Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Katrineholm

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Katrineholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Katrineholm som finns hos arbetsgivaren.

Bemanningscontroller

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare och chefer som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Tillsammans gör vi skillnad för de människor som behöver vårt stöd varje dag. Vi är cirka 1200 me... Visa mer
Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare och chefer som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Tillsammans gör vi skillnad för de människor som behöver vårt stöd varje dag. Vi är cirka 1200 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill utvecklas tillsammans med oss. Idag är vi tre glada, trevliga och prestigelösa ekonomer i förvaltningen som nu står inför en expansiv fas där vi är i behov av dig för att komplettera vårt team. Vi ska nu utöka vår verksamhet med en nyinrättad tjänst som bemanningscontroller.

ARBETSUPPGIFTER
Klappar ditt hjärta för att effektivisera processer utifrån ett ekonomiskt och kvalitativt perspektiv? Är du analytisk och motiveras av utveckling och att driva förändring? Då är detta rollen för dig!

Som bemanningscontroller får du möjlighet att vara med och bygga upp en ny stödfunktion i förvaltningen. I rollen ingår att utveckla och kvalitetssäkra arbetet med att uppnå en hållbar bemanningsplanering och resursoptimering i våra verksamheter. Du ansvarar för analys och uppföljning av verksamheternas schemaläggning, planering och bemanning samt stöttar cheferna i detta arbete. I rollen förväntas du utbilda chefer inom området och ge råd och stöd i frågor rörande lagar och avtal för schemaläggning och bemanning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Utveckla och effektivitetssäkra bemanningsprocessen med bibehållen kvalitet
• Ansvara för utbildning och agera rådgivare i bemanningsplanering och resursoptimering
• Stötta i frågor gällande lagstiftning kopplat till schemaläggning och bemanning
• Intern kontroll av scheman i syfte att utveckla och kvalitetssäkra arbetet
• Ansvara för regelbunden uppföljning av verksamheternas bemanning och planering ur ett ekonomiskt perspektiv


KVALIFIKATIONER

Vi tror att du som söker har en en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller logistik. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med bemanningsplanering och resursoptimering samt har arbetat i något planeringssystem, exempelvis Time Care. En förutsättning för att lyckas i rollen som bemanningscontroller är att du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Då tjänsten innefattar att utbilda är din kommunikativa förmåga avgörande.

Vi söker dig som trivs att arbeta med komplexa frågor och uppskattar det analytiska arbetet. Du tar initiativ och driver, i nära samarbete med verksamhetens chefer, dina förslag på nya arbetssätt för att nå önskat resultat. För framgång i rollen krävs således att du är relationsskapande och underhåller dina kontakter. Vi förutsätter att du besitter förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt för att hålla uppsatta tidsramar






ÖVRIGT
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här. Visa mindre

Föreskriftsutvecklare

Vill du använda din kompetens till att skapa ett strålsäkert samhälle? Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna.  Avdelningen Nor... Visa mer
Vill du använda din kompetens till att skapa ett strålsäkert samhälle?
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna. 

Avdelningen Normering och Kunskapsutveckling ansvarar för att driva myndighetens policy-, regel- och kunskapsutveckling främst inom områdena kärnkraft, strålskydd och det planerade slutförvaret för använt kärnbränsle.

Enheten Nationell normering ansvarar bland annat för regel- och policyutvecklingen nationellt, vilket betyder att vi arbetar för att myndighetens författningssamling ska vara aktuell och heltäckande. Författningssamlingen är grunden för att Strålsäkerhetsmyndigheten ska kunna vara pådrivande för ökad strålsäkerhet i samhället. Vi drar lärdomar från tillämpningen av regleringen nationellt och följer den internationella utvecklingen för att kontinuerligt stärka vår författningssamling. Enheten består för närvarande av en enhetschef och 11 medarbetare. Nu behöver vi komplettera med utredare inom föreskriftsutveckling.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får


• författa och ta fram föreskrifter, allmänna råd och vägledningstext
• utveckla arbetssätt för att säkerställa att myndighetens författningssamling är aktuell och heltäckande
• bedriva omvärldsbevakning och analysera utvecklingsbehov av både befintlig och ny reglering

Resor i tjänsten förekommer.

Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kan du komma att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• examen inom område som myndigheten bedömer relevant för tjänsten till exempel inom juridik, ekonomi, statsvetenskap, alternativt motsvarande erfarenhet som Strålsäkerhetsmyndigheten bedömer vara lämplig
• erfarenhet av att leda arbetsgrupper, exempelvis genom samordning, projektledning eller motsvarande
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska

Det är meriterande om du har


• kunskap om reglering och gällande regelverk
• kunskap om och erfarenhet av samhällsekonomiska analyser eller konsekvensutredningar
• kunskap om internationella regelverk, konventioner och standarder på området (exempelvis EU, IAEA, WENRA)
• erfarenhet av arbete vid statlig myndighet
• kunskap om kärnteknisk verksamhet

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som föreskriftsutvecklare behöver du vara initiativtagande och kunna ta ansvar för dina processer. I framåttagandet av föreskrifter kommer du samarbeta med andra experter därmed behöver du ha en god samarbetsförmåga. Du behöver vara lyhörd och ha en tydlig kommunikation med dina kollegor. Vidare behöver du vara analytisk för att kunna hantera och ta till dig komplex information. 

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.  

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA.

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta Emma Palm, 08-799 40 41.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 25 februari 2024

I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan.

Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna, Katrineholm eller Göteborg. Vänligen ange önskad placeringsort i ansökan.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Leveranssupport/Administratör

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarb... Visa mer
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Leveranssupport/Administratör till vår enhet i Katrineholm

Vår vision är Sveriges friskaste kunder. På vår enhet i Katrineholm är vi idag ett tajt gäng om ca 10 medarbetare som arbetar gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering och sjukvård. Vi strävar efter att tillsammans skapa en kultur och arbetsgemenskap som kännetecknas av positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat. Nu behöver vi stärka upp teamet i Katrineholm med en Leveranssupport.

Som leveranssupport på Feelgood hanterar du beställningar via vårt ärendehanteringssystem, telefon och mail. I ditt uppdrag ingår också projektsamordning lokalt och regionalt. Du behöver ha förmågan att kunna samtala med kunden medan du jobbar i olika system så telefonvana och god systemvana är nödvändiga för tjänsten. Kommunikativ, noggrann, pigg och kundfokuserad är egenskaper vi söker. Du behöver ha lätt för att ta till dig ny information då arbetet tidvis håller ett högt tempo. Dessutom behöver du gilla utveckling och förändring då vi alltid strävar efter att förbättra kvalitén i vårt arbete, både internt och externt.

Du kommer ingå i regionens leveranssupportgrupp om sex medarbetare. Arbete på andra orter förekommer och du behöver körkort och tillgång till egen bil. Reser gör du på arbetstid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med utgångsort Katrineholm på 100%. Vi söker dig som är medicinsk administratör eller undersköterska. Erfarenhet inom försäljning, kundrelationer eller serviceyrken är meriterande, likaså kunskap inom företagshälsovård. Vi vill att du som söker har goda kunskaper i tal och skrift på både svenska och engelska. Du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Du är bra på att snabbt identifiera kundens behov och trivs med att kommunicera via telefon.

Har du frågor kontakta konsultchef Sofia Bergman

[email protected] Visa mindre

Föreskriftsutvecklare med kärnteknisk inriktning

Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och ... Visa mer
Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle?
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna. 

Avdelningen Normering och Kunskapsutveckling ansvarar för att driva myndighetens policy-, regel- och kunskapsutveckling främst inom områdena kärnkraft, strålskydd och det planerade slutförvaret för använt kärnbränsle.

Enheten Nationell normering ansvarar bland annat för regel- och policyutvecklingen nationellt, vilket betyder att vi arbetar för att myndighetens författningssamling ska vara aktuell och heltäckande. Författningssamlingen är grunden för att Strålsäkerhetsmyndigheten ska kunna vara pådrivande för ökad strålsäkerhet i samhället. Vi drar lärdomar från tillämpningen av regleringen nationellt och följer den internationella utvecklingen för att kontinuerligt stärka vår författningssamling. Enheten består för närvarande av en enhetschef och 11 medarbetare. Nu behöver vi komplettera med utredare inom föreskriftsutveckling med kärnteknisk inriktning.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får


• utveckla föreskrifter, allmänna råd och vägledningstexter med fokus kring ny kärnkraft och befintliga kärnkraftsreaktorer samt andra kärntekniska anläggningar
• utveckla arbetssätt för att säkerställa att myndighetens författningssamling är aktuell och heltäckande
• bedriva omvärldsbevakning och analysera utvecklingsbehov av både befintlig och ny reglering.

Resor i tjänsten förekommer.

Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kan du komma att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• magisterexamen eller civilingenjörsexamen inom område som myndigheten bedömer relevant för tjänsten alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för rollen
• erfarenhet från kärnteknisk verksamhet
• kunskap om reglering och gällande regelverk
• erfarenhet av att leda arbetsgrupper, exempelvis genom samordning, projektledning eller motsvarande
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Det är meriterande om du har


• kunskap om kärnkraftsreaktorer inklusive små modulära reaktorer
• kunskap om internationella regelverk, konventioner och standarder på området (exempelvis EU, IAEA, WENRA)
• erfarenhet av arbete på statlig myndighet
• erfarenhet av samhällsekonomiska analyser eller konsekvensutredningar

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som föreskriftsutvecklare behöver du vara initiativtagande och kunna ta ansvar för dina processer. I framtagandet av föreskrifter kommer du samarbeta med andra experter därmed behöver du ha en god samarbetsförmåga. Du behöver vara lyhörd och ha en tydlig kommunikation med dina kollegor. Vidare behöver du vara analytisk för att kunna hantera och ta till dig komplex information.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden. 

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA.

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Emma Palm, 08-799 40 41

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 25 februari 2024

I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan

Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna, Katrineholm eller Göteborg. Vänligen ange önskad placeringsort i ansökan.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Visa mindre

Leveranssupport/Administratör

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarb... Visa mer
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Läs mer på www.feelgood.se

Leveranssupport/Administratör till vår enhet i Katrineholm

Vår vision är Sveriges friskaste kunder. På vår enhet i Katrineholm är vi idag ett tajt gäng om ca 10 medarbetare som arbetar gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering och sjukvård. Vi strävar efter att tillsammans skapa en kultur och arbetsgemenskap som kännetecknas av positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat. Nu behöver vi stärka upp teamet i Katrineholm med en Leveranssupport.

Som leveranssupport på Feelgood hanterar du beställningar via vårt ärendehanteringssystem, telefon och mail. I ditt uppdrag ingår också projektsamordning lokalt och regionalt. Du behöver ha förmågan att kunna samtala med kunden medan du jobbar i olika system så telefonvana och god systemvana är nödvändiga för tjänsten. Kommunikativ, noggrann, pigg och kundfokuserad är egenskaper vi söker. Du behöver ha lätt för att ta till dig ny information då arbetet tidvis håller ett högt tempo. Dessutom behöver du gilla utveckling och förändring då vi alltid strävar efter att förbättra kvalitén i vårt arbete, både internt och externt.

Du kommer ingå i regionens leveranssupportgrupp om sex medarbetare. Arbete på andra orter förekommer och du behöver körkort och tillgång till egen bil. Reser gör du på arbetstid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med utgångsort Katrineholm på 100%. Vi söker dig som är medicinsk administratör eller undersköterska. Erfarenhet inom försäljning, kundrelationer eller serviceyrken är meriterande, likaså kunskap inom företagshälsovård. Vi vill att du som söker har goda kunskaper i tal och skrift på både svenska och engelska. Du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Du är bra på att snabbt identifiera kundens behov och trivs med att kommunicera via telefon.

Har du frågor kontakta konsultchef Sofia Bergman

[email protected]

Intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansöknings dag.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Processledare för Vård-och omsorgscollege i Sörmland

Region Sörmland Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Vård- och omsorgscollege arbetar för att förena arbetsliv och utbildning i ett gemensamt åtagande och ansvar för att trygga personal- och kompetensförsörjningen inom vård och omsorg. Genom samverkan erbjuds elever och anställda ett attraktivt arbetsliv och attraktiva gymnasiala- och yrkeshögskoleutbildningar som matchar arbetslivets behov, Föreningen Vård-och omsorgs... Visa mer
Region Sörmland

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Vård- och omsorgscollege arbetar för att förena arbetsliv och utbildning i ett gemensamt åtagande och ansvar för att trygga personal- och kompetensförsörjningen inom vård och omsorg. Genom samverkan erbjuds elever och anställda ett attraktivt arbetsliv och attraktiva gymnasiala- och yrkeshögskoleutbildningar som matchar arbetslivets behov, Föreningen Vård-och omsorgscollege, www.vo-college.se (http://www.vo-college.se/)

I Sörmlands län samarbetar nio kommuner, Region Sörmland, facklig organisation, arbetsförmedlingen, utbildningsanordnare på ungdomsgymnasium, privata utbildningsföretag för vuxna och kommunal vuxenutbildning samt Mälardalens högskola. I samverkan formar vi relevanta utbildningar inom vård och omsorg och arbetar för att utveckla utbildningen och höja kvaliteten.

Vi söker en regional processledare till vård –och omsorgscollege Sörmland på 50 procent. Uppdraget kommer att vara knuten till Region Sörmland och går att kombinera med annan tjänst och arbetsgivare.

Dina arbetsuppgifter
I processledaruppdraget ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter:


• att övergripande driva och samordna genomförande av gemensamma mål och utvecklingsinsatser
• att stödja de lokala styr- och arbetsgrupper som etablerats i Sörmland
• att hålla samman aktiviteter och gemensam kommunikation och marknadsföring
• att utveckla former för systematiskt förbättrings- och kvalitetsarbete
• att omvärldsbevaka
• att kontinuerligt följa upp och utvärdera åtgärder och effekter av insatser
• att återkommande avrapportera till uppdragsgivare och finansiärer
• att vara en länk mellan nationella, regionala och lokala styrgrupper
• budgetansvar.

Din kompetens
Högskoleutbildning inom relevanta områden.

Vi ser gärna att du som söker har arbetat som chef, i ledarposition eller annan erfarenhet som ledare och har erfarenhet av Vård och omsorgscollege.
Du är kreativ, har initiativkraft, bra organisationsförmåga.
I arbetet ingår det att samarbeta med olika grupper och organisationer. Därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad, har lätt för att knyta kontakter och att skapa goda hållbara relationer.
Uppdraget är mycket självständigt och ställer stora krav på förmåga att ta egna initiativ och driva arbetet framåt.
Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Du är en god kommunikatör och trivs med att kommunicera i såväl större som mindre grupper där du ibland också är mötesledare.
Du har datorvana och arbete i många olika IT-system.
Goda kunskaper i Officepaketet.

Arbetet är förenat med resor och körkort erfordras.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
50 % uppdrag, kan kombineras med annan tjänst hos nuvarande/annan arbetsgivare. Tillträde enligt överenskommelse.
Du sitter länsövergripande.

Information om tjänsten lämnas av
HR-staben Region Sörmland /Regional ordförande i Vård och omsorgscollege Sörmland, Anneli Trobeck, 0155-24 57 36.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.



Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-01-19.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Utvecklare mänskliga rättigheter

Hälsofrämjande arbete, Eskilstuna, Nyköping eller Katrineholm Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Region Sörmland ska ansvara för områden som är viktiga för alla som bor, lever och verkar i Sörmland. Huvuduppdragen är hälso- och sjukvård respektive hållbar regional utveckling. Regionen ska säkerställa att Sörmlands invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande... Visa mer
Hälsofrämjande arbete, Eskilstuna, Nyköping eller Katrineholm

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Region Sörmland ska ansvara för områden som är viktiga för alla som bor, lever och verkar i Sörmland. Huvuduppdragen är hälso- och sjukvård respektive hållbar regional utveckling. Regionen ska säkerställa att Sörmlands invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik, ett rikt kulturutbud och en god miljö. När Region Sörmland bildades vid årsskiftet så inrättades ett nytt verksamhetsområde, hållbar regional utveckling, med sex nya enheter. Enheten hälsofrämjande arbete verkar som en strategisk och operativ stödfunktion. Som medarbetare här stöttar du organisationens ledning, dess verksamheter samt övriga samverkanspartners och intressenter med att uppnå en god och jämlik vård genom ett hälsofrämjande och icke-diskrimerande förhållningssätt. På enheten arbetar idag 14 engagerade medarbetare med olika specialistområden i nära samverkan med varandra. Medarbetarna finns både i Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping och placering av den här tjänsten kan diskuteras utifrån behov.

Det här sättet att samla resurserna för stödet kring arbetet med mänskliga rättigheter och hur de kan omsättas i praktiken är nytt. Det innebär stora möjligheter för dig att påverka befattningens utformning. Idag finns det ett framstående och välfungerande arbete kring barnrätt på enheten, och nu ska det förstärkas och breddas till att omfatta hela området för mänskliga rättigheter. De tre resurserna, inklusive den här, som finns avsatta för detta arbete på enheten ska i en gemensam process forma arbetet framåt.

Dina arbetsuppgifter
Din roll är att hjälpa till att säkra de mänskliga rättigheterna i formella riktlinjer, rutiner och patientmöten, vilket innebär att du bland annat ska utveckla lämpliga metoder för att regelbundet följa upp, analysera och kommunicera resultat. Vi på Hälsofrämjande arbete bedriver ett samordnat och systematiskt arbete och skapar strukturer som möjliggör ett jämlikt arbetssätt i vardagen, till exempel genom att höja kunskapen, medvetandegöra och vara sakkunnigt stöd gällande de mänskliga rättigheterna hos förtroendevalda, tjänstepersoner, medborgare och övriga intressenter (till exempel föreningsliv och näringsliv). Ett konkret exempel på detta är att vi utbildar barnrättspiloter i alla verksamheter. Du förväntas också synliggöra eventuella dilemman och konflikter som uppstår när de olika rättigheterna förverkligas, samt ge förslag på hur det kan hanteras.

Din kompetens
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning som har erfarenhet av att arbeta med mänskliga rättigheter i en politiskt styrd organisation. Du är kunnig och intresserad av verksamhetsutveckling inom stora organisationer med många intressenter. Du bör ha god kompetens gällande implementering och har erfarenhet som utbildare. Du har goda datakunskaper, är van användare av Office-paketet samt gärna kunnig i Excel. Du har goda kunskaper i svenska språket och en känsla för kommunikation i både text och bild.

Du är serviceinriktad och lösningsfokuserad samt strävar efter utveckling och förbättringar. Du kan arbeta självständigt och är bra på att organisera och prioritera, men trivs i teamarbete och kan vara flexibel i ditt uppdrag.
Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Du hanterar konsten att förbli motiverad och effektiv även i långsiktigt arbete som kräver tålamod och envishet innan resultaten verkligen syns, känns och märks. Du behöver kunna tänka strategiskt och har ett långsiktigt och hållbart perspektiv. Som en stödfunktion riktar sig ditt arbete ofta till verksamheterna och ledningen, men alltid med medborgarens bästa i fokus.

Du trivs när du har en samordnande roll och får driva ett arbete tillsammans med många andra aktörer från ax till limpa. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.

Som sakkunnig inom mänskliga rättigheter behöver du kontinuerligt underhålla och utveckla din specialistkunskap för uppdraget, vilket även ger dig stora möjligheter till personlig utveckling.

Region Sörmland värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi arbetar aktivt vid rekrytering för dessa värden. Kompetens är det som är avgörande och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten kan placeras i Eskilstuna, Nyköping eller Katrineholm.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef hälsofrämjande arbete Maria Vejdal, 070-380 97 98.
Fackliga företrädare söks via växeln, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på hälsofrämjande arbete!!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2019-05-05.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör med ledningsfunktion

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. I Katrineholms skolor får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin... Visa mer
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. I Katrineholms skolor får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt.

Katrineholms skolor växer! Vi är i ett spännande utvecklingsskede med ekonomi i balans, ett systematiskt starkt kvalitetsarbete och visioner för framtiden. Inom bildningsförvaltningens har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, central elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända barn. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”.

Västra skolan är en F-6 skola med ca 300 elever och 40 anställda. Vi har under de senaste två åren utmanat oss till att utveckla skolan och dess resultat. Nu är vi mer taggade än någonsin och ser fram mot ett hårt arbete med tydlig ledning och struktur, där dina arbetsuppgifter kommer att fylla en viktig funktion mot högre mål!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör med ledningsfunktion ansvarar du för lokalfrågor, administration och expeditionsarbete. I arbetet ingår att skriva rapporter och utforma handlingsplaner. Tjänsten kräver ett visst ekonomiskt ansvar i och med beställningar och fakturering. Du rapporterar direkt till rektor och är ett ledningsstöd i verksamhetsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom skola, PA eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Erfarenhet från arbete i administrativa team i skolan är meriterande. Ett stort plus är om du har kunskap inom verksamhetssystemen Winlas, Extens, Visma och Aditro.

Du leder och motiverar andra för att effektivt nå gemensamma mål. Skapar engagemang och delaktighet.

Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Utnyttjar tiden effektivt; identifierar och organiserar resurser som behövs för att utföra uppgifter. Du sätter upp och håller tidsramar.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre