Lediga jobb som Kontorsreceptionist i Katrineholm

Se lediga jobb som Kontorsreceptionist i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Polismyndigheten söker stationsvakt till Katrineholm

Ansök    Dec 21    Polismyndigheten    Kontorsreceptionist
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en stationsvakt med en god servicekänsla till vårt team i Katrineholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polismyndigheten består av drygt 37 000 medarbetare och är indelad i sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polis... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en stationsvakt med en god servicekänsla till vårt team i Katrineholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten består av drygt 37 000 medarbetare och är indelad i sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Öst omfattar Södermanland, Östergötland och Jönköpings län. Polisområde Södermanland är i sin tur indelat i tre lokalpolisområden; Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping samt en utredningssektion och ett kansli.

Vi söker nu en stationsvakt med placering i Katrineholm. Anställningen är en tillsvidareanställning.

ARBETSUPPGIFTER
Som stationsvakt arbetar du tillsammans med övrig personal i polishuset och är delaktig i både receptionen och arrestens arbetsuppgifter. Du bistår även lokalpolisområdet med avrapportering vilket innebär både praktiska och en del administrativa arbetsuppgifter.
I arbetsuppgifterna som stationsvakt ingår bland annat:

•Anmälningsupptagning via telefon och besök i receptionen
•Kundmottagning, vilket bland annat innebär att lämna ut pass, ID-kort, hittegods, hantera beslag, ta emot skrotvapen samt besvara frågor gällande anmälningar
•Arrestantbevakning, där du bistår arrestantvakten med att bevaka omhändertagna, gripna och anhållna personer.
•Larmmottagning, där du via övervakningskameror ser till att utlösta larm i polishuset hanteras.

Anställningen förutsätter att en 3 veckors utbildning ska genomföras och godkännas, ort kan variera.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
• God datavana
• B-körkort

Det är meriterande om du även har:
• Genomfört polisens utbildning för arrestantvakter med godkänt resultat
• Tidigare erfarenhet av arbete med personer i utsatta situationer från exempelvis Polismyndigheten eller Kriminalvården och/eller erfarenhet av arbete som innefattar personliga möten som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten
• God datavana inom polisiära system
• Ytterligare språkkunskaper, utöver svenska, engelska samt de nordiska språken

Personliga egenskaper
Det är viktigt att du är trygg och stabil och har en god prioriteringsförmåga då arbetet stundtals kan vara stressigt samt psykiskt påfrestande. Du har en hög servicekänsla, skapar lätt kontakter med såväl kollegor som allmänhet och samarbetar väl med andra. Du är flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan handla rationellt även under press. Arbetsuppgifterna ställer även krav på att du har en förmåga att göra ansvarsfulla och kloka individuella bedömningar, har god moral, är tydlig och kan sätta gränser.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Antal utlysta tjänster: 2 st.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Kontaktcenter söker kundserviceagent (timvikariat och semestervikariat)

Ansök    Feb 10    REGION SÖRMLAND    Kontorsreceptionist
Regionservice Kullbergska sjukhuset, Katrineholm Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland. Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunder... Visa mer
Regionservice Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland.

Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som kost, transport, lokalvård och vårdnära service. Hela Region Sörmland är rökfri.

Kontaktcenter är en del av Region Sörmlands ansikte utåt och hjälper patienter, närstående, medborgare och medarbetare inom regionen att få svar på sina frågor. Kontaktcenter handlägger ärenden och ser till att kunden kommer i kontakt med rätt verksamhet och/eller person. Kontaktcenter ska präglas av kundfokus och ett flexibelt arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter
Säkerställa att våra kunder får ett gott bemötande. Fånga upp och ta tillvara kundbehoven. I tjänsten ingår att bemanna vår informationsdisk direkt ut mot kund. Arbetet innebär också att hantera inkommande samtal i vår telefonväxel både från interna och externa kunder/Invånare. I tjänsten ingår också att lämna ut Siths-kort till anställda i regionen. Förekommande förfrågningar och ärenden via vårt ärendehanteringssystem TOPdesk. Säkerställa att våra kunder får ett gott bemötande och hjälp med de ärenden som kommer till oss.
I rollen som kundserviceagent i kontaktcenter arbetar vi utifrån en framtagen bemötandeguide.

Din kompetens

• 18 år.
• Ha god datavana, erfarenhet av att jobba i Officepaketet.
• På grund av vikten av att säkerställa patientsäkerheten i vår verksamhet, kräver vi mycket god svenska i tal, skrift och läsförståelse.


Meriterande:

• God engelska i tal, skrift och läsförståelse.
• God finska i tal, skrift och läsförståelse.
• Erfarenhet av att jobba med rutiner.
• Erfarenhet av att arbeta i kundtjänst, eller liknanden arbete.
• Erfarenhet av att jobba med SITHS-kort.


Du besitter en mycket god serviceförmåga, är initiativtagande och strukturerad. Du visar på en personlig mognad, är självgående vilket är en förutsättning för tjänsten. Du behöver även ha god kommunikations- och samarbetsförmåga eftersom du kommer att ingå i ett team.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning timvikariat vid behov och sommarvikariat 2023. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef kundservice Anette Möllergren, 076-722 19 08.
Fackliga företrädare Vision Kent Carlsson, 076-109 84 16.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på kontaktcenter!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-02-23.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör till Vika Återvinningscentral

Vi söker nu en driven, noggrann och serviceinriktad administratör till Vika Återvinningscentral i Katrineholm som ska arbeta med avfallsmottagning och kundtjänst. Som avfallsmottagare/kundtjänst på Vika avfallsanläggning blir du en del av Tekniska Verken i Linköping AB. Tillsammans med våra kunder bygger vi på Tekniska verken världens mest resurseffektiva region. Läs mer om Tekniska verken och Vika avfallsanläggning www.tekniskaverken.se Arbetsuppgifter ... Visa mer
Vi söker nu en driven, noggrann och serviceinriktad administratör till Vika Återvinningscentral i Katrineholm som ska arbeta med avfallsmottagning och kundtjänst.

Som avfallsmottagare/kundtjänst på Vika avfallsanläggning blir du en del av Tekniska Verken i Linköping AB. Tillsammans med våra kunder bygger vi på Tekniska verken världens mest
resurseffektiva region. Läs mer om Tekniska verken och Vika avfallsanläggning www.tekniskaverken.se

Arbetsuppgifter In- och utvägning av fordon i våghuset.
Kundservice, bl a hantera mail och telefonsamtal från källsorteringskunder, merförsäljning hos vissa kunder.
Registrering av transportbeställningar i olika datasystem (vågsystem Viktoria och kundhanteringssystem EDP).
Fakturering.
Rapportering av farligt avfall vid behov till Naturvårdsverket.
Hjälpa våra kunder med sortering inklusive farligt avfall på återvinningscentralen.
Stödja anläggningen med övriga förekommande arbetsuppgifter på anläggningen.
Arbetet sker dagtid måndag-fredag och arbetstiderna är kl 07.00-16.00.

Kvalifikationer Du är en god användare av Officepaketet och känner dig trygg med främst Excel och Word.
Du är en social person med känsla för kundservice och som gillar att samarbete med andra.
Du ska ha grundläggande ekonomiska kunskaper.
Du behärskar svenska språket i tal och skrift.
Du som söker bör ha ett stort miljöintresse och vara nyfiken på att lära dig nya saker.
Du ska vara självgående och kunna ta mycket eget ansvar.
Du ska trivas med att ha mycket kundkontakt samt vara stresstålig.
Krav på körkort klass B, tillgång till egen bil är meriterande.
Meriterande är att ha tidigare erfarenhet av avfallshantering, men inget krav.

Övrigt
Tjänsten kommer pågå under ett års tid under perioden november 2023 - november 2024. 

Du kommer att bli anställd som tjänsteman av OnePartnerGroup och arbeta som uthyrd konsult till Tekniska Verkens anläggning i Vika i Katrineholm.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi pga GDPR inte har möjlighet att ta emot ansökan via e-post hänvisar vi dig till att söka via annonsen. Visa mindre

Kontorsassistenter på deltid/halvtid till Katrineholm

Ansök    Nov 3    Jobbmaskinen AB    Kontorsreceptionist
Tillbaka till lediga jobb (http://jobbmaskinen.se/lediga-tjanster/) Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året. Våra tjänster är att erbjuda jobbcoach till personer som är anvisade till oss ifrån Arbetsförmedlingen. Om tjänsten: Vi söker d... Visa mer
Tillbaka till lediga jobb (http://jobbmaskinen.se/lediga-tjanster/)

Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året. Våra tjänster är att erbjuda jobbcoach till personer som är anvisade till oss ifrån Arbetsförmedlingen.

Om tjänsten:
Vi söker dig som vill bemanna vårt kontor i Katrineholm.

Tjänsten hos oss går ut på att du under våra öppettider bemannar kontoret och tar emot personer som efterfrågar vår service. Ofta är du ensam på kontoret och måste avgöra ifall du kan hjälpa personen eller hänvisa den rätt i vårt företag till exempelvis en handledare, jobbcoach eller annan funktion.

Du kommer även ha bokade möten varje vecka där du kommer hjälpa en arbetssökande person att utföra enklare aktiviteter i sitt jobbsökande. Andra arbetsuppgifter som kan ingå är att visa grupper med besökare så de hittar till föreläsningar i våra lokal osv..

Tjänsten kommer påbörjas med vår egna introduktionsutbildning för att du ska kunna uppnå bästa resultat i ditt arbete.
Tjänsten är på 50-60%, utökad tid kan bli aktuell och det är också möjligt att du kan tjänstgöra på flera kontor om du så önskar.

Tillträde är 2022-01-01. Tjänsten är på fasta tider måndag - fredag, därför kan det vara svårt att variera med exempelvis studier som kräver din medverkan på bokade tider.
Anställningsformen som erbjuds är tillsvidare eller visstid.
Rekrytering kommer pågå löpande tills 2022-01-01 därför kan det dröja någon veckor från ansökan till du får återkoppling.

Om dig:
För att klara av tjänsten behöver du prata och skriva flytande på svenska. Du är en social person som har lätt att prata med andra människor och har lätt att ta en plats i sociala sammanhang.
I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ.
Du är van att använda en dator med windows operativsystem.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt.

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till [email protected]. Visa mindre

Receptionist med naturlig känsla för service och kvalitet

Ansök    Dec 30    SjötorpsHus AB    Kontorsreceptionist
I rollen som receptionist kommer du att ha helhetsansvaret över kontorsservicen på vårt huvudkontor. Du är vår frontperson som välkomnar och tar emot besökare, tar emot samtal via växeltelefon samt ansvarar för inkommande och utgående post. Vidare så kommer du arbeta med personalredogörande uppgifter, arkivering, avstämningar och samordningsuppdrag. Du kommer helt enkelt ha många kontaktytor som du väver samman så att rätt sak hamnar på rätt ställe och frä... Visa mer
I rollen som receptionist kommer du att ha helhetsansvaret över kontorsservicen på vårt huvudkontor. Du är vår frontperson som välkomnar och tar emot besökare, tar emot samtal via växeltelefon samt ansvarar för inkommande och utgående post. Vidare så kommer du arbeta med personalredogörande uppgifter, arkivering, avstämningar och samordningsuppdrag.
Du kommer helt enkelt ha många kontaktytor som du väver samman så att rätt sak hamnar på rätt ställe och främjar goda samarbeten. I din roll utgår du ifrån vår frontdesk som ska vara bemannad under kontorstid, från klockan 07:00 till 16:00.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi ser att du har minst gymnasial utbildning i kombination med flerårig erfarenhet av arbete inom reception, administration och kundbemötande. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet, god teknisk förståelse och goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har arbetat med Visma Administration, Rillion One och Byggsamordnaren.
Dina personliga egenskaper
Du är en extrovert person som ser det som en självklar del av arbetet att skapa och vårda relationer. Du har förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du har en genuin vilja och ett öga för detaljer vad gäller att bidra till trivsel och god kontorsservice. Du är inte rädd att växa i din roll och tillsammans med oss.
Vi satsar på våra medarbetare
Vi är en arbetsplats med kollektivavtal vilket innebär bra villkor när det gäller individuell lönesättning, anställningsform, arbetstid, semester och mycket annat. Hos oss är balans i arbetslivet, träning och god hälsa viktigt.
Som vår medarbetare får du årligen en friskvård om 3 000 kronor. Därutöver får du tillgång till vårt intranät som är fyllt med tusentals rabatter och förmåner som du och din familj kan utnyttja.
Vi vill också att du ska få en så bra pension som möjligt när det är väl dags för det, därför erbjuder vi dig tillgång till Europas första och största digitala rådgivare inom pension.
Som om det inte vore nog med det så får du också en unik möjlighet att teckna ett års gratis gruppförsäkringsskydd! Försäkringslösningen som tillhandahålls har konkurrenskraftiga priser och gynnsamma villkor. Under ditt första anställningsår erbjuder vi dig valfritt Basskydd helt gratis.
Intresserad? I denna rekrytering kommer urval att ske löpande, vi ser fram emot att ta del av din ansökan via e-post så snart som möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas. Visa mindre