Lediga jobb Guldjobbet AB i Katrineholm

Se alla lediga jobb från Guldjobbet AB i Katrineholm. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Katrineholm som finns inom det yrket.

Vi söker en driven och säljande Jobbkonsult i Katrineholm.

Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! Just nu söker vi en Handledare till vårat kontor i Katrineholm. När du jobbar som jobbkonsult hos oss på Guldjobbet behöver du va... Visa mer
Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! Just nu söker vi en Handledare till vårat kontor i Katrineholm.

När du jobbar som jobbkonsult hos oss på Guldjobbet behöver du vara duktig på att skapa hållbara relationer med arbetsgivare - våra arbetsgivarkontakter är de som gör att vi lyckas så bra med att få ut våra deltagare i jobb. 

Vi ser även att det är viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Hos Guldjobbet vill vi att varje deltagare ska känna sig välkommen och trivas hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är därmed viktigt att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning.

 

Arbetsuppgifter
Som jobbkonsult kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:

- Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning

- Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc.

- Rapportering i intern och extern dataserver

- Planering av och utvecklingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är social och tycker om att ha mycket olika kontakter med både arbetsgivare och deltagare.Vi vill att du har en god organisatorisk förmåga samt redan idag har ett utbyggt nätverk inom branschen. Du har ett eget driv och brinner för att hjälpa våra deltagare ut i sysselsättning. Du ska tycka om att arbeta både självständigt  och tillsammans med andra, samt vara duktig på att skapa struktur i ditt arbete.  Du ska ha god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel. Meriterande är goda kunskaper i engelska och Arabiska.

Du som söker tjänsten ska även uppfylla följande krav: 

Alternativ 1

-Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten.

- Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2

- Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

-Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar.

lternativ 2

- Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

-Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar.

- Rekrytering.

- Omställningsarbete för arbetssökande.

- Studie- och yrkesvägledning.

- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.

- Arbete med social- och grupp-psykologi.

- Karriärvägledning.

Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Visa mindre

Vi söker rådgivare inom omställnings- och kompetensstöd- Katrineholm

Beskrivning Guldjobbet har sedan 2011 arbetat med att stötta arbetssökande till arbete eller studier. Guldjobbet finns på 28 olika platser i Sverige och är en av de större aktörerna inom Rusta och matcha. Vår förmåga att matcha rätt person till rätt arbete och genuin och god kontakt med arbetsgivare ger oss alltjämt mycket goda resultat inom Rusta och Matcha. Vi växer även inom verksamhetsområdet rekrytering och bemanning. I dagarna fick vi förtroendet... Visa mer
Beskrivning
Guldjobbet har sedan 2011 arbetat med att stötta arbetssökande till arbete eller studier.

Guldjobbet finns på 28 olika platser i Sverige och är en av de större aktörerna inom Rusta och matcha. Vår förmåga att matcha rätt person till rätt arbete och genuin och god kontakt med arbetsgivare ger oss alltjämt mycket goda resultat inom Rusta och Matcha. Vi växer även inom verksamhetsområdet rekrytering och bemanning.

I dagarna fick vi förtroendet av Kammarkollegiet att leverera omställnings- och kompetensstöd för arbetstagare som inte omfattas av kollektivavtal. De grundläggande tjänster som kommer att utföra är rådgivning, vägledning och förstärkt stöd. Därutöver kommer vi att arbeta med yttrande gällande ansökningar för omställningsstöd till CSN. Med anledning av detta söker vi rådgivare som kan stötta anställda som omfattas av detta stöd.

Kammarkollegiet har pekat ut att målgruppen för tjänsterna är anställda inom ett stort antal personalintensiva branscher på både LO- och tjänstemannasidan, exempelvis restauranger, hotell, flytt och transport, spelbolag. IT, management, reklam, kommunikation och media.

Arbetsuppgifter
Som rådgivare stöttar och motiverar du till att söka arbete eller vidareutbildning utifrån sina förutsättningar, kunskaper och kompetenser, med målsättning att kunden ska få nytt arbete, påbörja studier eller starta företag. Du underlättar omställning och övergång till nytt arbete eller studier genom individuell coachning och handledning. Som rådgivare har du kontakt med både anställda, arbetssökande och ibland även arbetsgivare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är social och har lätt för att få kontakt med andra människor. Du har en positiv och lösningsfokuserad inställning samtidigt som du är lyhörd och har stor förmåga att lyssna. Det är viktigt att du är driven och älskar att inspirera andra och att hjälpa dom att nå sina mål. Vi vill att du är van vid att arbeta självständigt samt att du har hög förmåga att organisera och planera ditt arbete.


Generella kompetenskrav: Mycket goda kunskaper inom office-paketet.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Krav på erfarenhet och utbildning:

Rådgivaren ska ha

-minst fem års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid

-under de senaste fem åren ha arbetat minst tre år motsvarande heltid som rådgivare med uppsagda eller arbetssökande

-relevant akademisk utbildning alternativt relevant utbildning från yrkeshögskola eller annan motsvarande utbildningsaktör inom något av områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socionomutbildning

-ha god kunskap om, och utvecklade, nätverk med företag och verksamheter

-ha god kunskap om och erfarenhet av regler av andra system i samhället som kan vara relevanta för uppdraget, såsom A-kassan, Arbetsförmedlingen, kommunala lärcenter, CSN, Försäkringskassan, den statliga lönegarantin

-ha god kunskap om olika sökvägar för arbete och digitala jobbsökarverktyg

-ha god kännedom om utbildningar, med inriktning på utbildning för yrkesverksamma

-ha god kunskap om och erfarenhet av etablerade metoder och verktyg för utveckling av personer inom målgruppen

Krav på yrkesmässig förmåga:

-ha förmåga att skapa engagemang och motivation hos deltagare

-ha förmåga att utveckla deltagarens kompetens att söka arbete och i förekommande fall praktiskt stöd i sökande efter arbete.

-ha förmåga att stötta deltagaren att matcha sin kompetens mot såväl den lokala som nationella arbetsmarknadens behov och se över behov av kompletteringsinsatser för att öka anställningsbarhet.

-ha förmåga att vägleda och hjälpa deltagaren att finna lämpliga utbildningar som matchar mot arbetsmarknadens behov

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tjänstegrad 75-100%. Inför anställning krävs utdrag från polisregister.

Intervjuer sker löpande, vänta därför inte med din ansökan! Visa mindre

Handledare sökes till Rusta och Matcha - Katrineholm

Handledare sökes till Rusta och Matcha - Katrineholm Vi på Guldjobbet söker en självgående handledare som kan jobba på vårt kontor i Katrineholm och vid behov även på andra orter. Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar d... Visa mer
Handledare sökes till Rusta och Matcha - Katrineholm
Vi på Guldjobbet söker en självgående handledare som kan jobba på vårt kontor i Katrineholm och vid behov även på andra orter.
Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat?
Då kanske du är den vi söker!
För att du ska trivas i rollen som handledare på Guldjobbet är det viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Det är viktigt för oss på Guldjobbet att varje deltagare känner sig välkommen och trivs hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Vi ser även att du är social och duktig på att skapa goda relationer - både med deltagare, företag och arbetsförmedlare samt att du har förmåga att kunna organisera och planera din arbetsdag. Att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning är mycket viktigt.
Som handledare inom Rusta och Matcha kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:
Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuella samtal, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc.
Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning
Rapportering i intern och extern dataserver
Planering av scheman och handlingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar

Om Rusta och Matcha
På regeringens uppdrag införde Arbetsförmedlingen Rusta och Matcha 2019 med syftet att dra lärdomar av tjänsten inför ett kommande reformerat system. Arbetsförmedlingen prövar och utvecklar nu tjänsten tillsammans med privata aktörer i vissa utvalda delar av landet. Fokuset i tjänsten ligger på att den som deltar ska komma ut i utbildning eller studier på kortast möjliga tid med hjälp av aktörers stöttning.
Kvalifikationskrav för tjänsten:
Generella kompetenskrav:
Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel.
Goda kunskaper i engelska

Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena:
Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning, samhällsvetenskap, pedagogik, juridik, sociologi eller statsvetenskap.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren.
Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Låter det som du? Varmt välkommen att söka!
Alla ansökningar skickas till [email protected] och bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Vänligen märk din ansökan med Handledare Katrineholm i ämnesraden.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välkommen att skicka in din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre