Lediga jobb som Verkstadschef i Katrineholm

Se lediga jobb som Verkstadschef i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Versktadschef Katrineholm

Ansök    Maj 3    Nobina Sverige AB    Verkstadschef
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se       Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikomr... Visa mer
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se    


 


Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 300 medarbetare och 150 bussar ansvarar vi för att, i samarbete med vår uppdragsgivare Sörmlandstrafiken, driva och utveckla busstrafiken i Sörmland.


 


Vi erbjuder  


Vi ger dig möjligheten att utvecklas professionellt i en utmanande roll och stimulerande miljö som kombinerar människor, ekonomi och teknik.  


 


Som verkstadschef (kallas för Underhållsledare inom Nobina) i Katrineholm ansvarar du för att leda arbetet på vår verkstad så att vi har en säker och väl fungerande vagnpark som kör trafiken på området. Du driver och utvecklar vårt underhåll med konkreta handlingsplaner och tydliga mål samt säkerställer att vi arbetar i enlighet med Nobinas processer och metoder.  


 


Du tar ett aktivt personalansvar för dina medarbetare med Nobinas ledarkriterier och värderingar i fokus. En viktig del i ditt uppdrag är att driva förändrings- och utvecklingsarbete så att vårt underhåll blir kostnadseffektivt och affärsmässigt. Du skapar förutsättningar för gott samarbete mellan drift och verkstad och bidrar aktivt i trafikområdets ledningsgrupp.  


 


Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och stora möjligheter till utveckling som person och mekaniker. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”.  


Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter!  


 


Personliga egenskaper och utbildning  


Du har mycket goda ledaregenskaper och dokumenterad erfarenhet av att leda andra. Du är kommunikativ, ansvarstagande och bra på att motivera människor. Du är både kommersiellt driven och har förmågan att tänka kund och affär såväl som att du har djup erfarenhet av att arbeta med operativ underhållsutveckling. Du har gymnasiekompetens i grunden och även en teknisk kompetens och god datorvana.


 


Om tjänsten  


Tjänsten är på heltid. Individuell lönesättning tillämpas.  


 


Frågor gällande rekryteringsprocessen:  


Mathias Bengtsson, e-post: [email protected]


 


Facklig kontaktperson:  


Åsa Löwner, SACO, [email protected] 08-410 653 68

Lars Alm, Unionen, [email protected] 070-740 32 54


 


Ansökan  


Vi vill ha in din ansökan senast: [Project.ApplicationDue]  


Urval sker löpande. Visa mindre

Versktadschef Katrineholm

Ansök    Jun 27    Nobina Sverige AB    Verkstadschef
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se       Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikomr... Visa mer
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se    


 


Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 300 medarbetare och 150 bussar ansvarar vi för att, i samarbete med vår uppdragsgivare Sörmlandstrafiken, driva och utveckla busstrafiken i Sörmland.


 


Vi erbjuder  


Vi ger dig möjligheten att utvecklas professionellt i en utmanande roll och stimulerande miljö som kombinerar människor, ekonomi och teknik.  


 


Som verkstadschef (kallas för Underhållsledare inom Nobina) i Katrineholm ansvarar du för att leda arbetet på vår verkstad så att vi har en säker och väl fungerande vagnpark som kör trafiken på området. Du driver och utvecklar vårt underhåll med konkreta handlingsplaner och tydliga mål samt säkerställer att vi arbetar i enlighet med Nobinas processer och metoder.  


 


Du tar ett aktivt personalansvar för dina medarbetare med Nobinas ledarkriterier och värderingar i fokus. En viktig del i ditt uppdrag är att driva förändrings- och utvecklingsarbete så att vårt underhåll blir kostnadseffektivt och affärsmässigt. Du skapar förutsättningar för gott samarbete mellan drift och verkstad och bidrar aktivt i trafikområdets ledningsgrupp.  


 


Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och stora möjligheter till utveckling som person och mekaniker. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”.  


Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter!  


 


Personliga egenskaper och utbildning  


Du har mycket goda ledaregenskaper och dokumenterad erfarenhet av att leda andra. Du är kommunikativ, ansvarstagande och bra på att motivera människor. Du är både kommersiellt driven och har förmågan att tänka kund och affär såväl som att du har djup erfarenhet av att arbeta med operativ underhållsutveckling. Du har gymnasiekompetens i grunden och även en teknisk kompetens och god datorvana.


 


Om tjänsten  


Tjänsten är på heltid. Individuell lönesättning tillämpas.  


 


Frågor gällande rekryteringsprocessen:  


Mathias Bengtsson, e-post: [email protected]


 


Facklig kontaktperson:  


Åsa Löwner, SACO, [email protected] 08-410 653 68

Lars Alm, Unionen, [email protected] 070-740 32 54


 


Ansökan  


Vi vill ha in din ansökan senast: 2023-06-15


Urval sker löpande. Visa mindre

Underhållsledare Katrineholm

Ansök    Jul 10    Nobina Sverige AB    Verkstadschef
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se       Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikområden... Visa mer
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se    
 
Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 400 medarbetare och 150 bussar ansvarar vi för att, i samarbete med vår uppdragsgivare Sörmlandstrafiken, driva och utveckla busstrafiken i Sörmland.
 
Vi erbjuder  
Vi ger dig möjligheten att utvecklas professionellt i en utmanande roll och stimulerande miljö som kombinerar människor, ekonomi och teknik.  
 
Som verkstadschef (internt kallad underhållsledare) på Nobina ansvarar du för att leda arbetet på vår verkstad så att vi har en säker och väl fungerande vagnpark som kör trafiken på området. Du driver och utvecklar vårt underhåll med konkreta handlingsplaner och tydliga mål samt säkerställer att vi arbetar i enlighet med Nobinas processer och metoder.
 
Du tar ett aktivt personalansvar för dina medarbetare med Nobinas ledarkriterier och värderingar i fokus. En viktig del i ditt uppdrag är att driva förändrings- och utvecklingsarbete så att vårt underhåll blir kostnadseffektivt och affärsmässigt. Du skapar förutsättningar för gott samarbete mellan drift och verkstad och bidrar aktivt i trafikområdet.
 
Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och stora möjligheter till utveckling som person och ledare. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”.  
Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter!  
 
Personliga egenskaper och utbildning  
Du har mycket goda ledaregenskaper och dokumenterad erfarenhet av att leda andra. Du är kommunikativ, ansvarstagande och bra på att motivera människor. Du är både kommersiellt driven och har förmågan att tänka kund och affär såväl som att du har djup erfarenhet av att arbeta med operativ underhållsutveckling. Du har gymnasiekompetens i grunden och även en teknisk kompetens och god datorvana.
 
Om tjänsten  
Tjänsten är på heltid. Individuell lönesättning tillämpas.  
 
Ansökan  
Vi vill ha in din ansökan senast: [Project.ApplicationDue]  
Urval sker löpande. Visa mindre

Platschef sökes till Scania återförsäljare i Katrineholm

Vi söker nu en inspirerande och modern ledare till Arver Lastbilar i Katrineholm! Som platschef på Arver i Katrineholm har du fullt ansvar för verksamheten och tillsammans med femton duktiga medarbetare ser du till att verksamheten rullar på och är lönsam. Arvers motto lyder: ”Både vi och våra kunder ska alltid kunna säga ja till nya uppdrag”. I en bransch som är mitt uppe i stora förändringar både vad det gäller digitalisering och teknikutveckling, så... Visa mer
Vi söker nu en inspirerande och modern ledare till Arver Lastbilar i Katrineholm!

Som platschef på Arver i Katrineholm har du fullt ansvar för verksamheten och tillsammans med femton duktiga medarbetare ser du till att verksamheten rullar på och är lönsam.

Arvers motto lyder: ”Både vi och våra kunder ska alltid kunna säga ja till nya uppdrag”. I en bransch som är mitt uppe i stora förändringar både vad det gäller digitalisering och teknikutveckling, så gäller det att hänga med och anpassa verksamheten för att kunna möta framtidens behov. I den operativa ledningsgruppen du kommer att ingå i är just affärsutveckling det viktigaste fokuset.

Krasst uttryckt, så har du har ansvar för att alla är nöjda – dina medarbetare vill ha en trivsam arbetsplats och personlig utveckling, kunderna vill ha sina fordon fixade så fort som möjligt, leverantörerna vill att just deras produkter säljs och ägarna vill se ett bra resultat – men om du söker den här tjänsten är det antagligen något som motiverar dig. Och du har ju som sagt hjälp av ett helt gäng superhjältar på plats, framför allt av en servicerådgivare med teamledarfunktion som kommer att bli din högra hand, men också av centrala resurser på Arver och du kan alltid bolla funderingar med de andra platscheferna – eller någon annan av de 170 medarbetarna för den delen, det finns otroligt mycket kompetens samlad under Arvers tak.

Du kommer att vara underställd företagets vd och ingår, som vi tidigare har nämnt, i en operativ ledningsgrupp där du kommer ha en betydande roll i Arvers utveckling framåt.

Din profil

Både för att passa för den här tjänsten och för att du ska trivas själv, så ser vi att du har erfarenhet av ledande befattningar, exempelvis som vd eller platschef i mindre bolag, gärna i en serviceorganisation, så att du känner dig hemma i Arvers vardag. Du är affärsdriven, lösningsorienterad, relationsskapande och delar Arvers syn att medarbetarna är företaget främsta tillgång. Du är inte rädd för datorer, siffror eller Excel, då du kommer att jobba i många olika system, analysera nyckeltal och fakturera.

Det här får du

Som Platschef har du stort inflytande och frihet i arbetet. Du kommer att vara en del av en operativ ledningsgrupp med stor möjlighet att påverka. Precis som alla medarbetare på Arver får du en personlig utbildningsplan och du får också ett attraktivt bonussystem.

Om Arver

Arver är Scanias största privata återförsäljare och ett serviceföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning för ett bekvämt och ekonomiskt lastbilsägande med allt från försäljning av lastbilar till service, avtal och reservdelar.

Arver är ett familjeföretag i fjärde generationen. Verksamheten är förlagd på åtta orter i Mellansverige med huvudkontor i Örebro. De har idag ca 170 anställda och en omsättning på ca 800 miljoner kronor.

Arvers kärnvärden är: förståelse, kvalitet och engagemang.



Intresserad av att få veta mer?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta oss på EISS Rekrytering & Search. Vi svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Arver Lastbilar. Kontakta rekryteringskonsult Johanna Andersson via telefon 0702-72 62 66 eller [email protected].

Vi ber dig söka tjänsten via vår hemsida www.eissrekrytering.se. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Sista ansökningsdag är den 20 september 2022. Tillsättning enligt överenskommelse.

Varmt välkommen!

 

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se Visa mindre

Versktadschef Katrineholm

Ansök    Maj 3    Nobina Sverige AB    Verkstadschef
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se       Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikomr... Visa mer
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se    


 


Trafikområde Sörmland är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 300 medarbetare och 150 bussar ansvarar vi för att, i samarbete med vår uppdragsgivare Sörmlandstrafiken, driva och utveckla busstrafiken i Sörmland.


 


Vi erbjuder  


Vi ger dig möjligheten att utvecklas professionellt i en utmanande roll och stimulerande miljö som kombinerar människor, ekonomi och teknik.  


 


Som verkstadschef (kallas för Underhållsledare inom Nobina) i Katrineholm ansvarar du för att leda arbetet på vår verkstad så att vi har en säker och väl fungerande vagnpark som kör trafiken på området. Du driver och utvecklar vårt underhåll med konkreta handlingsplaner och tydliga mål samt säkerställer att vi arbetar i enlighet med Nobinas processer och metoder.  


 


Du tar ett aktivt personalansvar för dina medarbetare med Nobinas ledarkriterier och värderingar i fokus. En viktig del i ditt uppdrag är att driva förändrings- och utvecklingsarbete så att vårt underhåll blir kostnadseffektivt och affärsmässigt. Du skapar förutsättningar för gott samarbete mellan drift och verkstad och bidrar aktivt i trafikområdets ledningsgrupp.  


 


Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och stora möjligheter till utveckling som person och mekaniker. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”.  


Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter!  


 


Personliga egenskaper och utbildning  


Du har mycket goda ledaregenskaper och dokumenterad erfarenhet av att leda andra. Du är kommunikativ, ansvarstagande och bra på att motivera människor. Du är både kommersiellt driven och har förmågan att tänka kund och affär såväl som att du har djup erfarenhet av att arbeta med operativ underhållsutveckling. Du har gymnasiekompetens i grunden och även en teknisk kompetens och god datorvana.


 


Om tjänsten  


Tjänsten är på heltid. Individuell lönesättning tillämpas.  


 


Frågor gällande rekryteringsprocessen:  


Mathias Bengtsson, e-post: [email protected]


 


Facklig kontaktperson:  


Åsa Löwner, SACO, [email protected] 08-410 653 68

Lars Alm, Unionen, [email protected] 070-740 32 54


 


Ansökan  


Vi vill ha in din ansökan senast: 2023-05-31 


Urval sker löpande. Visa mindre

Platschef sökes till Scania återförsäljare i Katrineholm

Vi söker nu en inspirerande och modern ledare till Arver Lastbilar i Katrineholm! Som platschef på Arver i Katrineholm har du fullt ansvar för verksamheten och tillsammans med femton duktiga medarbetare ser du till att verksamheten rullar på och är lönsam. Arvers motto lyder: ”Både vi och våra kunder ska alltid kunna säga ja till nya uppdrag”. I en bransch som är mitt uppe i stora förändringar både vad det gäller digitalisering och teknikutveckling, så... Visa mer
Vi söker nu en inspirerande och modern ledare till Arver Lastbilar i Katrineholm!

Som platschef på Arver i Katrineholm har du fullt ansvar för verksamheten och tillsammans med femton duktiga medarbetare ser du till att verksamheten rullar på och är lönsam.

Arvers motto lyder: ”Både vi och våra kunder ska alltid kunna säga ja till nya uppdrag”. I en bransch som är mitt uppe i stora förändringar både vad det gäller digitalisering och teknikutveckling, så gäller det att hänga med och anpassa verksamheten för att kunna möta framtidens behov. I den operativa ledningsgruppen du kommer att ingå i är just affärsutveckling det viktigaste fokuset.

Krasst uttryckt, så har du har ansvar för att alla är nöjda – dina medarbetare vill ha en trivsam arbetsplats och personlig utveckling, kunderna vill ha sina fordon fixade så fort som möjligt, leverantörerna vill att just deras produkter säljs och ägarna vill se ett bra resultat – men om du söker den här tjänsten är det antagligen något som motiverar dig. Och du har ju som sagt hjälp av ett helt gäng superhjältar på plats, framför allt av en servicerådgivare med teamledarfunktion som kommer att bli din högra hand, men också av centrala resurser på Arver och du kan alltid bolla funderingar med de andra platscheferna – eller någon annan av de 170 medarbetarna för den delen, det finns otroligt mycket kompetens samlad under Arvers tak.

Du kommer att vara underställd företagets vd och ingår, som vi tidigare har nämnt, i en operativ ledningsgrupp där du kommer ha en betydande roll i Arvers utveckling framåt.

Din profil

Både för att passa för den här tjänsten och för att du ska trivas själv, så ser vi att du har erfarenhet av ledande befattningar, exempelvis som vd eller platschef i mindre bolag, gärna i en serviceorganisation, så att du känner dig hemma i Arvers vardag. Du är affärsdriven, lösningsorienterad, relationsskapande och delar Arvers syn att medarbetarna är företaget främsta tillgång. Du är inte rädd för datorer, siffror eller Excel, då du kommer att jobba i många olika system, analysera nyckeltal och fakturera.

Det här får du

Som Platschef har du stort inflytande och frihet i arbetet. Du kommer att vara en del av en operativ ledningsgrupp med stor möjlighet att påverka. Precis som alla medarbetare på Arver får du en personlig utbildningsplan och du får också ett attraktivt bonussystem.

Om Arver

Arver är Scanias största privata återförsäljare och ett serviceföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning för ett bekvämt och ekonomiskt lastbilsägande med allt från försäljning av lastbilar till service, avtal och reservdelar.

Arver är ett familjeföretag i fjärde generationen. Verksamheten är förlagd på åtta orter i Mellansverige med huvudkontor i Örebro. De har idag ca 170 anställda och en omsättning på ca 800 miljoner kronor.

Arvers kärnvärden är: förståelse, kvalitet och engagemang.



Intresserad av att få veta mer?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta oss på EISS Rekrytering & Search. Vi svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Arver Lastbilar. Kontakta rekryteringskonsult Johanna Andersson via telefon 0702-72 62 66 eller [email protected].

Vi ber dig söka tjänsten via vår hemsida www.eissrekrytering.se. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Sista ansökningsdag är den 8 december 2022. Tillsättning enligt överenskommelse.

Varmt välkommen!

 

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se Visa mindre

Verkstadschef

Ansök    Dec 5    Skobes Bil Katrineholm    Verkstadschef
Vilka är Skobes? Skobes Bil är ett familjeföretag som grundades 1876 och ägs och drivs idag av femte generationen. Skobes är auktoriserade återförsäljare av Volvo, Ford, Renault och Dacia och finns idag på 11 orter, vi är ca 340 anställda och omsätter ca 2 miljarder kronor. Vi vill erbjuda kunden ett ”Komplett Bilnyttjande”, dvs allt från bilförsäljning, verkstad, bildelar, Tanka, Tvätta, finansiering, försäkring m.m. under samma tak, och det vill vi göra ... Visa mer
Vilka är Skobes?
Skobes Bil är ett familjeföretag som grundades 1876 och ägs och drivs idag av femte generationen. Skobes är auktoriserade återförsäljare av Volvo, Ford, Renault och Dacia och finns idag på 11 orter, vi är ca 340 anställda och omsätter ca 2 miljarder kronor.
Vi vill erbjuda kunden ett ”Komplett Bilnyttjande”, dvs allt från bilförsäljning, verkstad, bildelar, Tanka, Tvätta, finansiering, försäkring m.m. under samma tak, och det vill vi göra på vårt sätt - ”Personligt hela vägen”.


Om tjänsten:
Som verkstadschef är du en viktig kugge i företagets framgång med verksamhetsansvar för service- och skadeverkstad. I denna tjänst leder och organiserar du arbetet både på daglig basis och med långsiktiga mål. Du har en aktiv och handfast del i det dagliga arbetet, du kommer även ingå i den lokala ledningsgruppen.


Vi erbjuder dig en utmanande chefsroll med personalansvar där det är viktigt att du är utvecklingsorienterad och ser förbättringsmöjligheter. Samtidigt som du driver teamet framåt försäkrar du dig om att du har omgivningen med dig. I arbetet som verkstadschef möter du dagligen våra kunder och bör därför ha en väl utvecklad känsla för service och kvalitet. Du har erfarenhet av personal-, budget- och resultatansvar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.


Varför Skobes?
Skobes genomsyras av ”Personligt hela vägen”, vilket innebär en äkta vilja att ge god och personlig service för att se nöjda kunder. Då är det av yttersta vikt att våra medarbetare är både kompetenta och engagerade och därför är vi beredda att investera i dig.
”Trivsel, Engagemang och Utveckling” är våra interna ledord som vi eftersträvar dagligen.
Utöver ett roligt, utmanande och mycket tillfredsställande arbete erbjuder vi också möjlighet till kompetensutveckling. Självklart får du också en god introduktion i vår Skobesanda när du börjar för att snabbt komma in i verksamheten och företagskulturen.
 
Låter detta som jobbet för dig? Tveka inte att ansöka redan idag via formuläret nedan! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
B-körkort erfordras.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
För frågor om tjänsten kontakta platschef Mikael Österskog på [email protected] eller 0150-733 11.


Sista ansökningsdatum: 2019-12-22 Visa mindre

Verksamhetsansvarig till uthyrningsverksamhet , Katrineholm

Ansök    Mar 6    VMP Bemanning AB    Verkstadschef
Om företaget Katrineholms Hyrmaskiner AB startades ursprungligen 1978. Sedan 2005 bedriver vi vår maskinuthyrningsverksamhet i ett separat bolag, Pemo Maskin i Katrineholm AB. Vi arbetar dock alltjämt vidare under namnet "Hyrmaskiner". Vi är KFV-regionens ledande maskinuthyrningsföretag och vi är medlemmar i Hyreskedjan. VMP ansvarar rekryteringen men anställningen blir direkt hos Pemo Maskin i Katrineholm AB. Dina arbetsuppgifter Som ansvarig för... Visa mer
Om företaget
Katrineholms Hyrmaskiner AB startades ursprungligen 1978. Sedan 2005 bedriver vi vår maskinuthyrningsverksamhet i ett separat bolag, Pemo Maskin i Katrineholm AB. Vi arbetar dock alltjämt vidare under namnet "Hyrmaskiner". Vi är KFV-regionens ledande maskinuthyrningsföretag och vi är medlemmar i Hyreskedjan.

VMP ansvarar rekryteringen men anställningen blir direkt hos Pemo Maskin i Katrineholm AB.

Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig för maskinuthyrningsverksamheten kommer du huvudsakligen vara stationerad i maskinuthyrningens kundmottagning men resor under arbetsdagen till kunder i KFV-området förkommer.
Tjänsten innebär ansvar för inköp av maskiner, utrustning och förbrukningsmaterial samt ansvar för löpande kundkontakter, och avtal förknippade med dessa.
Du kommer även leda en personalgrupp om fyra-fem personer med ansvar för planering samt löpande personal- och utvecklingsarbete.
I rollen kommer du att tillsammans med VD ansvara för upprättande och uppföljning av omkostnads- och försäljningsbudget


Din profil
Vi söker dig med kunskap om byggprocessen och som har bred kunskap om byggkundernas verksamhet och behov. Vi förväntar oss att du har arbetat i personalledande funktion och ser gärna att du även har jobbat praktiskt med något hantverksyrke (el- eller byggbranschen). Erfarenhet av att förhandla och skriva avtal med kunder förväntas.

Rollen kräver att du har minst femton års relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av att arbeta i något affärssystem och vana av att arbeta i Excel är ett krav. Har du jobbat tidigare i WinHyra är det meriterande. B-körkort är ett krav. Har du BE-körkort är det meriterande.

Denna tjänst kräver hög grad av självständighet, ordning och reda, uttalad servicekänsla och förmåga att skapa och bidra till god stämning.

Låter det här som jobbet för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan annonseringstiden har tagit slut.


Om oss
VMP Group är ett av Nordens ledande bemanningsföretag. Företagskedjan verkar idag på ca 50 orter i Sverige, Finland, Estland och Rumänien. Under 2016 omsatte VMP koncernen 1,5 miljarder kronor och samarbetade med 3 000 kunder.
VMP Group, Sverige samarbetar med företag och organisationer inom områdena bemanning, rekrytering, entreprenad & outsourcing samt Karriär & Utveckling. Inom bemanning och rekrytering är industri-, bygg- och elteknikföretag våra största kundgrupper. Vi jobbar utifrån långsiktiga relationer med såväl våra kunder som anställda. VMP är ett auktoriserat bemannings- och omställningsföretag, medlemsföretag i Sveriges Byggindustrier (BI) och Elektriska Installatörsorganisationen (EIO). Hela kedjan innehar DNV kvalitets- och miljöcertifiering.
VMP arbetar med alla typer av yrkeskompetenser inom byggsektorn, såväl yrkesarbetare som tjänstemän. Välkommen att läsa mer om oss och se alla våra aktuella karriärmöjligheter på vår hemsida www.vmp-group.se
Följ VMP Group, Sverige på Facebook, Instagram och LinkedIn Visa mindre