Lediga jobb som Byggnadssmed i Katrineholm

Se lediga jobb som Byggnadssmed i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Föreskriftsutvecklare

Är du en driven person med god samarbetsförmåga som är intresserad av att använda din kompetens och leda utvecklingsarbete hos Strålsäkerhetsmyndigheten för att skapa ett strålsäkert samhälle?  Vi söker en engagerad föreskriftsutvecklare till enheten för Nationell Normering som tillhör avdelningen Normering och Kunskapsutveckling. Enheten har en central roll i myndighetens regel- och policyutveckling. Avdelning Normering och Kunskapsutveckling ansvarar f... Visa mer
Är du en driven person med god samarbetsförmåga som är intresserad av att använda din kompetens och leda utvecklingsarbete hos Strålsäkerhetsmyndigheten för att skapa ett strålsäkert samhälle? 

Vi söker en engagerad föreskriftsutvecklare till enheten för Nationell Normering som tillhör avdelningen Normering och Kunskapsutveckling. Enheten har en central roll i myndighetens regel- och policyutveckling.

Avdelning Normering och Kunskapsutveckling ansvarar för att driva myndighetens policy-, regel- och kunskapsutveckling främst inom områdena kärnkraft, strålskydd och det planerade slutförvaret för använt kärnbränsle. Enheten Nationell normering ansvarar bland annat för regel- och policyutvecklingen nationellt, vilket betyder att vi arbetar för att myndighetens författningssamling ska vara aktuell och heltäckande. Författningssamlingen är grunden för att Strålsäkerhetsmyndigheten ska kunna vara pådrivande för ökad strålsäkerhet i samhället. Vi drar lärdomar från tillämpningen av regleringen nationellt och följer den internationella utvecklingen för att kontinuerligt stärka vår författningssamling. 

Enheten finns representerad i både Katrineholm och Solna och består för närvarande av nio medarbetare och en enhetschef. Nu behöver vi komplettera enheten med en medarbetare inom föreskriftsutveckling.

Vi erbjuder dig ett arbete där du som föreskriftsutvecklare författar och ta fram föreskrifter, allmänna råd och vägledningstext, utvecklar arbetssätt för att säkerställa att myndighetens författningssamling är aktuell och heltäckande samt bedriver omvärldsbevakning och analyserar utvecklingsbehov av både befintlig och ny reglering.

Vi söker dig som har


• universitetsexamen inom juridik, samhälls- eller naturvetenskap, ingenjörsexamen eller annan högskoleexamen i ett för tjänsten relevant område
• erfarenhet av att leda arbetsgrupper exempelvis genom samordning och projektledning
• ett välutvecklat skriftspråk på svenska och engelska och mycket god muntlig kommunikativ förmåga 



Det är meriterande om du har


• kunskap om nationell reglering av kärnteknisk verksamhet
• erfarenhet av kärnteknisk verksamhet
• erfarenhet av arbete med joniserande strålning
• kunskap om kärnkraftsreaktorer
• kunskap om internationella regelverk, konventioner och standarder på området (exempelvis EU, IAEA, WENRA).

Personliga egenskaper
För att fungera bra i rollen som föreskriftsutvecklare behöver du vara initiativtagande och kunna ta ansvar för dina processer. I framtagandet av föreskrifter kommer du samarbeta med andra experter därmed behöver du ha en god samarbetsförmåga. Du behöver vara lyhörd och ha en tydlig kommunikation med dina kollegor. Vidare behöver du vara analytisk för att kunna hantera och ta till dig komplex information och sätta den i perspektiv till helheten.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se)

Vi erbjuder dig
Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Som medarbetare på Strålsäkerhetsmyndigheten har du ett viktigt samhällsuppdrag! Tillsammans arbetar vi för ett strålsäkert samhälle. Här kan du läsa om vad vi erbjuder: Läs mer om våra villkor och förmåner

Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. I den här rollen blir du anställd som utredare. Placeringsort är Göteborg, Katrineholm eller Solna. Resor i tjänsten kan förekomma.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Kontakt och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Emma Palm, 08-799 40 41 eller hr-specialist Annika Kjerrman, 08-799 43 75 eller Ann Charlotte Odengran, 08-799 40 91.

Fackliga företrädare är Mathias Häggblom, Saco-S, 08-799 44 85 och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 6 januari 2025.

---------------------------------------------------------------------------

Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg. Visa mindre

Montör inom bygg och stål

Ansök    Dec 2    A-Staffing Sweden AB    Byggnadssmed
Om Jobbet Vi söker en montör inom bygg och stål för ett inledande sex månaders inhyrningsuppdrag med möjlighet till direktanställning hos kundföretaget. Tjänsteorten är Katrineholm. Heltid, dagtid. Kundföretaget är ett framgångsrikt företag i Katrineholm med specialisering inom svetsade stålprodukter och tjänster för bygg och industri. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta med både stora och små projekt inom stålkonstruktion, från planering till färdig p... Visa mer
Om Jobbet
Vi söker en montör inom bygg och stål för ett inledande sex månaders inhyrningsuppdrag med möjlighet till direktanställning hos kundföretaget. Tjänsteorten är Katrineholm. Heltid, dagtid. Kundföretaget är ett framgångsrikt företag i Katrineholm med specialisering inom svetsade stålprodukter och tjänster för bygg och industri.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med både stora och små projekt inom stålkonstruktion, från planering till färdig produkt. Arbetet sker både ute hos kund och i verkstadsmiljö, och du ansvarar självständigt för tillverkning och montage.

-Montage av stålkonstruktioner
-Svetsning och plåtbearbetning
-Mätning och montering ute hos kund
Verkstadsarbete mellan projekt

Utbildning och Intyg
Utbildning från gymnasiet med inriktning verkstad eller bygg eller motsvarande praktiskt program.
Krav: B-Körkort
Meriterande: BE-körkort, Svetsarprövning enligt SS-EN 9606-1, Visuell kontroll enligt ISO 5817, Svetsbeteckningar på ritning ISO 2553.Truckkort, Certifikat för mobila arbetsplattformar, Fallskyddsutbildning, Heta arbeten, Säkra lyft, Travers, Utbildning för ställningsbygge

Erfarenhet
Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av praktiskt arbete från byggbranschen och eller svets MIG, MAG, TIG, MMA

Personliga kvalifikationer
Du är händig, kreativ, strukturerad och lyhörd. Du trivs med att ta ansvar och kan hantera både planering och genomförande av projekt. Flexibilitet och förmåga att hantera snabba förändringar är viktigt.

Ansökan
Ansök via länk till annonsen. På grund av GDPR kan vi inte hantera ansökningar som inkommer via mejl.
Vi kommer att göra urval och intervjua löpande under annonseringstiden så vänta inte med att söka om du är intresserad. Visa mindre

IAF söker jurist till Rättsenheten

Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva. Om tjänsten IAF är en statlig myndighet som arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och delvis över Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. På myndighete... Visa mer
Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva.

Om tjänsten

IAF är en statlig myndighet som arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och delvis över Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. På myndigheten arbetat vi tvärprofessionellt mellan medarbetare med utbildning i bland annat juridik, statsvetenskap, ekonomi och statistik.

Hos oss har du goda möjligheter till distansarbete. Vårt kontor där alla medarbetare har egna rum finns i hjärtat av Katrineholm. Till Katrineholm finns utmärkta förbindelser till exempelvis Stockholm och Norrköping och om du pendlar har du möjlighet att arbeta under restiden.

Rättsenheten är en av fem enheter på myndigheten. Enheten ansvarar för att utveckla rättstillämpningen inom arbetslöshetsförsäkringen bland annat genom att ta fram föreskrifter inom myndighetens ansvarsområde och att föra talan i förvaltningsdomstol för att driva fram ny rättspraxis. Vi arbetar också med kvalificerade granskningar och utredningar samt fungerar som myndighetens rättsliga stöd i förvaltningsrättsliga, föreningsrättsliga och andra juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Våra arbetsuppgifter består även av att förvalta registret över arbetslöshetskassorna samt internationella frågor inom arbetslöshetsförsäkringens område. Dessutom ingår det att handlägga vissa individärenden rörande skadestånd och intyg.

För att trivas på enheten behöver du kunna utföra arbetsuppgifter både självständigt och gemensamt med andra i grupp samt tycka om att diskutera rättsliga frågor tillsammans med dina kollegor.

Kompetensprofil

Vi söker dig som har


• akademisk examen från juristlinjen/juristprogrammet
• minst tre års aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete.
• mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift.

Vi ser det som meriterande om du har


• notariemeritering alternativt vad IAF bedömer som likvärdigt
• aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig förvaltning
• aktuell erfarenhet av rättsligt arbete från annan verksamhet inom arbetslöshetsförsäkringsområdet.

För att lyckas i rollen krävs att du


• är självgående och ansvarfull i ditt arbete samt kan ta egna initiativ i förhållande till verksamhetens behov
• är strukturerad och kan prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt med bibehållen noggrannhet
• har mycket god analytisk förmåga och kan bearbeta komplex eller omfattande information
• har mycket god samarbetsförmåga, arbetar lösningsinriktat och kan skapa goda relationer
• är trygg med att presentera myndighetens arbete och resultat såväl internt som externt på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har god förmåga att arbeta som rättsligt stöd gentemot olika yrkesgrupper och mottagare.

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

 Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 24 november 2024. 

IAF gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden

Kontaktpersoner

Carolina Stiwenius, chef rättsenheten, [email protected], 0150-48 70 59

Fackliga kontaktpersoner

ST: Dan Svensson, [email protected], 0150-48 70 79

SACO-S: Anna Berg, [email protected], 0150-48 70 93 Visa mindre

IAF söker jurist till Rättsenheten

Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva. Om tjänsten IAF är en statlig myndighet som arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och delvis över Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. På myndighete... Visa mer
Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva.

Om tjänsten

IAF är en statlig myndighet som arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och delvis över Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. På myndigheten arbetat vi tvärprofessionellt mellan medarbetare med utbildning i bland annat juridik, statsvetenskap, ekonomi och statistik.

Hos oss har du goda möjligheter till distansarbete. Vårt kontor där alla medarbetare har egna rum finns i hjärtat av Katrineholm. Till Katrineholm finns utmärkta förbindelser till exempelvis Stockholm och Norrköping och om du pendlar har du möjlighet att arbeta under restiden.

Rättsenheten är en av fem enheter på myndigheten. Enheten ansvarar för att utveckla rättstillämpningen inom arbetslöshetsförsäkringen bland annat genom att ta fram föreskrifter inom myndighetens ansvarsområde och att föra talan i förvaltningsdomstol för att driva fram ny rättspraxis. Vi arbetar också med kvalificerade granskningar och utredningar samt fungerar som myndighetens rättsliga stöd i förvaltningsrättsliga, föreningsrättsliga och andra juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Våra arbetsuppgifter består även av att förvalta registret över arbetslöshetskassorna samt internationella frågor inom arbetslöshetsförsäkringens område. Dessutom ingår det att handlägga vissa individärenden rörande skadestånd och intyg.

För att trivas på enheten behöver du kunna utföra arbetsuppgifter både självständigt och gemensamt med andra i grupp samt tycka om att diskutera rättsliga frågor tillsammans med dina kollegor.

Kompetensprofil

Vi söker dig som har


• akademisk examen från juristlinjen/juristprogrammet
• minst tre års aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete.
• har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift.

Vi ser det som meriterande om du har


• notariemeritering alternativt vad IAF bedömer som likvärdigt
• aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig förvaltning
• aktuell erfarenhet av rättsligt arbete från annan verksamhet inom arbetslöshetsförsäkringsområdet.

För att lyckas i rollen krävs att du


• är självgående och ansvarfull i ditt arbete samt kan ta egna initiativ i förhållande till verksamhetens behov
• är strukturerad och kan prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt med bibehållen noggrannhet
• har mycket god analytisk förmåga och kan bearbeta komplex eller omfattande information
• har mycket god samarbetsförmåga, arbetar lösningsinriktat och kan skapa goda relationer
• är trygg med att presentera myndighetens arbete och resultat såväl internt som externt på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har god förmåga att arbeta som rättsligt stöd gentemot olika yrkesgrupper och mottagare.

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

 Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 24 november 2024. 

IAF gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden Visa mindre

IAF söker jurist till Rättsenheten

Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva. Om tjänsten IAF är en statlig myndighet som arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och delvis över Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. På myndighete... Visa mer
Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva.

Om tjänsten

IAF är en statlig myndighet som arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och delvis över Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. På myndigheten arbetar vi tvärprofessionellt mellan medarbetare med utbildning i bland annat juridik, statsvetenskap, ekonomi och statistik.

Hos oss har du goda möjligheter till distansarbete. Vårt kontor där alla medarbetare har egna rum finns i hjärtat av Katrineholm. Till Katrineholm finns utmärkta förbindelser till exempelvis Stockholm och Norrköping och om du pendlar har du möjlighet att arbeta under restiden.

Rättsenheten är en av fem enheter på myndigheten. Enheten ansvarar för att utveckla rättstillämpningen inom arbetslöshetsförsäkringen bland annat genom att ta fram föreskrifter inom myndighetens ansvarsområde och att föra talan i förvaltningsdomstol för att driva fram ny rättspraxis. Vi arbetar också med kvalificerade granskningar och utredningar samt fungerar som myndighetens rättsliga stöd i förvaltningsrättsliga, föreningsrättsliga och andra juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Våra arbetsuppgifter består även av att förvalta registret över arbetslöshetskassorna samt internationella frågor inom arbetslöshetsförsäkringens område. Dessutom ingår det att handlägga vissa individärenden rörande skadestånd och intyg.

För att trivas på enheten behöver du kunna utföra arbetsuppgifter både självständigt och gemensamt med andra i grupp samt tycka om att diskutera rättsliga frågor tillsammans med dina kollegor.

Kompetensprofil

Vi söker dig som har


• akademisk examen från juristlinjen/juristprogrammet
• minst tre års aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete.
• mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift.

Vi ser det som meriterande om du har


• notariemeritering alternativt vad IAF bedömer som likvärdigt
• aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig förvaltning
• aktuell erfarenhet av rättsligt arbete från annan verksamhet inom arbetslöshetsförsäkringsområdet.

För att lyckas i rollen krävs att du


• är självgående och ansvarfull i ditt arbete samt kan ta egna initiativ i förhållande till verksamhetens behov
• är strukturerad och kan prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt med bibehållen noggrannhet
• har mycket god analytisk förmåga och kan bearbeta komplex eller omfattande information
• har mycket god samarbetsförmåga, arbetar lösningsinriktat och kan skapa goda relationer
• är trygg med att presentera myndighetens arbete och resultat såväl internt som externt på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har god förmåga att arbeta som rättsligt stöd gentemot olika yrkesgrupper och mottagare.

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

 Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 24 november 2024. 

IAF gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden

Kontaktpersoner

Carolina Stiwenius, chef rättsenheten, [email protected], 0150-48 70 59

Fackliga kontaktpersoner

ST: Dan Svensson, [email protected], 0150-48 70 79

SACO-S: Anna Berg, [email protected], 0150-48 70 93 Visa mindre

Kvalificerad jurist med erfarenhet av regelgivning

Är du en erfaren jurist med hög samarbetsförmåga som är intresserad av att bidra till Strålsäkerhetsmyndighetens arbete i en utvecklande miljö?   Juridiska sekretariatet är organisatoriskt placerat under generaldirektören och utgör ett stöd för myndighetens ledning, avdelningar och enheter samt bistår Regeringskansliet i frågor inom myndighetens ansvarsområde. På juridiska sekretariatet hanteras frågor inom bland annat strålsäkerhetsrätt, miljörätt, EU... Visa mer
Är du en erfaren jurist med hög samarbetsförmåga som är intresserad av att bidra till Strålsäkerhetsmyndighetens arbete i en utvecklande miljö?
 
Juridiska sekretariatet är organisatoriskt placerat under generaldirektören och utgör ett stöd för myndighetens ledning, avdelningar och enheter samt bistår Regeringskansliet i frågor inom myndighetens ansvarsområde.

På juridiska sekretariatet hanteras frågor inom bland annat strålsäkerhetsrätt, miljörätt, EU-rätt, förvaltningsrätt, dataskydd, offentlighet och sekretess, avtalsrätt, offentlig upphandling, säkerhetsskydd och totalförsvarsrätt.

Regelverken för kärnteknisk verksamhet och strålskydd är både komplexa och under utveckling vilket bl.a. medför att sekretariatet har en viktig roll i rättsutvecklingen på området.

Juridiska sekretariatet består för närvarande av chefsjurist och tolv verksjurister som finns både i Solna och i Katrineholm. Nu utökar vi sekretariatet med en verksjurist med fokus på att stödja regelgivningen inom myndighetens område.

Du som söker tjänsten kan välja att vara placerad i Solna eller i Katrineholm.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får;


• arbeta med framtagande av nya föreskrifter och revidering av befintliga,
• medverka i implementering av internationella regelverk och rekommendationer,
• arbeta med vägledningar till föreskrifter,
• delta i besvarande av remisser, regeringsuppdrag och andra projekt,
• vara med och bidra till myndighetens utveckling gällande till exempel hur processer, arbetssätt och styrande dokument utformas,
• planera ditt arbete själv och hantera flera komplexa arbetsuppgifter parallellt,
• möjlighet till god personlig utveckling, då sekretariatet löpande ställs inför nya rättsområden och frågeställningar. 

 

Rollen innebär ett nära samarbete med kollegor inom andra delar av myndigheten. Du kommer även att utföra andra uppgifter som förekommer inom sekretariatet, såsom att stödja organisationen i olika juridiska frågeställningar och att kvalitetssäkra myndighetens beslut.

Resor, främst mellan myndighetens kontor, förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• Juristexamen/jur.kand,
• flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete,
• notariemeritering eller motsvarande erfarenhet som SSM bedömer som likvärdig,
• erfarenhet av författningsarbete vid statlig myndighet,
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du 


• är assessor vid hovrätt eller kammarrätt,
• har erfarenhet av författningsarbete inom Regeringskansliet,
• har erfarenhet av arbete med att genomföra EU-rätt och internationella konventioner i svensk rätt.

Vi ser det som också som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med kollegor som har andra kompetenser än du själv, t.ex. i en organisation med en betydande andel tekniskt kunniga experter.

  

Dina personliga egenskaper

Rollen som jurist hos oss innebär många kontaktytor och samarbeten vilket innebär att du behöver ha god samarbetsförmåga. Du behöver vara ansvarstagande och kunna driva ditt arbete framåt på ett strukturerat och självgående sätt. För att passa och trivas i rollen bör du vara en person med god förmåga att arbeta med komplexa frågor samt kunna analysera, bryta ner och lösa komplicerade problem.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden. 

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), genomförs innan beslut om anställning fattas.

Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA.

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Kim Elofsson, 08-799 41 76.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 7 april 2024.

I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan.

Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm. Vänligen ange önskad placeringsort i ansökan.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar.

Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna. Visa mindre

Kommunjurist till kommunledningsförvaltningen

Ansök    Nov 5    Katrineholms kommun    Kommunjurist
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen. Vi söker nu en kommunjurist och tjänsten är centralt placerad på förvaltningen, nämndadministrativa avdelningen. Förvaltningen består av flera avdelningar med olika uppgifter men som samlas kring det gemensamma uppdraget. De... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Vi söker nu en kommunjurist och tjänsten är centralt placerad på förvaltningen, nämndadministrativa avdelningen. Förvaltningen består av flera avdelningar med olika uppgifter men som samlas kring det gemensamma uppdraget. Det råder en lättsam, prestigelös stämning där viljan att stötta varandra är stor. Du är ensam i rollen som kommunjurist, men har kollegor med juridiska funktioner inom den kommunala organisationen.

Ta chansen att bli en del av vår trygga och positiva grupp! Vi ser fram emot din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunjurist driver och ansvarar du för det övergripande juridiska arbetet i kommunen. Ditt uppdrag innebär att ge juridisk rådgivning till kommunens tjänstemän och förtroendevalda inom olika rättsområden, bland annat kommunalrätt, allmän förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd. I din roll är du ett strategiskt stöd i enskilda ärenden för både kommunledning och övriga förvaltningar. Du bidrar med din juridiska kompetens och erfarenhet till chefer och medarbetare. Uppdraget innebär även tolkning av kommunens reglementen och delegationsordningar. Du ansvarar även för att utbilda och utveckla verksamheternas juridiska kompetens inom respektive områden. Vid behov ingår även att kunna företräda kommunen i domstol.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen och arbetslivserfarenhet inom kvalificerat juridiskt arbete, gärna inom en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har arbetat som kommunjurist, genomfört notarietjänstgöring eller införskaffat erfarenheter som givit dig en kunskapsbas inom flera rättsområden. Ett krav är att du har mycket goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt, IT-kunskaper samt en god kommunikativ förmåga i det svenska språket i både tal och skrift.

Du behöver snabbt kunna sätta dig in i olika juridiska frågor, utan att ge avkall på professionalitet och noggrannhet. Ditt förhållningssätt är lösningsorienterat och du har en god pedagogisk förmåga. Du har ett genuint intresse och engagemang för juridiska frågor och strävar ständigt efter att förbättra arbetet i dessa frågor. I rollen krävs dessutom att du på ett smidigt sätt kan göra avvägningar och prioriteringar för att komma vidare i frågor samt att du förmår agera lugnt och tryggt i alla situationer. Du har en förmåga att se hur organisationens olika delar påverkar varandra.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Innan beslut om anställning fattas kommer en bakgrundskontroll genomföras samt att tjänsten kan bli föremål för säkerhetsprövning.

Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I denna rekrytering använder vi oss av arbetspsykologiska tester för att få en objektiv och fördjupad förståelse för hur du agerar i arbetsrelaterade situationer. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Remissamordnare

Är du en driven person med hög samarbetsförmåga som är intresserad av att bidra till Strålsäkerhetsmyndighetens utredningsarbete i en utvecklande miljö vid enheten för nationell normering? Vi söker en engagerad remissamordnare till enheten för Nationell Normering som tillhör avdelningen Normering och Kunskapsutveckling. Enheten har en central roll i myndighetens regel- och policyutveckling. I enhetens uppdrag ingår bl.a. att samordna och hantera remisser... Visa mer
Är du en driven person med hög samarbetsförmåga som är intresserad av att bidra till Strålsäkerhetsmyndighetens utredningsarbete i en utvecklande miljö vid enheten för nationell normering?

Vi söker en engagerad remissamordnare till enheten för Nationell Normering som tillhör avdelningen Normering och Kunskapsutveckling. Enheten har en central roll i myndighetens regel- och policyutveckling.

I enhetens uppdrag ingår bl.a. att samordna och hantera remisser och regeringsuppdrag, att driva myndighetens arbete med miljöledning och klimatanpassning, att samordna och utveckla myndighetens hållbarhetsarbete inom ramen för Agenda 2030 och att ta fram och förvalta SSM:s föreskrifter, vägledningar och allmänna råd.

Enheten finns representerad i både Katrineholm och Solna och består för närvarande av 11 medarbetare och en enhetschef. Nu behöver vi komplettera enheten med en medarbetare som ingår i gruppen för remisser, regeringsuppdrag och hållbarhetsarbete.

Vi erbjuder dig ett arbete där du som utredare analyserar komplexa och omfattande underlag i form av t.ex. statliga utredningar där du självständigt utreder och förbereder remissvar, du samordnar och i vissa fall driver du regeringsuppdrag, du samverkar brett över myndigheten för att hämta in och förankra myndighetens ställningstaganden inom olika sakområden, du bidrar till utveckling och underhåll av processer för remisshantering och regeringsuppdrag och du föredrar regelbundet informations- och beslutsärenden för ledningsgruppen. 

Myndigheten befinner sig i en utvecklingsfas där du förväntas delta aktivt i utvecklingsarbetet för våra processer för remisshantering och regeringsuppdrag i samverkan med dina kollegor. I din roll förväntas du även engagera dig i arbetet med miljö- och hållbarhetsfrågor.

Vi söker dig som har


• universitets- eller högskoleexamen inom ett för tjänsten relevant område
• aktuell flerårig erfarenhet från utredningsarbete i statlig förvaltningsmyndighet
• erfarenhet av att handlägga och redovisa remisser, skrivelser och regeringsuppdrag till Regeringskansliet
• ett välutvecklat skriftspråk på svenska och engelska och mycket god kommunikativ förmåga 

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av att arbeta med framtagning av statliga utredningar
• erfarenhet från arbete i Regeringskansliet
• erfarenhet av projektledning
• intresse av att arbeta i en organisation med hög grad av naturvetenskaplig/teknisk expertkompetens

Personliga egenskaper

För att fungera bra i rollen som utredare behöver du vara systematisk, noggrann och mån om hög kvalitet, vara lösningsfokuserad och visa på gott omdöme, ha god samarbetsförmåga samt vara lyhörd, ha god förståelse för kommunikation med mottagarperspektiv och vara flexibel och ha förmåga att hantera viss stress ibland.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se)

Vi erbjuder dig

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Som medarbetare på Strålsäkerhetsmyndigheten har du ett viktigt samhällsuppdrag! Tillsammans arbetar vi för ett strålsäkert samhälle. Här kan du läsa om vad vi erbjuder: Läs mer om våra villkor och förmåner

Bra att veta

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. I den här rollen blir du anställd som utredare. Placeringsort är Göteborg, Katrineholm eller Solna och resor i tjänsten kan förekomma.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Kontakt och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Emma Palm, 08-7994041. Fackliga företrädare är Mathias Häggblom, Saco-S, 08-7994485 och Michael Wallin, ST, 08-7994287. 

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 6 oktober 2024

---------------------------------------------------------------------------

Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg. Visa mindre

Skoljurist till Bildningsförvaltningen

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, teknikskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”. In... Visa mer
Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt.

Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, teknikskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”.

Inom?bildningsförvaltningens samtliga verksamhetsområden?arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål. Vi arbetar målmedvetet för pedagogisk professions- och kvalitetsutveckling och i samarbete med flera olika professioner och nationella lärosäten. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Katrineholms kommun ska ha högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje barn och elev.?

På vår arbetsplats råder en positiv stämning med god samverkan och utbyte mellan kollegor som brinner för att göra bildningsförvaltningens verksamheter lite bättre varje dag. Kontoret är uppdelat på två enheter och din tjänst har sin placering på enheten för verksamhetsutveckling.

Nu utökar vi enheten med en helt ny tjänst. Du kommer tillsammans med dina kollegor och den förvaltningsövergripande ledningsgruppen få möjlighet att utforma och kombinera det nya uppdraget för att matcha befintliga kompetenser i strävan att möta behoven i våra verksamheter på bästa sätt.

Arbetet inom?enheten för verksamhetsutveckling?syftar till att stödja och kvalitetssäkra bildningsförvaltningens verksamheter avseende professions- och verksamhetsutveckling. Vi tillämpar praktiknära utvecklingsarbete som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

ARBETSUPPGIFTER
Som skoljurist/juridiskt sakkunnig har du en nyckelroll i att säkerställa att våra verksamheter följer alla gällande lagar och regler och att våra barn, elever och personal har en trygg och säker miljö att arbeta, lära och studera i.

Du ger kvalificerad juridisk rådgivning till verksamhetens chefer, sakkunniga och handläggare, gör rättsutredningar, bistår i sekretessprövningar, handlägger egna ärenden och har ett nära samarbete med flera roller på förvaltningen.Du bistår i att hantera och lösa juridiska tvister och ärenden som rör barn, elever, vårdnadshavare och personal. Du säkerställer att lagar och regler inom områden som diskriminering, arbetsrätt och utbildningsrätt följs i våra verksamheter.

Du utbildar i områden som rör förvaltningsjuridiken och skollagstiftningen, både för större och mindre grupper. Du samordnar och planerar arbetet för vissa ärendetyper som förekommer inom skolområdet och deltar i olika projekt och arbetsgrupper där din juridiska kunskap behövs. Du skriver beslut som du antingen föredrar för beslutsfattare eller själv beslutar i samt bereder underlag och yttranden till tillsynsmyndigheter. Du bygger systematik och effektiva arbetssätt som ger förutsättningar för en hög kvalitet och effektivt samarbete.

Utöver ovanstående kommer du också att ansvara för exempelvis:
• verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring utifrån det legala perspektivet i ett processorienterat arbetssätt,
• rådgivning i enskilda ärenden gällande skollagen, sekretessfrågor, överklaganden, klagomålsärenden och skolinspektionsärenden,
• rådgivning inom integritetslagstiftning (GDPR) och personuppgiftsincidenter
• rådgivning vid upphandling och avtal.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i kommun, region eller i statlig myndighet och kan lätt sätta dig in i nya rättsområden. Du har fördjupade kunskaper inom skollagens område samt god pedagogisk förmåga att kommunicera juridiska frågor med verksamheten vilket bland annat innebär att du kan anpassa dig efter mottagarens kunskapsnivå.

Det är avgörande att du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska samt vana att dokumentera processer. Du har förmåga att sammanställa komplex information och göra olika typer av hänsynstaganden och du visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslutstagning. Du initierar, samordnar och driver processer samt tar egna initiativ. Du kan snabbt sätta dig in i och effektivt analysera komplexa frågeställningar i övergripande större uppdrag.

Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunalrätt och allmän förvaltningsrätt samt erfarenhet av att arbeta i en målstyrd eller politiskt styrd organisation.

Vi söker dig som har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer både i och utanför organisationen, kan samarbeta med många olika roller och kan kommunicera juridik med medarbetare som inte tillhör din profession. Du är kvalitetsmedveten, insiktsfull, systematisk och strukturerad men också inlyssnande och flexibel.

ÖVRIGT
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunjurist

Ansök    Mar 12    Katrineholms kommun    Kommunjurist
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen. Nu söker vi en ny kommunjurist är det du? Hos oss får du ett brett och spännande uppdrag, som sträcker sig över kommunens alla verksamheter. Som kommunjurist i Katrineholms kommun kommer du att vara placerad på den nämndadmi... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Nu söker vi en ny kommunjurist är det du? Hos oss får du ett brett och spännande uppdrag, som sträcker sig över kommunens alla verksamheter. Som kommunjurist i Katrineholms kommun kommer du att vara placerad på den nämndadministrativa avdelningen inom kommunledningsförvaltningen,

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunjurist driver och ansvarar du för det övergripande juridiska arbetet i kommunen. Ditt uppdrag innebär att ge juridisk rådgivning till kommunens tjänstemän och förtroendevalda inom olika rättsområden, bland annat kommunalrätt, allmän förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd. I din roll är du ett strategiskt stöd i enskilda ärenden för både kommunledning och övriga förvaltningar. Du bidrar med din juridiska kompetens och erfarenhet till chefer och medarbetare. Uppdraget innebär även tolkning av kommunens reglementen och delegationsordningar. Du ansvarar även för att utbilda och utveckla verksamheternas juridiska kompetens inom respektive områden. Vid behov ingår även att kunna företräda kommunen i domstol.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen och arbetslivserfarenhet inom kvalificerat juridiskt arbete, gärna inom en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har arbetat som kommunjurist, genomfört notarietjänstgöring eller införskaffat erfarenheter som givit dig en kunskapsbas inom flera rättsområden. Ett krav är att du har mycket goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt, IT-kunskaper samt en god kommunikativ förmåga i det svenska språket i både tal och skrift.

Du behöver snabbt kunna sätta dig in i olika juridiska frågor, utan att ge avkall på professionalitet och noggrannhet. Ditt förhållningssätt är lösningsorienterat och du har en god pedagogisk förmåga. Du har ett genuint intresse och engagemang för juridiska frågor och strävar ständigt efter att förbättra arbetet i dessa frågor. Du har en förmåga att se hur organisationens olika delar påverkar varandra.

ÖVRIGT
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kund- och avtalsansvarig till Sörmland Vatten och Avfall AB

Ansök    Nov 13    Experis AB    Förvaltningsjurist
För en hållbar samhällsutveckling arbetar vi resurseffektivt och kretsloppsanpassat med service och miljö varje dag. Det gör vi för dig som bor i, verkar i eller besöker vår region. Vi ägs av de tre kommunerna Flen, Katrineholm och Vingåker. Läs gärna mer om oss på www.sormlandvatten.se. Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt ta hand om hushållsavfall på ... Visa mer
För en hållbar samhällsutveckling arbetar vi resurseffektivt och kretsloppsanpassat med service och miljö varje dag. Det gör vi för dig som bor i, verkar i eller besöker vår region. Vi ägs av de tre kommunerna Flen, Katrineholm och Vingåker. Läs gärna mer om oss på www.sormlandvatten.se.

Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi tar tillvara på våra restprodukter genom att producera och leverera klimatvänlig biogas samt återföra växtnäring till produktiv åkermark.

Nu söker vi en kund- och avtalsansvarig för arbete med kundfrågor, kundavtal avgifter, taxor, debitering, intäkter, och juridik för bolagets tjänster inom VA(Vatten och avlopp) samt Renhållning.

Arbetsbeskrivning

Hantera och leda processer, såsom:

* Samordna arbetet med hantering av nya kunder och kundavtal.
* Säkerställ att kundavtal är rättssäkra och följer gällande lagar och regler.
* Följa upp, hålla ihop och hantera olika kundfrågor.
* Samordna och säkerställa det övergripande bolagetsarbete med priser, avgifter och taxor för VA och renhållning med primärt ansvar för utvecklingen och underhållet av frågeställningen inom VA
* Analysera och anpassa priser, avgifter och taxor baserat på kostnadsutveckling och behov.
* Säkerställ att korrekt debitering och fakturering sker till kunder genom uppföljning av intäkter och avtal tillsammans med kundservice, kundingenjörer och Renhållning i tätt samarbete med controller på ekonomiavdelningen.
* Hantera juridiska frågor gällande kundavtal och tvister



Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande erfarenhet som för tjänsten bedöms likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av kundarbete, ekonomiska system, analyser och har arbetat med utveckling och tillämpning av lagstiftning och avtal. Om du har erfarenhet inom VA- och biogas verksamhet eller renhållning är det ett plus.

Som person arbetar du både strategiskt och operativt samt har en helhetssyn. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper såsom affärsmässighet och förmåga att driva utvecklingsarbete framåt. Du har förmåga att strukturera, analysera och prioritera. Vidare är du kommunikativ och kan skapa goda relationer och samarbete med bolagets chefer, medarbetare och bolagets övriga intressenter

Vi erbjuder

Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och förmåner samt möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Du få möjligheten att vara en nyckelspelare i företagets tillväxt och framgång. Du kommer att ha möjlighet att påverka och forma organisationens framtid genom att driva förändring och utveckling samt skapa effektivitet och förbättringar.

Placeringsort är Katrineholm och resor i Flens, Katrineholms och Vingåkers kommuner ingår i tjänsten varvid ett B-körkort är ett krav.

Placeringsort är Katrineholm med omnejd, med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan.

Vi arbetar för en arbetsplats som genomsyras av mångfald och inkludering. Vi välkomnar sökande oavsett ålder, etnisk/kulturell bakgrund, kön, religion, sexuell läggning eller funktionsförutsättning

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Sörmland Vatten och Avfall AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Gutke, 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

IAF söker jurister till rättsenheten

Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är en statlig myndighet som ansvarar för tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och av sanktioner inom aktivitetsstödet, utvecklings- och etableringsersättningen, för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Rättsenheten är en av fem enheter som finns på myndigheten. Rättsenheten ansvarar för att utveckla rättstil... Visa mer
Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är en statlig myndighet som ansvarar för tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och av sanktioner inom aktivitetsstödet, utvecklings- och etableringsersättningen, för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.

Rättsenheten är en av fem enheter som finns på myndigheten. Rättsenheten ansvarar för att utveckla rättstillämpningen inom arbetslöshetsförsäkringen genom att föra statens talan i förvaltningsdomstol för att driva fram ny rättspraxis och genom att ta fram föreskrifter inom myndighetens ansvarsområde. På rättsenheten arbetar vi också med skadeståndsärenden och de föreningsrättsliga frågor som berör arbetslöshetskassorna samt internationella frågor inom arbetslöshetsförsäkringens område. Dessutom ligger allmänna förvaltningsrättsliga frågor såsom remisser från regeringskansliet och frågor om offentlighet och sekretess på vårt bord. I arbetet på enheten ingår det att utföra arbetsuppgifter både självständigt och tillsammans med andra i grupp.

Vi arbetar i fina lokaler i hjärtat av Katrineholm. Kontoret har bra förbindelser till bland annat Stockholm, Eskilstuna, Västerås och Norrköping. Vi erbjuder goda möjligheter att förena arbetsliv och fritid, bland annat finns det möjlighet för pendlare att arbeta under restiden och även möjlighet till visst distansarbete.

Om du blir vår kollega på rättsenheten kommer du även att arbeta tillsammans med personer på andra enheter som har bakgrund inom bland annat statsvetenskap, nationalekonomi och statistik. Vi arbetar tvärprofessionellt inom ramen för olika tillsynsuppdrag. Rättsenheten deltar i tillsynsverksamheten och ansvarar för rättstillämpningen i uppdragen.

Vi erbjuder dig en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter att aktivt delta i IAF:s verksamhetsutveckling. Mer information hittar du på http://www.iaf.se/Arbeta-pa-IAF/.

Kompetensprofil

Vi söker dig som har


• jurist kandidatexamen, juristexamen och
• erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig förvaltning, domstol, Regeringskansliet eller
• erfarenhet från annan verksamhet inom arbetslöshetsförsäkringsområdet.

Meriterande

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av de arbetsuppgifter som rättsenheten arbetar med.

 För att lyckas i rollen krävs att du:


• kan arbeta självständigt och strukturerat genom att prioritera och själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt ta egna initiativ
• gillar att diskutera och driva rättsliga frågor
• har mycket god analytisk förmåga
• har mycket god samarbetsförmåga
• kommunicerar bra på svenska både i tal och skrift,

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
IAF strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

 Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsterna är tillsvidareanställningar. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

 Anställningsinformation

Tillträde önskas snarast eller efter överenskommelse. Löneinplacering sker utifrån individuell lönesättning. 

Kontaktpersoner

Lena Byström, chef rättsenheten, 0150-48 70 18

 

Fackliga kontaktpersoner

ST: Dan Svensson, 0150-48 70 79

SACO-S: Anna Berg, 0150-48 70 93

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 30 april. Vi tar emot ansökningar i vårt rekryteringsverktyg. Vi kommer att genomföra alla intervjuer på plats i Katrineholm alternativt via skype för företag eller annan digital tjänst. 

IAF gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Enhetschef tillika chefsjurist rättsenheten

Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet, utvecklingsersättningen och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva. Vi arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och över de uppdrag som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan har i trygghetssystemen. Vi e... Visa mer
Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet, utvecklingsersättningen och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva. Vi arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och över de uppdrag som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan har i trygghetssystemen.

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en kunskapsorganisation där din kompetens bidrar till vårt resultat. Vi erbjuder effektiva arbetssätt med tvärprofessionella arbetsgrupper och digitala lösningar som underlättar arbetet både på kontoret och när du jobbar hemifrån. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt och metoder. Vi erbjuder goda möjligheter att arbeta på distans och om du pendlar har du möjlighet att arbeta under restiden.

Arbetsuppgifter

Vi söker en erfaren, möjliggörande och lyhörd ledare och jurist med stort engagemang som tillsammans med rättsenhetens medarbetare står för myndighetens juridiska kompetens. Du är direkt underställd generaldirektören och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i myndighetens ledningsgrupp där du aktivt bidrar till och tar ansvar för hela myndighetens verksamhet. Detta gör du bland annat genom att arbeta för att stärka samarbete och samverkan. Du ansvarar också för att säkerställa rättssäkerheten i myndighetens samlade verksamhet.

Du kommer att ha rollen som myndighetens chefsjurist och utgör som sådan generaldirektörens juridiska stöd. Som enhetschef leder du rättsenhetens arbete och har personalansvar för medarbetarna.

Enheten ansvarar för att föra myndighetens talan i domstol, handlägga skadeståndsärenden, besvara remisser och ta fram föreskrifter. Rättsenheten deltar också i granskningar i samarbete med andra enheter.

Myndigheten är förbindelseorgan i EU för arbetslöshetsförsäkringen och arbete kopplat till denna roll och övrig internationell samverkan hanteras huvudsakligen på rättsenheten.

För att lyckas i ditt uppdrag är det avgörande att du har ett helhetsperspektiv och ser till hela myndighetens samlade nytta och leverans och att du snabbt kan sätta frågor i ett större sammanhang. Då arbetsmarknadsområdet är satt i ständig utveckling är det viktigt att du har god förmåga att hantera nya situationer och är modig i att tänka nytt.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har


• Jur. kand. eller juristexamen
• Aktuell erfarenhet som rättschef/chefsjurist eller motsvarande uppdrag med budget, personal och arbetsgivaransvar inom offentlig verksamhet
• Aktuell erfarenhet av rättstillämpning och kvalificerat juridiskt arbete
• Bred juridisk kompetens
• Goda kunskaper inom förvaltningsjuridik och förvaltningsprocesser
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift

 Meriterande är


• Arbete i statlig myndighet
• Erfarenhet av föreskriftsarbete
• Erfarenhet av tillsynsuppdrag
• Kunskap eller erfarenhet från området säkerhet och beredskap

Som chef för rättsenheten skapar du förutsättningar för dina medarbetares och för IAF:s resultat, genomslag och utveckling. Därför behöver du ha förmåga att sätta in skeenden i ett större perspektiv och förstå IAF:s roll i dem. Din ledarstil kännetecknas av prestigelöshet och god förmåga att coacha dina medarbetare till utveckling vilket syns när du tydliggör mål och ramar för verksamheten. Du är trygg och kommunikativ. Du behöver ha erfarenhet av att göra helhetsbedömningar och kunna hantera målkonflikter utan att vara kategorisk.

I handling visar du omtanke om såväl medarbetare som andra samarbetspartners samtidigt som du är beslutsam och socialt säker. Du har god samarbetsförmåga och är bekväm med att vara lyhörd för andra yrkesgruppers olika synvinklar.  

Du har en väl utvecklad förmåga att göra rättsliga analyser och överblicka hela rättsområdet.

Har du inte arbetat med arbetsmarknadsfrågor tidigare förutsätter vi att du är intresserad av att snabbt lära dig mer om området för att med ett helhetsperspektiv se till hela myndighetens samlade nytta.

 

Anställningsform

Heltid. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.

Placeringsort

Katrineholm med goda möjligheter att arbeta på distans.

 

Kontakt

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta generaldirektör Mathias Wahlsten (telefon 070 508 73 50) eller Karin Ivarsson på ProAstri (telefon 070 824 69 08) som bistår oss i denna rekrytering.

Din ansökan vill vi ha senast den 28 maj 2023

 

Fackliga företrädare

Anna Berg SACO 0150-487093

Sofia Lindberg ST 0150-487014 Visa mindre

Verksjurist

Vill du arbeta inom ett expanderande område med många stimulerande utmaningar? Strålsäkerhetsmyndigheten (SSM) arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Solna, Göteborg och sitt säte i Katr... Visa mer
Vill du arbeta inom ett expanderande område med många stimulerande utmaningar?
Strålsäkerhetsmyndigheten (SSM) arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Solna, Göteborg och sitt säte i Katrineholm. 

Juridiska sekretariatet är organisatoriskt placerat under generaldirektören och utgör ett strategiskt förvaltningsrättsligt stöd för myndighetens ledning. Sekretariatet lämnar också juridiskt stöd till avdelningar och enheter samt bistår Regeringskansliet i frågor inom myndighetens ansvarsområde. Juristerna är delaktiga i att utveckla och revidera myndighetens föreskrifter samt i att upprätthålla och utveckla myndighetens juridiska kompetens, bland annat genom att hålla utbildningar i juridiska frågor. Sekretariatet ansvarar också för juridisk kvalitetssäkring av de beslut och andra dokument som myndigheten upprättar.

Rättsområden som juristerna arbetar med är bland annat förvaltningsrätt, strålsäkerhetsrätt, miljörätt, EU-rätt, dataskydd, offentlighet och sekretess, avtals- och upphandlingsrätt samt säkerhetsskydd och totalförsvarsrätt. Regelverken för strålskydd och kärnteknisk verksamhet är både komplexa och dynamiska vilket bl.a. medför att sekretariatet har en viktig roll i rättsutvecklingen på området.

Juridiska sekretariatet består för närvarande av chefsjurist och åtta medarbetare som finns representerade både i Katrineholm och i Solna. Vi förstärker nu juridiska sekretariatet med ytterligare medarbetare. Du som söker tjänsten kan välja att vara placerad i Solna eller Katrineholm.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du i nära samarbete med chefsjurist, övriga jurister och avdelningar på myndigheten får arbeta med att


• stödja organisationen i juridiska frågeställningar,
• planera, utveckla samt delta i intern och extern utbildningsverksamhet,
• kvalitetssäkra myndighetens beslut samt granska avtal, delta i remissvar, föreskriftsarbete, regeringsuppdrag och andra projekt,
• skriva yttranden till domstol,
• hantera frågor kopplade till sekretess och utlämnande av allmänna handlingar,
• vara med och bidra till myndighetens utveckling gällande till exempel hur processer, arbetssätt och styrande dokument utformas,
• planera ditt arbete själv och hantera flera komplexa arbetsuppgifter parallellt,
• möjlighet till god personlig utveckling, då sekretariatet löpande ställs inför nya rättsområden och frågeställningar. 


Resor mellan kontoren och inom landet förekommer i tjänsten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• juristexamen/jur.kand,
• notariemeritering eller motsvarande erfarenhet som SSM bedömer som likvärdig,
• minst tre års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete vid domstol, advokatbyrå, myndighet eller företag,
• mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet


• som assessor vid hovrätt eller kammarrätt,
• av författningsarbete,
• av handläggning av mål i mark- och miljödomstol,
• av arbete med säkerhetsskydd,
• av arbete med IT-rätt, digitalisering eller dataskydd,
• av offentlig upphandling eller avtalsrätt.

För att fungera bra i rollen som verksjurist behöver du


• ha en god förmåga att arbeta med komplexa frågor samt kunna analysera, bryta ner och lösa komplicerade problem,
• ha en god samarbetsförmåga,
• kunna ta ansvar och driva ditt arbete framåt på ett strukturerat och självgående sätt.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden. 

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation.Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA.

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta Chefsjurist Kim Elofsson, 08-799 47 76.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 22 maj 2023.

Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm. Vänligen ange önskad placeringsort i ansökan.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Verksjurist

Vill du arbeta med frågor som har långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Enheten Juridik tillhör GD-staben och utgör ett strategiskt förvaltningsrättsligt stöd för myndighetens ledning. Enheten ger därtill juridiskt stöd och rådgivning till såväl myndighetsledningen och avdelningarna som till Regeringskansliet. Juristerna är delaktiga i att utveckla och revidera myndighetens föreskrifter samt i att upprätthålla och utveckla myndighetens ju... Visa mer
Vill du arbeta med frågor som har långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle?
Enheten Juridik tillhör GD-staben och utgör ett strategiskt förvaltningsrättsligt stöd för myndighetens ledning. Enheten ger därtill juridiskt stöd och rådgivning till såväl myndighetsledningen och avdelningarna som till Regeringskansliet. Juristerna är delaktiga i att utveckla och revidera myndighetens föreskrifter samt i att upprätthålla och utveckla myndighetens juridiska kompetens, bland annat genom att hålla juridiska utbildningar. Enheten ansvarar också för juridisk kvalitetsgranskning av de beslut och andra dokument som myndigheten upprättar.

Rättsområden som juristerna arbetar med är bland annat förvaltningsrätt, strålsäkerhetsrätt, miljörätt, EU- rätt, personuppgiftsbehandling, offentlighet och sekretess samt avtals- och upphandlingsrätt.

Juridiska enheten finns representerad både i Katrineholm och i Solna och består för närvarande av chefsjurist och fem medarbetare. Nu söker vi en verksjurist med placering på myndighetens huvudkontor i Katrineholm.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du i nära samarbete med chefsjurist, övriga jurister och avdelningar på myndigheten får:

• juridiskt och språkligt kvalitetssäkra myndighetens beslut samt att granska avtal
• stödja organisationen i såväl nationella som internationella juridiska frågeställningar
• delta i föreskriftsarbete, regeringsuppdrag och andra projekt
• hantera frågor kopplade till sekretess och utlämnande av allmän handling
• hantera och utreda förvaltningsrättsliga frågor
• planera, utveckla samt delta i intern och extern utbildningsverksamhet
• besvara remisser
• möjlighet till god personlig utveckling, då enheten löpande ställs inför nya rättsområden och frågeställningar.

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Är du den vi söker?
Du har
• juristexamen
• notariemeritering eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ett eller flera av nedanstående områden
• upphandling och avtal
• digital förvaltning
• strålsäkerhetsrätt
• författningsarbete
• offentlig sektor
• EU-relaterat arbete
• antikorruption
• GDPR

För att fungera bra i rollen som versksjurist behöver du
• ha integritet och kunna kommunicera de juridiska frågorna i organisationen på ett pedagogiskt och tydligt sätt
• ha förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
• ha god analytisk och problemlösande förmåga
• ha mycket god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm. Tjänsten är placerad i Katrineholm.

Läs om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta chefsjurist Pernilla Sandgren, 08-799 41 78 .

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61 och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan senast den 16 november 2021.

Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Kommunjurist

Ansök    Mar 10    Katrineholms kommun    Kommunjurist
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! I Katrineholms kommun har vi en kommunjurist och denne tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen. Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör at... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

I Katrineholms kommun har vi en kommunjurist och denne tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen. Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Vår nuvarande kommunjurist går vidare mot nya utmaningar och vi letar nu efter en ersättare som är intresserad av att fortsätta detta viktiga arbete, kanske är det du?

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunjurist driver och ansvarar du för det övergripande juridiska arbetet i kommunen. Ditt uppdrag innebär att ge juridisk rådgivning till kommunens tjänstemän och förtroendevalda inom de olika rättsområden som de kommunala verksamheterna omfattar, bland annat kommunalrätt, allmän förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd. Du utgör således ett stöd i enskilda ärenden för både kommunledning och övriga förvaltningar, men ansvarar också för att driva proaktivt arbete. Ibland innebär arbetet att lösa en uppgift ensam, ibland ingår du i en arbetsgrupp och ibland behöver du kunna leda en arbetsgrupp.

Uppdraget är både brett och komplext då du som kommunjurist kommer att vara spetskompetens inom ett flertal olika rättsområden. Vid behov ingår även att kunna företräda kommunen i domstol. Uppdraget innebär även tolkning av kommunens egna reglementen och delegationsordningar. Vidare ansvarar du för att utbilda och utveckla verksamheternas juridiska kompetens inom respektive områden - hjälp till självhjälp.

Dina uppdrag får du via de centrala avdelningarna som lyder under kommunstyrelsen, förvaltningarna eller direkt från de politiska nämnderna, vilket innebär att vi förväntar oss att du har en förmåga att i ditt uppdrag guida dina "kunder" till kloka beslut.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen samt arbetslivserfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, gärna inom en politiskt styrd organisation. Det är även meriterande om du har arbetat som kommunjurist, genomfört notarietjänstgöring eller införskaffat erfarenheter som gett dig en kunskapsbas inom flera rättsområden. Ett krav är att du har mycket goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt. Goda IT-kunskaper samt god kommunikativ förmåga i det svenska språket i både tal och skrift är krav för tjänsten.

Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i en verksamhet där förändring är en del av vardagen, där du själv är delaktig i att utveckla din roll utifrån verksamhetens behov. Arbetet spänner över flera juridiska områden och din förmåga att snabbt sätta dig in i olika juridiska frågeställningar av skiftande karaktär, utan att ge avkall på professionalitet och noggrannhet, är central.

Du är en mycket god kommunikatör, är lösningsfokuserad och har förmåga att anpassa ditt budskap efter mottagaren. Du har en mycket hög samarbetsförmåga samt arbetar bra med komplexa frågor, där du analyserar och bryter ner problem för att nå resultat. Ditt förhållningssätt är lösningsinriktat och du har en god pedagogisk förmåga. I rollen krävs dessutom att du på ett smidigt sätt kan göra avvägningar och prioriteringar för att komma vidare i frågor samt att du förmår agera lugnt och tryggt i alla situationer. Vi ser fram emot att arbeta med dig som kan skapa och bevara goda relationer både internt och externt och som har en hög grad av integritet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

IAF söker en jurist till rättsenheten

Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är en statlig myndighet som ansvarar för tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och av sanktioner inom aktivitetsstödet, utvecklings- och etableringsersättningen, för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Rättsenheten är en av fem enheter som finns på myndigheten. Rättsenheten ansvarar för att utveckla rättstil... Visa mer
Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är en statlig myndighet som ansvarar för tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och av sanktioner inom aktivitetsstödet, utvecklings- och etableringsersättningen, för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.

Rättsenheten är en av fem enheter som finns på myndigheten. Rättsenheten ansvarar för att utveckla rättstillämpningen inom arbetslöshetsförsäkringen genom att föra statens talan i förvaltningsdomstol för att driva fram ny rättspraxis och genom att ta fram föreskrifter inom myndighetens ansvarsområde. På rättsenheten arbetar vi också med skadeståndsärenden och de föreningsrättsliga frågor som berör arbetslöshetskassorna samt internationella frågor inom arbetslöshetsförsäkringens område. Dessutom ligger allmänna förvaltningsrättsliga frågor såsom remisser från regeringskansliet och frågor om offentlighet och sekretess på vårt bord. I arbetet på enheten ingår det att utföra arbetsuppgifter både självständigt och tillsammans med andra i grupp.

Vi arbetar i fina lokaler i hjärtat av Katrineholm. Kontoret har bra förbindelser till bland annat Stockholm, Eskilstuna, Västerås och Norrköping. Vi erbjuder goda möjligheter att förena arbetsliv och fritid, bland annat finns det möjlighet för pendlare att arbeta under restiden och även möjlighet till visst distansarbete.

Om du blir vår kollega på rättsenheten kommer du att arbeta tillsammans med personer som har bakgrund inom bland annat statsvetenskap, nationalekonomi och statistik. Vi arbetar tvärprofessionellt inom ramen för olika tillsynsuppdrag. Rättsenheten deltar i tillsynsverksamheten och ansvarar för rättstillämpningen i uppdragen.

Vi erbjuder dig en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter att aktivt delta i IAF:s verksamhetsutveckling. Mer information hittar du på http://www.iaf.se/Arbeta-pa-IAF/.

Kompetensprofil

Vi söker dig som har


• jurist kandidatexamen, juristexamen och
• minst tre års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig förvaltning, domstol, Regeringskansliet eller
• minst tre års erfarenhet från annan verksamhet inom arbetslöshetsförsäkringsområdet.

Meriterande

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av de arbetsuppgifter som rättsenheten arbetar med.

 För att lyckas i rollen krävs att du:


• kan arbeta självständigt och strukturerat genom att prioritera och själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt ta egna initiativ
• gillar att diskutera och driva rättsliga frågor
• har mycket god analytisk förmåga
• har mycket god samarbetsförmåga
• kommunicerar bra på svenska både i tal och skrift,

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
IAF strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

 Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsterna är tillsvidareanställningar. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

 Anställningsinformation

Tillträde önskas senast under juni månad 2022 eller efter överenskommelse. Löneinplacering sker utifrån individuell lönesättning. 

Kontaktpersoner

Lena Byström, chef rättsenheten, 0150-48 70 18

 

Fackliga kontaktpersoner

ST: Dan Svensson, 0150-48 70 79

SACO-S: Anna Berg, 0150-48 70 93

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 30 mars. Vi tar emot ansökningar i vårt rekryteringsverktyg. Vi kommer att genomföra alla intervjuer på plats i Katrineholm alternativt via skype för företag eller annan digital tjänst. 

IAF gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden Visa mindre

Byggsmed till anrikt företag

Om tjänsten Vi på Best söker nu en innovativ och kvalitetsmedveten byggsmed med erfarenhet av reparationer till anrikt företag i Eskilstuna. Vi söker dig som tycker om varierande arbetsuppgifter och miljöer. Här får du möjlighet att vara med i hela flödet från tillverkning i egna lokaler till montering och reparation ute hos kunden. Du ska tycka om fysiskt arbete och har goda kunskaper inom traditionellt arbete inom smide, stålkonstruktioner eller mek... Visa mer
Om tjänsten

Vi på Best söker nu en innovativ och kvalitetsmedveten byggsmed med erfarenhet av reparationer till anrikt företag i Eskilstuna.

Vi söker dig som tycker om varierande arbetsuppgifter och miljöer.
Här får du möjlighet att vara med i hela flödet från tillverkning i egna lokaler till montering och reparation ute hos kunden.
Du ska tycka om fysiskt arbete och har goda kunskaper inom traditionellt arbete inom smide, stålkonstruktioner eller mekanisk verkstad.
Du har mycket goda kunskaper inom ritningsläsning och mätteknik. Du har minst ett par års erfarenhet av svetsning och gärna med pinne.

Krav för tjänsten är:

Körkort
Erfarenhet av liknande arbete

Om Best bemanning & rekrytering

- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens

Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.

Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.

Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.

Vi är best på

- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport

Urval sker löpande. Ansök redan idag! Visa mindre

Verksjurist

Vill du arbeta med frågor som har långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Juridiska enheten tillhör GD-staben och utgöra ett strategiskt förvaltningsrättsligt stöd för myndighetens ledning. Enheten ger därtill juridiskt stöd och rådgivning till såväl myndighetsledningen och avdelningarna som till Regeringskansliet. Juristerna är delaktiga i att utveckla och revidera myndighetens föreskrifter samt i att upprätthålla och utveckla myndighetens... Visa mer
Vill du arbeta med frågor som har långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle?
Juridiska enheten tillhör GD-staben och utgöra ett strategiskt förvaltningsrättsligt stöd för myndighetens ledning. Enheten ger därtill juridiskt stöd och rådgivning till såväl myndighetsledningen och avdelningarna som till Regeringskansliet. Juristerna är delaktiga i att utveckla och revidera myndighetens föreskrifter samt i att upprätthålla och utveckla myndighetens juridiska kompetens, bland annat genom att hålla juridiska utbildningar. Enheten ansvarar också för juridisk kvalitetsgranskning av de beslut och andra dokument som myndigheten upprättar.

Rättsområden som juristerna arbetar med är bland annat förvaltningsrätt, strålsäkerhetsrätt, miljörätt, EU- rätt, personuppgiftsbehandling, offentlighet och sekretess samt avtals- och upphandlingsrätt.

Juridiska enheten finns representerad både i Katrineholm och i Solna, den består för närvarande av chefsjurist och fem medarbetare. Nu söker vi en verksjurist med placering på myndighetens huvudkontor i Katrineholm.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du i nära samarbete med chefsjurist, övriga jurister och avdelningar på myndigheten får:


• juridiskt och språkligt kvalitetssäkra myndighetens beslut samt att granska avtal
• stödja organisationen i såväl nationella som internationella juridiska frågeställningar
• delta i föreskriftsarbete, regeringsuppdrag och andra projekt
• hantera frågor kopplade till sekretess och utlämning av allmän handling
• hantera och utreda förvaltningsrättsliga frågor
• planera, utveckla samt delta i intern och extern utbildningsverksamhet
• besvara remisser
• möjlighet till god personlig utveckling, då enheten löpande ställs inför nya rättsområden och frågeställningar.

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Är du den vi söker?
Du har:


• juristexamen
• notariemeritering eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ett eller flera av nedanstående områden:


• upphandling och avtal
• digital förvaltning
• strålsäkerhetsrätt
• författningsarbete
• offentlig sektor
• EU-relaterat arbete
• antikorruption
• GDPR

För att fungera bra i rollen som verksjurist behöver du


• ha integritet och kunna kommunicera de juridiska frågorna i organisationen på ett pedagogiskt och tydligt sätt
• ha förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
• ha god analytisk och problemlösande förmåga
• ha mycket god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra drygt 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm.

Tjänsten är placerad i Katrineholm.

Läs om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta chefsjurist Pernilla Sandgren, telefon 08-799 41 78.

Fackliga företrädare är Lars Bennemo, Saco-S, telefon 08-799 41 99, telefon 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan senast den 29 augusti 2021.

Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar

Besök vår webbplats

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Jurister till rättsenheten

Vill du jobba i staten och bidra till att tre av Sveriges viktigaste trygghetssystem fungerar på rätt sätt? Vi på Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) arbetar i huvudsak med tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och av sanktioner inom aktivitetsstödet, utvecklingsersättningen och etableringsersättningen för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. V... Visa mer
Vill du jobba i staten och bidra till att tre av Sveriges viktigaste trygghetssystem fungerar på rätt sätt? Vi på Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) arbetar i huvudsak med tillsyn och uppföljning av arbetslöshetsförsäkringen och av sanktioner inom aktivitetsstödet, utvecklingsersättningen och etableringsersättningen för att de som söker ersättning ska behandlas rättssäkert av arbetslöshetskassorna, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.

Vi arbetar i fina lokaler i hjärtat av Katrineholm med goda förbindelser till bl.a. Stockholm, Eskilstuna, Västerås och Norrköping. Vi erbjuder goda möjligheter att förena arbetsliv och fritid, bland annat finns det möjlighet för pendlare att arbeta under restiden och även möjlighet till visst distansarbete. 

På myndigheten arbetar personer med bakgrund inom bland annat statsvetenskap, nationalekonomi, juridik och statistik. Vi jobbar i granskningsgrupper där kompetenserna kompletterar varandra. Vi erbjuder dig en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter att aktivt delta i IAF:s verksamhetsutveckling. Mer information hittar du på http://www.iaf.se/Arbeta-pa-IAF/.

IAF söker jurister till rättsenheten. 

Arbetsuppgifter
På rättsenheten arbetar vi med föreningsrättsliga frågor och handlägger skadeståndsärenden samt svarar på remisser. Vi arbetar med att utveckla rättstillämpningen inom arbetslöshetsförsäkringen genom att föra statens talan i förvaltningsdomstol för att driva fram ny rättspraxis och genom att ta fram föreskrifter inom myndighetens ansvarsområde. Vi arbetar med allmänna förvaltningsrättsliga frågor såsom frågor om offentlighet och sekretess. Vi arbetar också med internationella frågor inom arbetslöshetsförsäkringens område.

Alla jurister på rättsenheten deltar i tillsynsverksamheten och myndighetens övriga uppdrag tillsammans med medarbetare från andra enheter.

I arbetet på enheten ingår det att utföra arbetsuppgifter både självständigt och tillsammans med andra i grupp.

Kompetensprofil
Vi söker dig som har:


• jurist kandidatexamen, juristexamen och
• erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig förvaltning, domstol, Regeringskansliet eller från annan verksamhet inom arbetslöshetsförsäkringsområdet.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter

För att lyckas i rollen krävs att du:


• har mycket god analytisk förmåga
• har mycket god samarbetsförmåga
• är strukturerad och kan prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt
• är självgående, kan ta ansvar för dina uppgifter och ta egna initiativ
• kommunicerar bra på svenska både i tal och skrift,

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
IAF strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsterna är tillsvidareanställningar. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

Anställningsinformation
Tillträde kommer att ske snarast och efter överenskommelse. Löneinplacering sker utifrån individuell lönesättning.  

Kontaktpersoner
Lena Byström, chef rättsenheten, 0150-48 70 18
Victor Sjöberg, HR-handläggare, 0150-48 70 53

Fackliga kontaktpersoner
ST: Dan Svensson, 0150-48 70 79
SACO-S: Anna Berg, 0150-48 70 93

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 6 oktober 2021. Vi tar emot ansökningar i vårt rekryteringsverktyg. Vi kommer att genomföra alla intervjuer via videomöte genom skype för företag eller annan tjänst. 

IAF gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Observanta Mystery shoppers till utvärdering av bilåterförsäljare

Vad är Mystery Shopping? Syftet med Mystery Shopping är att, genom att se på företaget ur ett kundperspektiv, definiera områden där ett företag har potential att förbättras. En Mystery Shopper upptäcker utbildningsbehov och små problem innan de blir stora. Medarbetarna får återkoppling på hur deras agerande uppfattas av kunden. Företaget får en enhetlig uppföljning av sitt koncept och av sin servicenivå, vilket är ett användbart verktyg kontinuerliga för... Visa mer
Vad är Mystery Shopping?
Syftet med Mystery Shopping är att, genom att se på företaget ur ett kundperspektiv, definiera områden där ett företag har potential att förbättras.

En Mystery Shopper upptäcker utbildningsbehov och små problem innan de blir stora. Medarbetarna får återkoppling på hur deras agerande uppfattas av kunden. Företaget får en enhetlig uppföljning av sitt koncept och av sin servicenivå, vilket är ett användbart verktyg kontinuerliga förbättringar på alla nivåer i organisationen.

Du som Mystery Shopper agerar anonym kund som före och under besöket noggrant observerar hur företaget agerar på de punkter som företaget valt att följa upp. Din mätning av företaget kan ske genom personliga möten och besök men också genom att utvärdera emailkontakt, telefonsamtal och besök på webbsidor. Uppdraget kan till exempel innebära att du ska besöka en butik, en restaurang eller ett hotell. Efter ett besök fyller du i en rapport om hur det fungerade och hur du blev bemött.




Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra mystery shoppinguppdrag hos flera bilåterförsäljare. Det perfekta extrajobbet!


Vårt uppdrag hos bilåterförsäljare riktar sig främst till dig som är egenföretagare.
Har du inget företag registrerat går det ändå bra att registrera sig för andra uppdrag, såväl i bilbranschen som i andra branscher.
Du är noggrann, bra på att observera, har datorvana samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Uppdragens omfattning och arbetstiden varierar från 1 timme upp till cirka en vecka per månad.


Att vara mystery shopper är inget heltidsarbete utan ett perfekt extraarbete om går utmärkt att kombinera med annat arbete eller studier. Du får betalt per utfört uppdrag.
Registrera dig som Mystery Shopper på vår hemsida www.beonline1.com, där fyller du i ditt CV och referenser. När du är registrerad i vårt system kan du närsomhelst logga in och se vilka uppdrag som finns att söka i din närhet.


Vi på Better Business hjälper företag att förbättra sin kvalitet och sitt kundbemötande genom att erbjuda dem verktyg för att utvärdera sin service. Ett av våra viktigaste verktyg är anonyma kundbesök i olika serviceinrättningar, så kallat mystery shopping.

Better Business World Wide är specialister på mystery shopping och våra shoppers är tillsammans med våra kunder företagets viktigaste personer.

Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra mystery shoppinguppdrag. Visa mindre