ansvar. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter, är du kommunikativ och social och ser möten med olika typer av människor som en naturlig sak.

Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre