Lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Katrineholm

Se lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker biståndshandläggare till Individ- och familjeomsorgen

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar ... Visa mer
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar om vår arbetsmiljö.
Arbetet hos oss är både utmanande, stimulerande och varierande. Hos oss har vi en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö med stöttande kollegor, nära till arbetsledning och extern handledning. Medarbetarna ges möjlighet att påverka sin arbetssituation genom arbetstidsanpassning och får tillfälle till återhämtning.

Idag består Individ och familjeomsorgen av IFO-chef, ett team med administratörer samt team inom:

• Ekonomiskt bistånd
• Vuxen/missbruk
• Utredning barn och familj,
• Familjehemsutredning, öppenvård stöd och behandling samt,
• Äldre- och funktionshinderomsorg

Vi har en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö. Hos oss ges du möjlighet att påverka din arbetssituation genom arbetstidsanpassning och tid för återhämtning då arbetsplatsen erbjuder 35 timmars arbetsvecka.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett självständigt och meningsfullt uppdrag där du får använda både din kompetens och ditt engagemang? Vi söker dig som vill arbeta med LSS och socialpsykiatri.

Som biståndshandläggare hos oss kommer du att arbeta självständigt med hela ärendeprocessen från utredning, bedömning och beslut till uppföljning av insatser enligt gällande lagstiftning, främst LSS och SoL. Ditt arbete utgår från ett helhetsperspektiv där individens behov och rätt till självbestämmande står i centrum.

Du kommer ha ett nära samarbete med den enskilde, anhöriga, interna verksamheter inom kommunen samt externa aktörer och myndigheter. Utöver det dagliga klientarbetet är du också en viktig del av vårt kvalitets- och utvecklingsarbete inom socialförvaltningen.

Dokumentation och ärendehantering sker bland annat i våra verksamhetssystem Treserva och Prator. Vi arbetar med stort fokus på kvalitet och rättssäkerhet, där individens behov alltid kommer först.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom LSS och/eller socialpsykiatri samt goda kunskaper om relevant lagstiftning, framför allt LSS och SoL.

För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga, ett professionellt bemötande och vara trygg i din yrkesroll. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är van vid att dokumentera enligt gällande krav.

Vi värdesätter att du är lösningsfokuserad, initiativtagande och har ett genuint intresse för målgruppen. Du ser möjligheter i förändring och vill vara med och utveckla både din egen roll och verksamheten i stort.

B-körkort är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

ÖVRIGT
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter. Visa mindre

Vi söker biståndshandläggare till Individ- och familjeomsorgen

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar ... Visa mer
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar om vår arbetsmiljö.
Arbetet hos oss är både utmanande, stimulerande och varierande. Hos oss har vi en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö med stöttande kollegor, nära till arbetsledning och extern handledning. Medarbetarna ges möjlighet att påverka sin arbetssituation genom arbetstidsanpassning och får tillfälle till återhämtning.

Idag består Individ och familjeomsorgen av IFO-chef, en reception samt team inom:

• Ekonomiskt bistånd
• Vuxen/missbruk
• Utredning barn och familj,
• Familjehemsutredning, öppenvård stöd och behandling samt,
• Äldre- och funktionshinderomsorg

Vi har en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö. Hos oss ges du möjlighet att påverka din arbetssituation genom arbetstidsanpassning och tid för återhämtning då arbetsplatsen erbjuder 35 timmars arbetsvecka.



ARBETSUPPGIFTER

Vi står inför förändringar i arbetsgruppen och söker därför en biståndshandläggare. Nu söker vi dig som vill arbeta brett med både handläggning av ärenden inom äldreomsorg och LSS /SoL.

Som handläggare hos oss kommer du självständigt ansvara för handläggning av ärenden under hela ärendeprocessen. Det innebär att du kommer arbeta med att utreda, bedöma och besluta samt följa upp beslut om insatser i enlighet med gällande lagstiftning.

Arbetet utgår ifrån ett helhetsperspektiv kring den enskilde och dennes behov i centrum. Du kommer samverka med den enskilde, anhöriga och övriga verksamheter inom kommunen såväl som externa myndigheter. Du kommer även vara en viktig del i socialförvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete!

Arbetet och dokumentation sker bland annat i verksamhetssystemen Treserva och Prator. Arbetet är inriktat mot kvalitet och rättssäkerhet med individen i fokus.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som bedöms likvärdig. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av handläggning samt goda kunskaper om socialtjänstlagen och kunskap om aktuell lagstiftning och målgruppen.
Som handläggare hos oss behöver du ha god samarbetsförmåga och ett gott bemötande gentemot både samarbetspartners och kunder. Du kommer arbeta med utredning och dokumentation, du har därför god förmåga att uttrycka dig kortfattat i skrift på svenska.

Som person är du ödmjuk samtidigt som du är driven och kan arbeta lösningsfokuserat. Du ser möjligheterna i det arbete du ställs inför och vill vara med och utveckla vår verksamhet.

B-körkort är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.


ÖVRIGT
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter. Visa mindre

Biståndshandläggare till vård- och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. Nu söker vi vikarier som vill bli en del av vårt team i sommar. Som vikarierande biståndshandläggare ingår du i en grupp med handläggare riktade mot i första hand äldreomsorg. Du kommer ha kollegor nära för att lyfta frågor och funderingar innan beslut tas. Du kommer ... Visa mer
Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

Nu söker vi vikarier som vill bli en del av vårt team i sommar. Som vikarierande biståndshandläggare ingår du i en grupp med handläggare riktade mot i första hand äldreomsorg. Du kommer ha kollegor nära för att lyfta frågor och funderingar innan beslut tas. Du kommer vara en viktig del i vårt arbete för att människor ska få stöd och hjälp i vardagen.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen, främst till äldre personer. I tjänsten kan det förekomma vårdplaneringar på sjukhus. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en pågående socionomutbildning termin 5-7, gärna med erfarenhet av myndighetsutövning, eller dig med socionomexamen, social omsorgsexamen. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning, dokumentation och att ge information. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. För tjänsten krävs att du innehar B-körkort.

Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och respektfullt sätt som skapar förtroende. Du har därför en god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. För framgång i arbetet krävs att du kan strukturera ditt arbete självständigt och är flexibel när förutsättningarna förändras.

ÖVRIGT
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare ÄO sökes för konsultuppdrag i Södermanlands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare ÄO sökes för konsultuppdrag i Södermanlands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Semestervikarier biståndshandläggare till Medborgarfunktionen

Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ... Visa mer
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare ansvarar du för att sätta individens behov i centrum. Du ska som handläggare representera kommunen och ska vara ansvarsfull och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om stöd och insatser enligt Socialtjänstlagen främst till äldre personer. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska samverka med den enskilde och anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter. Nära samverkan sker också med sjukhusen inom Regionen i samband med att personer blir utskrivna från sjukhus. I Katrineholm sker dokumentation i verksamhetssystemet Treserva.

För att upprätthålla kvalitet och rättssäkerhet under sommaren när ordinarie medarbetare har semester har vi ett nära samarbete kollegor emellan. Du träffar dina kollegor dagligen för att fördela arbetsuppgifter inom gruppen

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Om du har en pågående socionomutbildning är det lämpligt att du genomfört din VFU inom kommunal förvaltning och gärna inom myndighetsutövning. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och ha erfarenhet av handläggning och dokumentation. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare ÄO sökes för konsultuppdrag i Södermanlands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. ARBETSUPPGIFTER So... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.



ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare ansvarar du för att sätta individens behov i centrum. I ditt arbete som biståndshandläggare i Katrineholms kommun arbetar du främst med äldre personer men det kan förekomma även yngre personer. Servicen du ger ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

Arbetet som biståndshandläggare innebär att ta emot ansökningar från enskilda, genomföra utredningar genom att inhämta information och göra bedömningar. Utredningar mynnar ut i beslut om insatser som sedan ska följas upp regelbundet vid beslut om bifall. Ditt arbete utgår från Socialtjänstlagen (SoL). I ditt arbete kommer du att samarbeta både med kollegor och externa samarbetspartners som till exempel Regionen. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik.

Som biståndshandläggare ingår du i ett team med nära kollegor och 1:e handläggare. Inom teamet vägleder ni varandra för att få kvalitet och rättssäkra utredningar. Du är bekväm i att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du gillar att vara aktiv i diskussioner på arbetet och ta ett gemensamt ansvar för arbetsgruppens uppgifter och arbetsmiljö. Du bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Som person gillar du att ta ansvar för din uppgift och styr självständigt ditt arbete. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter i ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras. Vi är en arbetsgrupp som trivs med att arbeta på plats och utvecklas tillsammans, men det finns självklart även möjlighet till distansarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och ha erfarenhet av handläggning, dokumentation. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. Inför sommaren behöver... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

Inför sommaren behöver vi vikarier som vill komma och jobba hos oss som handläggare.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen främst till äldre personer. I tjänsten kan det förekomma vårdplaneringar på sjukhus. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

KVALIFIKATIONER
Vi söker därför dig som har en socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Vi söker också dig som har en pågående socionomutbildning och har genomgått din arbetsplatsutbildning, gärna inom myndighetshandläggning. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och gärna ha erfarenhet av handläggning, dokumentation och ge information.

Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ett krav är att du har B-körkort.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. ARBETSUPPGIFTER I ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen främst till äldre personer. I tjänsten kan det förekomma vårdplaneringar på sjukhus. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och gärna ha erfarenhet av handläggning, dokumentation och ge information. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Rekrytering kommer att ske löpande.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare inom LSS för konsultuppdrag i Södermanlands län

Vi söker dig med en socionomexamen och har minst tre års erfarenhet av arbete som biståndshandläggare inom LSS men behov av kunskap inom SoL kan förekomma till konsultuppdrag i Södermanlands län. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett! Arbetsuppgifter Handläggning av ärenden i... Visa mer
Vi söker dig med en socionomexamen och har minst tre års erfarenhet av arbete som biståndshandläggare inom LSS men behov av kunskap inom SoL kan förekomma till konsultuppdrag i Södermanlands län.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett!
Arbetsuppgifter
Handläggning av ärenden inom LSS och SOL.
Kollektivavtal/schyssta anställningsvillkor
En lön du förtjänar och en transparent lönestruktur
Tjänstepension och försäkringar
Förstärkt introduktion
Snabb och smidig personlig service
Introduktion till tjänsten
Regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Och mycket mera



Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Mariana Saad via e-post [email protected] eller mobil 070-140 34 54.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som hyr ut kunniga socionomer till verksamheter inom socialt arbete. Bolaget är grundat av socionomer som kan socionomer och socialt arbete. Vårt mål är att verksamheter som arbetar med socialt arbete aldrig ska ha brist på kunniga socionomer som hjälper dem fullfölja sitt uppdrag.
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Bostadsanpassningshandläggare/Färdtjänst

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. I myndighetsgruppen kommer du att ingå i ett team av handläggare som arbetar med myndighetsutövning enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL), Lag om bostadsanpassning, Lag om färdtjänst och Lagen om riksfärdtjänst.

Välkommen att utvecklas med oss i ett stimulerande arbete. Nu söker vi en handläggare för bostadsanpassning/färdtjänst, tjänsten är ny med delat uppdrag


ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för att sätta medborgarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

Verksamheten bedrivs utifrån lagstiftningens krav, politiska mål och kommunens riktlinjer. Tyngdpunkten i arbetet inom myndighetsutövning är rättssäker handläggning. Du kommer huvudsakligen att arbeta med bostadsanpassning och färdtjänst. Du ska självständigt handlägga ärenden och utreda behov av stöd och insatser.

Som handläggare för bostadsanpassningsbidrag utreder och beslutar du i ärenden gällande ansökan om bostadsanpassning. Det innebär utredning gällande anpassning för enskilda personer med olika funktionsnedsättningar i och i anslutning till sin bostad. I arbetet ingår att göra tekniska och ekonomiska bedömningar utifrån medicinska intyg.
Som färdtjänsthandläggare arbetar du med att utreda behov av färdtjänst utifrån inkomna läkarintyg i enlighet med färdtjänstlagen, lagen om riksfärdtjänst samt kommunala riktlinjer för färdtjänst. Du beslutar om färdtjänst och riksfärdtjänst i enlighet med lagstiftning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen, arbetsterapeutexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och har erfarenhet av myndighetsutövning i offentlig sektor. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är viktigt för oss att du är en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer. Du har också ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och är tydlig och strukturerad i ditt arbete. Du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ för att se till att arbetet flyter på. Du har god samarbetsförmåga och lägger stor vikt vid att ge ett gott bemötande, både internt och externt.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Semestervikarie Biståndshandläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. ARBETSUPPGIFTER I ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen främst till äldre personer. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och lämna till verkställighet samt att följa upp och ompröva beviljade
insatser. Du ska samverka med den enskilde och anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.
Som stöd i det dagliga arbetet har du nära till kollegor och 1:e handläggaren.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning eller en pågående socionomutbildning och har haft VFU (verksamhetsförlagda studier). Det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet av myndighetsutövning och gällande lagstiftning. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom yrket. Som person har du lätt för att planera och strukturera ditt dagliga arbete självständigt. I mötet med människor behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då förutsättningarna i planeringen kan förändras. Du behöver vara lyhörd och kunna se möjligheter i förändringar.

Körkort är ett krav.
Rekrytering kommer att ske löpande.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Semestervikarie Biståndshandläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. ARBETSUPPGIFTER I ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen främst till äldre personer. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och lämna till verkställighet samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska samverka med den enskilde och anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.
Som stöd i det dagliga arbetet har du nära till kollegor och 1:e handläggaren.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning eller en pågående socionomutbildning och har haft VFU (verksamhetsförlagda studier). Det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet av myndighetsutövning och gällande lagstiftning. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom yrket. Som person har du lätt för att planera och strukturera ditt dagliga arbete självständigt. I mötet med människor behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då förutsättningarna i planeringen kan förändras. Du behöver vara lyhörd och kunna se möjligheter i förändringar.

Körkort är ett krav.
Rekrytering kommer att ske löpande.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

SOL - Handläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. ARBETSUPPGIFTER I ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen främst till äldre personer. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och gärna ha erfarenhet av handläggning, dokumentation och ge information. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och är flexibel. Ett krav är att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. ARBETSUPPGIFTER I ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen främst till äldre personer. I tjänsten kan det förekomma vårdplaneringar på sjukhus. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning med myndighetsutövning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och gärna erfarenhet av handläggning, dokumentation och att ge information.

Vi söker dig som har god förmåga att etablera kontakt med andra människor och i att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är en fena på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Som person gillar du att ta ansvar för din uppgift och styr självständigt ditt arbete vad gäller att prestera resultat och välja arbetsmetod. Att anpassa dig till ändrade omständigheter i ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras är något du har lätt för.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. ARBETSUPPGIFTER I ... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen främst till äldre personer. I tjänsten kan det förekomma vårdplaneringar på sjukhus. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning med myndighetsutövning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och gärna erfarenhet av handläggning, dokumentation och att ge information.

Vi söker dig som har god förmåga att etablera kontakt med andra människor och i att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är en fena på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Som person gillar du att ta ansvar för din uppgift och styr självständigt ditt arbete vad gäller att prestera resultat och välja arbetsmetod. Att anpassa dig till ändrade omständigheter i ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras är något du har lätt för.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre